Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms opkrævet af selskab, der ikke er momsregistreret

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2112
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået udført arbejde af et håndværker firma.

Jeg har modtaget faktura og ved check på cvr.dk og derefter skat.dk, kan jeg se at firmaet ikke er momsregistreret. Det er CVR og ikke SE, da det har adresse i DK.

Jeg har bedt om en ny faktura uden moms, men intet svar. På CVR.dk fremgår at der i 2022 var overskud på kr. 55.000,00, altså er omsætning over kr. 50.000,00.

Hvad skal jeg gøre?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47147
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:34

Først og fremmest være sikker på at det CVR virkelig ikke er momsregistret og NÅR du nu har checket det, så reelt ikke bare betale og trkke mmsen fra, da du jo så nu medvirker til sinvdel. Du bør kontakte skat hvis ikke du kan få det afklaret med firmaet der fakturerer med moms uden momsregistrering

Det er ikke som sådan din pligt at checke danske firmaers momsregistrering men NÅR du har gjort det, og ved de ikke er momsregistrerede, så ikke bare beetale

Var du stensikker kunne du som også betale beløbet uden moms med bemærkning om hvorfor, men nu hvor du ved. - så. Kontakt SKAT og hør dem - så kan du ikke have gjort galt

vh John Hannver

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 08:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - John Hannover:

Først og fremmest være sikker på at det CVR virkelig ikke er momsregistret og NÅR du nu har checket det, så reelt ikke bare betale og trkke mmsen fra, da du jo så nu medvirker til sinvdel. Du bør kontakte skat hvis ikke du kan få det afklaret med firmaet der fakturerer med moms uden momsregistrering

Det er ikke som sådan din pligt at checke danske firmaers momsregistrering men NÅR du har gjort det, og ved de ikke er momsregistrerede, så ikke bare beetale

Var du stensikker kunne du som også betale beløbet uden moms med bemærkning om hvorfor, men nu hvor du ved. - så. Kontakt SKAT og hør dem - så kan du ikke have gjort galt

vh John Hannver

Hej John

Tak for dit svar. Det er lige det jeg ikke ønsker at deltage i.

Jeg har via email forelagt, at jeg ikke skal betale moms, da det jo fremgår af SKAT.dk, at selskabet ikke er momsregistreret.

Så bliver jeg truet med inkasso, fogedret osv. for restbeløbet!

Jeg har indsat info fra SKAT. Anonymiseret, naturligvis.

Jeg vender tilbage med resultatet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:03

Det vigtigste er nok, at du er 100% stensikker på det ikke er et SE men et hovedmomsnummer

Det er lidt underligt de ikke bare viser dig, at de ER momsregistrerede og så var den sag ude af verdenen. 

Jeg kan ikke afgøre OM de er momsreg eller ikke - blot at ja - det nummer du åbenbart skriver ER det ikke

vh John Hannover

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 15:04

Momspligten følger leveringsdato.

Er du 100% sikker på at håndværkeren ikke var momsregistreret på leveringstidspunktet?

Du burde ha' bedt om dokumentation for momskravet og betalt resten i stedet for at kræve en ny faktura uden moms.

På den måde havde du overholdt dine forpligtelser og kan gøre berettiget indsigelse mod momsen, sålænge de ikke har dokumenteret kravet.

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 10:35

Checket inden arbejdet udført, ikke momsregistreret!. Derfor troede jeg jo, at det er selskab med omsætning under kr. 50.000,00.

Men modtaget faktura er med momsbeløb.

Gjorde indsigelse mod dette. Men "selskabet ikke er momsregistreret" meddeles der.

Jeg gjorde, som John Hannover skrev, kontakt til SKAT. Her kunne man se, at det er helt galt og at der som ikke-momsregistreret selskab har et overskud på kr. xxx.xxx,xx. Altså overstiger kr. 50.000,00.

Jeg har nu fremsendt kopi af faktura til SKAT, så bliver det deres sag at stoppe den slags.

Vender tilbage med opdatering.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:57

Super - Nu kunne du jo så, hvis du har det fra skat at de reelt ikke er registrerede, betale beløbet uden momsen og selv bogføre på konto for ydelser uden  moms og gøre dem opmærksomme på, at da de ikke har redegjort for AT de er momsregistrerede, og SKAT har bekræftet dette, hvorfor regningen betales uden den ulovligt opkrævede moms. Så burde den, for dig, være ude af verdenen

vh John Hannover

Tilmeldt 5. Mar 06
Skrevet kl. 16:38

Jeg har afvist at betale!. Med henvisning til manglende momsregistrering. Har anmodet om en momsfri faktura.

Arbejdet er privat, så jeg har ikke momsfradrag, men leverandøren skal heller ikke ´have momsfradrag for varekøb.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)