Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto - når man skal hæve penge i udlandet (omkostninger)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg har startet en lille virksomhed, hvor jeg har indbetalinger fra danske kunder, men befinder mig meget i udlandet (tager folk med på rejser) og nogle aparte lande, hvor banksystemer ikke fungerer lige som i Danmark og jeg derfor er nødt til at hæve fra bank automater ofte med hensyn til de udgifter jeg har (har talt med skat om, hvordan jeg skal bogføre, alt okay her). Men - de fleste danske erhvervskonti tager pænt meget i gebyrer, når man hæver kontanter. 

Jeg har kigget på nogle emner herinde. Hvad er mine muligheder? 

Kan jeg bruge et billigt betalingssystem til mine indbetalinger og så få disse ind på en Revolut erhvervskonto (og så bruge Revolut kort i udlandet til mine omkostninger)?

Kan jeg have en dansk privat konto til indbetalinger (lunar eksempelvis) og så overføre til min Revolut erhvervskonto, som jeg bruger til mine omkostninger i udlandet?

Jeg prøver ikke på at snyde, men blot finde den mest økonomiske model for mine hårdtjente penge fordi situationen er lidt speciel - hvor indtægter er danske og udgifter er i lidt aparte udenlandske lande med minimale banksystemer, hvor jeg er tvunget til at hæve fra automater. 

Kan en helt anden løsning være, at oprette firma eller bankkonto i udland? Jeg ved ikke noget om det. Har altid betalt skat i Danmark, men er åben for alle ideer med hensyn til at få en nogenlunde sund økonomisk formel til det med indbetalinger og udbetalinger. 

Tusind tak :) 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

powerstart:

Hej, 

Jeg har startet en lille virksomhed, hvor jeg har indbetalinger fra danske kunder, men befinder mig meget i udlandet (tager folk med på rejser) og nogle aparte lande, hvor banksystemer ikke fungerer lige som i Danmark og jeg derfor er nødt til at hæve fra bank automater ofte med hensyn til de udgifter jeg har (har talt med skat om, hvordan jeg skal bogføre, alt okay her). Men - de fleste danske erhvervskonti tager pænt meget i gebyrer, når man hæver kontanter. 

Jeg har kigget på nogle emner herinde. Hvad er mine muligheder? 

Kan jeg bruge et billigt betalingssystem til mine indbetalinger og så få disse ind på en Revolut erhvervskonto (og så bruge Revolut kort i udlandet til mine omkostninger)?

Kan jeg have en dansk privat konto til indbetalinger (lunar eksempelvis) og så overføre til min Revolut erhvervskonto, som jeg bruger til mine omkostninger i udlandet?

Jeg prøver ikke på at snyde, men blot finde den mest økonomiske model for mine hårdtjente penge fordi situationen er lidt speciel - hvor indtægter er danske og udgifter er i lidt aparte udenlandske lande med minimale banksystemer, hvor jeg er tvunget til at hæve fra automater. 

Kan en helt anden løsning være, at oprette firma eller bankkonto i udland? Jeg ved ikke noget om det. Har altid betalt skat i Danmark, men er åben for alle ideer med hensyn til at få en nogenlunde sund økonomisk formel til det med indbetalinger og udbetalinger. 

Tusind tak :) 

Revolut virker langt bedre - og billigere - end danske banker for alt udenfor Danmark

Det giver problemer i Danmark hvis du kun har Revolut, da Danmark ikke er med i SEPA og du eksempelvis ikke kan lave straksoverførsler til Danmark, 50kr pr betaling....

Hvis du taler EU så er det de danske banker der er aparte. Jeg har både Wise og Revolut, men Revolut er langt bedre til alt andet en at modtage penge fra USA, og så kan Wise være billigere til veksling.

Der er ingen grund til underlige konstruktioner, men det kunne da være rart at have kreditkort istedet for debit kort.

