Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det bedst at stifte selskab i DK eller udlandet?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står i den situation at jeg skal lave noget konsulent arbejde for en vietnamesisk virksomhed i vietnam, hvilket jeg kan gøre hjemme uden at rejse til vietnam  Jeg bor i Danmark og tænker at stifte et selskab (APS) så indtægten fra konsulentarbejdet går ind i virksomheden og jeg kun skal betale 22 procent selskabsskat

Er der nogen som ved om jeg istedet kan stifte et selskab i udlandet og dermed få indtægten fra konsulentarbejdet ind i det udenlandske firma? Også selvom jeg har bopæl i danmark?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis skat man se dig som ansat for vietnameseren og du fakturerer fra et ApS kan du få en skat over 100% ud af det. Det er noget af det farligste at fakturere faktuelt lønmodtagerarbejde fra et selskab

Du har heller ikke spor glæde af 22% skat først - da du så når du skal have noget ud selv - måske et par år efter - igen skal af med skat og dermed får du både betalt selskabsskat og siden personlig skat af din indtægt. Det er derfor man er nødt til at hæve løn med betalt skat hvert år op til topskat i eget selskab, så man ikke får selskabsskat og derefter personlig skat, så tanken er gal

Du kan ikke beskattes andet end i DK når du bor i DK, men du kan få skat flere steder og skulle rode med om der er dobbeltbeskatningsaftale hvis du driver udenlandsk selskab

Du kan også være ude for at vietnam firmaet skal følge danske ansættelsesregler og har pligter over for dansk skat idag. Ellers kunne danske firmaer lægge sig i Malmø og lade deres ansatte få løn uden skat og uden danske opsigelsesregler - barsel atp osv

Det eneste du kan og bør gøre er at angive din indkomst som udenlandsk indkomst til skat, så du ikke ender med en stor skattesag. 

Danske myndigheder kan så formentlig underkende - men de straffer ikke dig, så længe du angiver indtægten fuldt som udenlandsk indkomst, og de forfølger næppe vietnam selskabet for det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit uddybende svar. 

Hvordan definerer man lønmodtagerarbejde helt præcist?

Jeg er ikke ansat på nogen ansættelseskontrakt og er ikke begyndt at arbejde på noget endnu. Det er stadig i diskussionsfasen. Jeg udfører primært opgavebaseret arbejde og bliver betalt pr. Projekt. Herunder design af forskellige ting.

Jeg driver pt et enkeltsmandsfirma som selvstændig designer. Og de vil hyre mig til at lave en opgave til dem. Derfor tænkte jeg at jeg hellere ville have pengene over i aps så jeg kan slippe med 22 procent og kunne have flere penge i virksomheden i egenkapital til yderligere investeringer i virksomheden fremtiden, fremfor at betale højere skat som enkeltmandsfirma. 

Gør dette nogen forskel eller vil jeg stadig blive betragtet som lønmodtager?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

repsol:

 

Hvordan definerer man lønmodtagerarbejde helt præcist?


Jeg vil ikke afgøre specifikke fald men du kan her læse de mange kriteriere skat bruger til at vurdere OM noget er selvstændig eller lønmodtager arbejde - vigtigts er den selvstædige har en egen risiko i projeketet (ud over kunden ikke betaler) og styrer sit arbejde selv. Ikke arbejder under instruks og gerne et vist antal kunder

Læs med link til skat og kriterier og alt 
Hvis i tvivl kan du skrive til skat under kommnukation eller bedst, beskreive præcst hvad det handler om og bede om bindende svar https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html 

Der er ikke en personlig fordel skattemæssigt ved at spare op i ApS - du har altid fradrag for dine udgifter når du har dem - så det giver ikke rigtigt menng om du tænker - tværtmod KAN deet giver mere i skat. Likvidt betyder det aat der bliver flere penge,  men så dan du låne selskabet penge, der spares ikke skat ved det overhovedet - du kunne spare op på samme måde i EMV ved at bruge VSO som tidl nævnt

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)