Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan optimerer man når man har flere sider om samme keyword?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er noget i den retning, jeg og de andre foreslår. Du skal selvfølgelig så sørge for, at dine velkomstsider for hvert emne er optimeret til de respektive søgeord.

Og så vil det være en fordel, hvis der også er nogle passende eksterne links direkte ind til disse velkomstsider.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu var udgangsspørgsmålet omkring søgeoptimering, og jeg synes du bør tælle til 10 og så tænke det igennem een gang til. Den plan du er ved at lægge vil få dig til tops på Google på søgninger på "bryllupsbudget", men hvor mange søger lige på dette søgeord? Ikke ret mange kunne jeg forestille mig.

Snakker vi søgemaskineoptimering er du nødt til at finde ud af hvilke søgeord du vil promovere, og optmere derefter. Læs evt. mere her: http://www.amino.dk/forums/t/31096.aspx. Er det bryllupsbudget du vil optimere på, så klapper jeg bare kaje ;-)

/Jesper

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 05
Indlæg ialt: 334
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså - vi tjener pengene på at sælge brugerprofiler, der har adgang til at bruge nogle online værktøjer såsom bryllupsbudget, huskeliste mv.

Det er klart, at hvis vi kan fange dem, når de søger på "brudekjole", "bryllupsfotograf", "bryllupsplanlægning", "kirkebryllup" osv., så er det jo super, for så stifter de jo bekendtskab med sitet.

Omvendt siger min erfaring mig, at en bruger der søger på brudekjole - og kommer ind på en side der eks. er en portal og ikke særlig "dyb" på dét område (brudekjoler), søger blot hurtigt videre. Så er det jo fordi hun vil SE nogle BRUDEKJOLER :) Der oplever jeg mig at de ikke er særligt modtagelige overfor at læse om at de kan bruge vores forum, se på forhandleroversigten osv. :)

Er du ny Mac-bruger? Så tjek mine gode tips her!

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jammen så er i heldige. Der er kun 2880 artikler på Google for "bryllupsbudgetter" og i har nu 5 pladsen. Hurtigt er i oppe på 1. pladsen, og så behøver i ikke søgeoptimere mere.

/Jesper

Fra Silkeborg
Tilmeldt 19. Feb 07
Indlæg ialt: 2355
Fra  ZeroCode Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ikke for at hijacke tråden, men jeg har et spørgsmål, som er lidt i samme kategori.

Når man som jeg (og mange andre) har en menu, som linker dybere ned i sitet og denne menu er synlig på alle sider, burde man så ikke have rel=nofollow på menulinks, når man ikke er på selve forsiden? Jvf. diskussionen ovenfor, så giver det vel den optimale udnyttelse af "linkjuice" ?

Venlig hilsen
Ole

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ole

Also - since raw link juice (aka global link popularity, aka PageRank) is one of several hundred factors in the algorithms at the major engines, don't be surprised if this tactic has little impact on competitive rankings. We find it to be much more valuable and effective in pushing up the visibility of very long tail material.

Jeg tror at de har meget ret i at manipulation med nofollow internt hurtigt kan skade mere end det gavner. Link juice vedrører som udgangspunkt kun PageRank som mange mener ikke har målbar effekt (hvis nogen) på ens placeringer. Til gengæld kan IR scoren for konkrete søgninger hurtigt lide skade fordi du får færre indgående links til de enkelte sider.

Det er svært at tale om optimal udnyttelse af noget man dårligt kan måle, og samtidig kan have negativ indflydelse på andre faktorer.

Mvh Jesper

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)