Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Copyright

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hjørring
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesammen.

Lad os nu sige at jeg inde på edbpriser fandt et billede af et produkt som jeg solgte og jeg så beskærede i det, ville det så stadig være copyright??

Evt, det kunne være perfekt hvis der var en der gad give en lidt grundigere definition af selve copyright loven,

På forhånd tak

Andreas.Smile

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 02:48

Ja, det ville stadigvæk være et brud på copyright lovgivningen, da du ændrer på en andens originale materiale. Hvis du skal bruge andres arbejde skal det ændres i en sådan grad så det faktisk er ugenkendeligt.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 07:25

Kasper Grubbe:

Ja, det ville stadigvæk være et brud på copyright lovgivningen, da du ændrer på en andens originale materiale. Hvis du skal bruge andres arbejde skal det ændres i en sådan grad så det faktisk er ugenkendeligt.

Og det er så faktisk ikke engang lovligt. F.eks. hedder copyright-strengen på MediaMouse's forretningsbetingelser "...kopieres, viderebringes i
samme eller anden form eller på anden måde benyttes i andre sammenhænge...".
I realiteten må du ikke kopiere andres materiale - også selvom du ændrer i det.
MEN - Hvis du har kopieret andres materiale og ændret så meget i det, at der ikke længere på nogen måde kan drages nogen tråde tilbage til det oprindelige materiale, så kan man jo begynde at diskuterer hvor vidt de så er en kopi eller om du blot har brugt det originale materiale til inspiration. Det vil også være svært at bevise om der er tale om copyright-brud hvis man ikke kan se hvilket originalt materiale der er "planket".

Men at tage et billede fra f.eks. edbpriser.dk og beskære det går altså ikke. I den sammenhæng vil jeg enten tage et billede selv, eller også så ville jeg kontakte producenten og høre om jeg ikke kunne få lov til at få et billede fra deres mediekit. Så er du sikker på at du har dit på det rene.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)