Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mine mails havner i spam

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 19. Jun 12
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

hvordan kan jeg teste om mine firmamails svar på kundernes henvendelser ender i kundernes spamfilter?

Findes der en eller anden test service?

Mvh.

Sabrina

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

https://mail-tester.com/

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sabrina

Jeg får rigtig mange henvendelser fra virksomheder der oplever, at deres firmamail kommer i SPAM hos kunderne.
Her taler jeg både om mails der bliver sendt af en person (i Outlook, Thunderbird, Apple mail, iPhone, Android), og mails der bliver sendt af et system (økonomisystem, hjemmeside, automatiske rapporter).

SPAM er et kæmpe problem som man virkelig skal have forstand på for at undgå det. Der er ikke nemme løsninger, kun korrekte løsninger.
Du er velkommen til at ringe til mig (min telefon lukker dog kl. 17.00) på 70200930, skrive til mig på albert@computernoerden.dk eller skrive her på Amino (offentligt eller privat).

Jeg håber at du vil uddybe lidt de udfordringer du døjer med.

Albert van Harten
Etisk hacker

Computernørden ApS

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

I forlængelse af min sidste reaktion:
Som jeg skrev, får jeg mange henvendelser vedr, SPAM. Mange af dem hænger sammen med WordPress, da det er en af mine spidskompetencer.

Jeg var allerede i gang med at skrive et blogindlæg om det, men det var jeg endnu ikke færdig med i går. Det blev jeg så i dag.

Derfor: Når dine kunder modtager dine mails i deres SPAM folder - Computernørden ApS - Danmark (computernoerden.dk)

Artiklen indeholder en guide til hvordan du kan få styr på situationen, når mails fra WordPress havner i SPAM. Men der er mere end kun det: generelt anbefaler jeg til alle mine kunder Microsoft 365 for Business, og bruge Microsofts mailtjenester. Simpelthen fordi det virker. Og livet er for kort til at bøvle med IT.

Albert van Harten
Etisk hacker

Fra Horsens
Tilmeldt 16. Mar 22
Indlæg ialt: 13
Fra  Fastgames.dk I/S Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

SabrinaLA:

hvordan kan jeg teste om mine firmamails svar på kundernes henvendelser ender i kundernes spamfilter?

En god start er at kontakte din hostingudbyder, da det er deres mailserver.
I langt de fleste tilfælde, vil de hurtigt kunne se om det specifikt er dig der er "blacklistet", eller om det er mailserveren.
Jeg ser også indimellem, at det slet ikke er et hidsigt spamfilter der er problemet. Men eksempelvis forkert opsætning, af mailafsendelse via ens hjemmeside.

Tilmeldt 13. Apr 23
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lave en ny mail,og smid den gamle mail væk.

Fra Horsens
Tilmeldt 16. Mar 22
Indlæg ialt: 13
Fra  Fastgames.dk I/S Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jensenbruunjensen:

Jeg vil lave en ny mail,og smid den gamle mail væk.

Jeg tænker ikke at det er den bedste løsning, at lave en ny mail, og smide den gamle mail vækIndifferent
I sær ikke hvis det er hendes firmamail, som hun faktisk ønsker at bruge ;-)

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det sker ret ofte at problemet ligger i en blacklisting hos fx SPAMHAUS ZEN eller en anden. Og hvis det er årsagen, så er det ærgerligt: det er ens internetudbyder der har tildelt dig en IP-adresse, der skal henvende sig til den pågældende blacklist, for at blive "delisted". Men når de hører at du ikke bruger deres mailserver (som du ikke kan da de ikke understøtter open relay) henviser de til emailudbyderen. De har dog ikke de fornødne akkreditioner til at anmode om en delisting. Så det virker kun hvis du bruger den mailadresse du har fået gratis af din internetudbyder. Så længe du er kunde hos dem. Den er dog ikke særlig professionel, og hvis du bruger den til at registrere dig gud ved hvor over en længere periode, så kender alle den adresse - og så bliver det enormt svært at skifte ud. Dermed er du stavnsbundet til din internetudbyder.

Derfor: sørg for dit eget domæne og skift til Microsoft 365 for Business med Exchange. Så vil det hele spille upåklageligt. Jeg har ikke haft en eneste kunde hvor det IKKE har virket. Hellere i går end i dag. Jo længere du venter, desto sværere bliver det. 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig til en vis grad, Victor. Hvis det er en mailadresse fra ens internetudbyder, der bruges til firmaet: stop med det samme.

Behold dog adgang, lav en forward til din nye adresse (på eget domæne, helst) og sæt evt. en autoresponder på. Og igen: brug Exchange I stedet for IMAP. Glem Google, Surftown, One.com, Simply, og alle andre uduelige virksomheder når det drejer sig om mail.  Microsoft. Det virker. Og nej, jeg har ingen aktier eller anden forbindelse til dem. 

Fra Horsens
Tilmeldt 16. Mar 22
Indlæg ialt: 13
Fra  Fastgames.dk I/S Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

albert@computernoerderne.dk:

Enig til en vis grad, