Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovovertrædelser - Hvad gør man når chefen er ligeglad med loven?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil da gerne høre lidt mere - dét der lyder som en god historie, som kan tippes til en af mine fastansatte kolleger

/Jonas Vestfalen

www.freelancejournalisten.dk

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:53

Billederne er da grimme, men de viser jo ingenting. I har været i gang med at rydde af, og affaldet omkring opvasken er ikke væk før om 2 minutter?

Giv mig et billede af chefen, der skodder en smøg i en burger i stedet.

Nu er køkkenarbejde jo ikke HKs område. Mon ikke det er NNF, I skal have fat i?
Før du går ind i konfrontationen, bør du gøre op med dig selv, hvad du ønsker at opnå.
Skal du bare af med din vrede, eller vil du have en erstatning?

mvh Hans
Tilmeldt 6. Nov 05
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 16:25

Nej, det er ikke vred, hvad skulle jeg være vred over?

- Det at 2 af mine kollegaer har brugt en ulovlig maskine og skåret et godt stykke i sin finger eller det at jeg er sagt op?

Jeg er slet ikke vred, jeg har som sagt flere gange sagt til ham som er den øverste chef at jeg ikke synes det var den rigtige måde tingene blev kørt på, selvfølgelig er det ikke rigtigt af mig at blande mig - Men han vil ikke forstå tingene og loven som den er. - I caféen er der 2 "voksne" / chefer.. og den ene er på min side, og hun har sagt det tit, hun har opgivet (Hun har arbejdet der i 5 år, og fordi han er begyndt at snyde med tilæg og lign. siger hun op pr. 1/4-06)

Faktum er at billederne er taget efter 1½ time cirka, hvilket var derfor jeg tog dem - Kan da godt se nu du siger det at jeg burde have datestamp og taget flere med mellemrum. Faktum er også at det der sker alt for tit, og at vi (da vi har fået den gladeste smiley) har været heldige med hvornår ham fra lednedsmiddelstyrelsen kom.

Hvad er det så jeg vil nå hen med det her?
 - Ja, det er vel at han skal forstå loven er til for alle, og da min tid ikke var kanonstor før, har jeg først gjort noget nu. Det er ikke noget med vrede, bare det at jeg og den ene chef gerne vil have de andre får det godt, selvom vi ikke arbejder der mere. Hvis vi går tilbage til bog modellen over hvilke ledelsesformer den nuværende chef bruger, ser han folk som X-mennesker, altså dovne og ikke arbejdsomme. Han er virkelig det man vil kalde autoritær, hvilket på nogle punkter er godt - Men ja.. Du må jo selv vælge hvad du tror på :)
Tilmeldt 18. Mar 06
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 18:10

Du skal have fat i Restaurationsbranchens Forbund (RBF - www.rbf.dk).

De fleste køkkenmaskiner må man betjene når man er fyldt 16 år. Jeg er ikke helt sikker på reglerne omkring det med at være alene, men jeg mener at 16-årige må være alene sålænge de er mindst to, og der ikke er tale om betjening af kunder. Men det kan RBF helt sikkert rådgive dig om. Tilgengæld mener jeg ikke det er tilladt at fyre en medarbejder der fylder 18.
Tag ikke kampen op selv, men få hjælp af fagforeningen - det er mit bedste råd.

Held og lykke!

// Maria
Tilmeldt 6. Nov 05
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 02:14
Må man IKKE fyre en der bliver 18 ? Hold da op.. altså.. Jamen det gør de ved alle.. :S Prøver lige at kontakte dem mandag for at få svar. For det har de i hvert fald gjort ved mange af mine kollegaer, og har nemlig hørt om man ikke skulle kunne blive fyret af den årsag mere, men troede ikke på det - Det må tjekkes. Ikke fordi jeg vil ansættes igen, men simpelthen fordi der er nogle som ikke er 18 endnu som har fået at vide det er ud når de bliver 18.
Side 2 ud af 2 (15 indlæg)