Jeg har fået udført arbejde af et håndværker firma. Jeg har modtaget faktura og ved check på cvr.dk og derefter skat.dk, kan jeg se at firmaet ikke er momsregistreret. Det er CVR og ikke SE, da det har adresse i DK. Jeg har bedt om en ny faktura uden moms, men intet svar. På CVR.dk fremgår at der i 2022 var overskud på kr. 55.000,00, altså er omsætning over kr. 50.000,00. Hvad skal jeg gøre? |
Først og fremmest være sikker på at det CVR virkelig ikke er momsregistret og NÅR du nu har checket det, så reelt ikke bare betale og trkke mmsen fra, da du jo så nu medvirker til sinvdel. Du bør kontakte skat hvis ikke du kan få det afklaret med firmaet der fakturerer med moms uden momsregistrering
Det er ikke som sådan din pligt at checke danske firmaers momsregistrering men NÅR du har gjort det, og ved de ikke er momsregistrerede, så ikke bare beetale
Var du stensikker kunne du som også betale beløbet uden moms med bemærkning om hvorfor, men nu hvor du ved. - så. Kontakt SKAT og hør dem - så kan du ikke have gjort galt
vh John Hannver