Tilmeldt 25. Dec 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan have en dansk privat konto (såsom Lunar) til at modtage indbetalinger og derefter overføre penge til din Revolut erhvervskonto. Vær dog opmærksom på de valutakurser og gebyrer, der er forbundet med overførslerne.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

ailkayaker:
Du kan have en dansk privat konto (såsom Lunar) til at modtage indbetalinger og derefter overføre penge til din Revolut erhvervskonto. Vær dog opmærksom på de valutakurser og gebyrer, der er forbundet med overførslerne.

Hvis Lunar accepterer erhvervs indbetalinger fra udlandet, så er der noget helt galt i Lunars KYC - så mit gæt er, at en privat konto som modtager erhvervsindbetalinger - og da især fra udlandet, vil blive spærret indtil den er erhvervskonto
hvis det er et ApS beskattes han af alle indbetalingerne fuldt OG de skal så ind i firmaet som indtægt - hvor de også beskattes, så den omgåelse skal man kun gøre som EMV

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:
Revolut virker langt bedre - og billigere - end danske banker for alt udenfor Danmark

Hvad mener du med det?  min danske bank tager f.eks ca. 0,26 % i omvekslingsgebyr fra DKK til EUR, hvorimod Revolut revolut tager 0,6 % i gebyr

BroncofanDK:
Det giver problemer i Danmark hvis du kun har Revolut, da Danmark ikke er med i SEPA

Danmark er da med i SEPA samarbejdet. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:
Hvad mener du med det?  min danske bank tager f.eks ca. 0,26 % i omvekslingsgebyr fra DKK til EUR, hvorimod Revolut revolut tager 0,6 % i gebyr.
jeg giver 0,2% DKK - EUR og modsat - så det er nok engagement og andet afhængigt kan jeg forestille mig ( og erhvervskonto gratis - men også det er jo forskelligt - også tilmed afhængig af privat forholdet til banken og måske ancienitet osv)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
eg giver 0,2% DKK - EUR og modsat -

Jeg er ikke helt med på om du mener Revolut eller en dansk bank.  Og jo for danske banker kan gebyret forhandles alt afhængig af ens engagement ... osv. Men det er absolt ikke noget de skilter med. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ravn:

Cookie - John Hannover:
eg giver 0,2% DKK - EUR og modsat -

Jeg er ikke helt med på om du mener Revolut eller en dansk bank.  Og jo for danske banker kan gebyret forhandles alt afhængig af ens engagement ... osv. Men det er absolt ikke noget de skilter med. 

dansk bank jep

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

John det viser jo bare at de danske banken sagten kan være konkurancedygtige, omnedt skal en del armlængning til med bankerne får de er til at forhandle med. 

Hilsen

Ravn 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

BroncofanDK:
Revolut virker langt bedre - og billigere - end danske banker for alt udenfor Danmark

Hvad mener du med det?  min danske bank tager f.eks ca. 0,26 % i omvekslingsgebyr fra DKK til EUR, hvorimod Revolut revolut tager 0,6 % i gebyr. 

BroncofanDK:
Det giver problemer i Danmark hvis du kun har Revolut, da Danmark ikke er med i SEPA

Danmark er da med i SEPA samarbejdet. 

Vedr. vekselgebyrer og andre gebyrer er det klart at der er en del der er til forhandling.

For Revolut er veksling op til din månedlige grænse til Interbank rate og derefter er det rigtigt at de lige har fordoblet vekselgebyret. En meget vigtig del for os er dog at vi ikke veksler for at bruge penge på debitkort mv. 

Det kan være at visse Danske banker virker til SEPA overførsler, men for Nordea krævede det en Euro konto i Finland for eksempelvis at betale Amazon med direkte træk, som vi laver via Revolut, og eks Nordea m.fl. laver/modtager kun Euro/USD betalinger kl. 15:00 modsat Revolut hvor der ikke er forsinkelse på andet end max 30 minutter.

Jeg tænker at jeg er nødt til at se lidt mere på vore bankforbindelser.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)