Jeg har et engelsk firma og sælger varer importeret fra Kina til det engelske marked. Der er tale om et elektronisk produkt.
Nu vil jeg også sælge disse varer på det danske marked, men frem for at oprette dansk firma, blive importregistreret m.v., så leder jeg efter en mellemmand, repræsentant, der er hjemmehørende i Danmark, og juridisk kan indføre varerne. Er der nogen her der yder den service eller kender til firmaer, der tilbyder dette?
Du skal nok nævne hvad det er for varer for næsten alle agenturer mm er jo ganske så branche bestemt, så led efter nogen du kan se importerer nogete i samme stil som udgangspunkt
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Skal din forespørgsel forstå sådan, at det du søger er nogen som kan stå for selv importen og afgifts håndteringen, mens selve salget skal "mellemmanden" ikke have noget at gøre med.
vh
Hilbert
Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.
Ja, det er lige præcis dette. Jeg har en dansk hjemmeside, og jeg har sådan set også en dansker, der kan modtage varerne et fysisk sted og sende til kunder. Hvad jeg mangler er "retten" til at importere varerne, da jeg ikke har et dansk firma, men alene et engelsk. Så jeg har brug for én, der kan sikre at varerne kan komme til den danske adresse, og hvor import og afgifter er håndteret, så jeg bare kan betale den regning og koncentrere mig om at sælge produkterne!
Håber det giver mening og hvis det er en ydelse du tilbyder, så ville det være rigtig fint at tage en snak.
Jeg kan ikke se andet end det jo kræver en med et CVR for at håndtere det, men du kunne jo kontakte nogle store danske speditører om de kender løsninger
Den med CVR vil så i pricip skulle eje varen og tage ansvaret og du kan så ikke sælge fra andet firma, så jeg TROR du skal overveje at lave en helt alm filial - anden dansk virksomhed” med import og momsregistrering og have en dansk ansat der så tager sig af det praktiske - og dermed har du den korrekte momsregistrering til salg af dine varer til private i DK- Det er nok også bedre du selv kontrollere pris og service og alt og tager den omk og har resten i egen lomme, end at skulle betale et eksternt selskab for opgaven
Vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Nu er der en del love, der skal overholdes for den her type produkter. Her vil det være importøren som har ansvaret og denne som vil stå med hele risikoen for bøder og erstatningsansvar, samt omkostninger og krav ved tilbagetrækning af produkter.
Samtidig undrer jeg mig over du ikke selv registrerer en filial i danmark og håndterer tingene selv, når der er meget få omkostninger forbundet ved dette.
Så det lyder godt nok noget risikobetonet at indgå en aftale med dig.
Årsagen til at jeg ikke har registreret et firma i Danmark er at jeg er bosiddende i England og har et firma her. Jeg tænker, at der vil være en masse bøvl forbundet med at have et firma i England og et i Danmark, men det er måske bare mig der overkomplicerer det.
Men helt grundlæggende handler det desværre nok om at jeg ikke forstår lovgivningen godt nok.
Hvis jeg vender den om og spørger dig:
Du sidder i England, du har et engelsk firma, svarende til en ApS og du har en firmakonto. Du vil nu sælge det samme produkt i Danmark, som du gør i England, hvad ville du så gøre? (i forhold til firma og bankkonto, pyt med alt det andet i den forbindelse). Pointen er, at du skal kunne importere direkte fra Kina til Danmark. Har overvejet at importere til England, men giver ingen mening at sende produkterne til Storbritannien (et ikke EU-land) for så at sende videre til Danmark.
Hvis du stadig har privat bank i danmark, er det mest oplagt at kontakte dem vedr. erhvervskonto. Eller kontakte en bank, hvor du tidligere har været kunde, da KYC vægtes højt.