Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette IS firma uden momsregistrering

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Aug 21
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg vil oprette et vinduespudsefirma som et IS virksomhed uden momsregistrering, men når jeg vil oprette firmaet  på Virk.dk, vil de have at jeg enten registrerer momsregistrering eller lønsum eller skat til ansatte, og da ingen af de muligheder er aktuelt for firmaet, ved jeg ikke hvad jeg skal gøre. Håber I kan hjælpe mig.
jeg mener godt at man kan oprette firma uden momsregistrering, indtil man har tjent 50.000kr. 
 på forhånd tak 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 11:49

De 50.000kr du omtaler er omsætning og ikke fortjeneste.  Du skal lade dig moms reg. Så snart du kan se at du vil få en årlig omsætning på 50.000 kr. Dvs. at du max må omsætte for ca. 4.100 kr. Om måneden.

Tilmeldt 29. Aug 21
Skrevet kl. 12:00

Tak for svar. Ved du om man kan oprette et IS firma uden at momsregistrer sig? Jeg vil vente med det, indtil jeg ser hvordan firmaet går.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:13

sokie:
Ved du om man kan oprette et IS firma uden at momsregistrer sig?

Et I/S er som udgangspunkt ikke registreringspligtigt. Så du kan min din makker lave en aftale om at arbejde sammen uden at det skal anmeldes. Hvis I vil have et CVR-nr er der ingen vej undeom, at I skal regisreres for moms (eller a-skat, import etc).

Tilmeldt 29. Aug 21
Skrevet kl. 12:18

Mange tak for dit svar. Nu forstår jeg det, for vi vil gerne have er cvr-nr, og må så lade os momsregistrer 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)