Jeg er i den situation at jeg skal starte et ApS med en anden, vi vil dog - hvis muligt - have hvert vores holdingselskab. som udbyttet fra ApS''et så skal udbetale udbytte til. Hvis ikke det ovenstående er muligt, hvordan kan det da ellers gøres?
Hvordan er den smarteste måde at gøre det på? Skal vi oprette holdingselskaberne først og derefter bruge den indskudte kapital fra dem, til at oprette ApS''et? Er der noget vi skal være opmærksomme på?
De 62.500 som vi begge har til overs i hvert vores Holding efter stiftelsen af ApS''et, kan de nemt skydes ind i vores fælles ApS altså så vi hver især har skudt 125.000 i ApS''et?
Jeg mener godt at du kan oprette et ApS med en indskudskapital på mere end 125.000 - det vist blot et minimum. I alle fald vil jeg dog anbefale dig at du lige får en kompetent advokat eller revisor til at løbe konstruktionen igenem med dig, så du er helt sikker på at alt er i orden. Det er et rigtig åndssvagt sted at lave fejl :)
Jeg har fået en meget kyndig vejledning fra advokaten Jacob Tøjner, som er aktiv her på Amino, da jeg skulle have lavet en Holding/ApS konstruktion. Ham kan jeg varmt anbefale. Du kan finde ham på http://www.sanktpetri-advokater.dk.
Kan man uden problemer føre penge frem og tilbage mellem hver af holdingselskaberne og ApS''et? altså ikke imellem de to holdingselskaber, men mellem holdingselskaberne og ApS''et.
Vi vil hver især styre vores løn, og udbetale det vi nu har lyst til, igennem hver vores holdingselskab. Det betyder selvfølgeligt bare at vi fx én gang om måneden kan overføre penge til vores holdingselskaber og derfra udbetale lønnen til os selv, så kan vi selv bestemme hvor meget vi vil lade så i holdingselskabet, og hvor meget vi vil have som løn.