Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan 2 holdingselskaber eje ét ApS uden problemer?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i den situation at jeg skal starte et ApS med en anden, vi vil dog - hvis muligt - have hvert vores holdingselskab. som udbyttet fra ApS''et så skal udbetale udbytte til. Hvis ikke det ovenstående er muligt, hvordan kan det da ellers gøres?

Hvordan er den smarteste måde at gøre det på? Skal vi oprette holdingselskaberne først og derefter bruge den indskudte kapital fra dem, til at oprette ApS''et? Er der noget vi skal være opmærksomme på?

Mvh

Kim Sand Sørensen
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 17:15

Ja & Ja

JH

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 17:19

HEHE...

Det må vist være definitionen på et præcist svar... nej det havde nok været "ja, ja" ;-)

Tak for oplysningen.

Skal vi oprette holdingselskaberne først? eller kan vi oprette ApS''et først og så lave 2 holdingselskaber ud fra den indskudte kapital på 350.000?

Mvh

Kim Sand Sørensen
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 17:28
Holdingselskabet skal oprettes først, så derfra bruger du 62.500 til 50% af ApS''et...

Så ejer du Holdingselskabet 100%, og fra dit selskab ejer du så 50% af ApS, hvor din partner har den anden halvdel.

Så har du 62.500 tilbage i kontanter i Holding, og anparter til en værdi af 62.500 også fra ApS :)
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 17:39

De 62.500 som vi begge har til overs i hvert vores Holding efter stiftelsen af ApS''et, kan de nemt skydes ind i vores fælles ApS altså så vi hver især har skudt 125.000 i ApS''et?

Mvh

Kim Sand Sørensen 
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 17:41
Det skulle der ikke være noget i vejen for, så længe de bliver brugt på aktiver, opretholder du jo de 125K i dit holdingselskab.
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 17:42

Også det jeg regnede med, skulle bare lige være sikker.

Jamen, så er det jo bare sådan det skal gøres , tak for de hurtige svar!

Mvh

Kim Sand Sørensen
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:21
Jeg mener godt at du kan oprette et ApS med en indskudskapital på mere end 125.000 - det vist blot et minimum. I alle fald vil jeg dog anbefale dig at du lige får en kompetent advokat eller revisor til at løbe konstruktionen igenem med dig, så du er helt sikker på at alt er i orden. Det er et rigtig åndssvagt sted at lave fejl :)
Tilmeldt 1. Jun 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 19:42
Jeg har fået en meget kyndig vejledning fra advokaten Jacob Tøjner, som er aktiv her på Amino, da jeg skulle have lavet en Holding/ApS konstruktion. Ham kan jeg varmt anbefale. Du kan finde ham på http://www.sanktpetri-advokater.dk.
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Skrevet kl. 19:49

Lige én ting til.

Kan man uden problemer føre penge frem og tilbage mellem hver af holdingselskaberne og ApS''et? altså ikke imellem de to holdingselskaber, men mellem holdingselskaberne og ApS''et.

Vi vil hver især styre vores løn, og udbetale det vi nu har lyst til, igennem hver vores holdingselskab. Det betyder selvfølgeligt bare at vi fx én gang om måneden kan overføre penge til vores holdingselskaber og derfra udbetale lønnen til os selv, så kan vi selv bestemme hvor meget vi vil lade så i holdingselskabet, og hvor meget vi vil have som løn.

Mvh

Kim Sand Sørensen
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)