Min bror har købt sig ind i en virksomhed. Virksomheden omsætter for små tre millioner om året og ligger inde med et varelager på ca. 400.000. Der er tre ansatte udover min bror. I forbindelse med ejerskiftet har min bror fået en revisor til at tage sig af alt papirarbejdet.
Pas, det virker helt forkert. Der er så mange fordele ved et ApS.
Han kan endda undgå at bruge revisor når virksomheden ikke er større. Jeg ville spørge en anden revisor... nej, jeg ville oprette ApS. (Det er ikke tomme ord, jeg har oprette ApS selvom revisor heller ikke mente det var nødvendigt).
"Alle klare hoveder gentager siden Bacon, at der ikke er anden virkelig erkendelse end den, der hviler på iagttagne kendsgerninger." Bookmaker guide
Opret helt klart ApS når virksomheden er i den størrelse, alt andet ville være ulogisk, da man ikke i så stor en græd hæfter personligt ved et ApS, fx i tilfælde af konkurs eller andet.
Som før nævnt er det min bror der sidder i situationen. Han har så rigeligt at se til, så jeg vil nødigt genere ham med råd og ideer omkring problemstillinger han har valgt ikke at beskæftige sig med - for jo, det havde været nemmest at spørge ham. Men istedet vælger jeg at spørge herinde da der måske var én der kunne forklare mig hvorfor og hvordan...
Enig - Men jeg hæfter mig nu ved at du siger han har købt sig ind. Dvs. så må man jo formode at der er mere end en ejer og at det derved ikke er din brors valg alene. Jeg hælder nu også imod et ApS. Særligt hvis der er flere ejere.