Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdiansættelse af virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Dec 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for noget vejledning i forholdt til værdiansættelse af en virksomhed. Virksomheden er en enkeltmandsvirksomhed, og yder service indenfor digitale medier. Reklamer, hjemmesider, teknisk support osv. Virksomheden omsætter for 1,5-2 millioner kroner årligt, og aktiviteterne er bundet op omkring én person, én freelancer med nogle faste kunder om man vil. 

Der findes mange former for værdiansættelser, simpel, multipel, DCF, EBITDA osv. Men for denne type "bureau" virksomhed, hvilke faktorer har da indflydelse på værdiansættelsen. Hvor stor en rolle spiller det faktum, at værdien i virksomheden er bundet op omkring den ene person, og at det ikke er fysisk varesalg der generer et overskud, men serviceydelser? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skal du bruge den til. Der er næppe nogen købere som bare accepterer en eller anden ansættelse, men det at den er bundet på på din person, vil formentlig gøre den vanskelig at sælge.

Omsætning er lige meget i virkeligheden - Har du derimod, EFTER fratræk af mindst 300.000 kr per år til dig selv, et overskud på f.eks 500.000 kr per år, og det er stabilt eller stigende, så kan det lægges til grund med en multipel - men - det at du er hovedmanden selv, gør det meget vanskeligt. Ansæt en til det som kan følge med og brug så overskud efter løn til den pågældende

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Dec 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er i forbindelse med et partnerskab, hvor tre enkeltmandsvirksomheder skal slås sammen og ejerandele skal fordeles. 

Hvem skal jeg have fat i for at få foretaget en upartisk værdiansættelse? Advokat, reviser, andet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

vardiz:

Det er i forbindelse med et partnerskab, hvor tre enkeltmandsvirksomheder skal slås sammen og ejerandele skal fordeles. 

Hvem skal jeg have fat i for at få foretaget en upartisk værdiansættelse? Advokat, reviser, andet?

revisor klart - Og så aftale principperne, for der er IKKE noget der ligner en facitliste for at sætte værdi - Indre værdi kan revisor let sætte dog

Jeg ved så ikke hvad det er for partnerskab, om vi taler I/S eller ApS eller hvad - Man kan ikke som sådan slå dem sammen bare, men skal jo have dem ind i en ny fælles virksomhedsform

Til den ende er jurist til ejeraftale mindst lige så vigtig, ellers kan I lige så godt stå til søs på en armeret sømine http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har god erfaring med at bruge Saxis til det - se her: https://www.saxis.dk/vaerdiansaettelse 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)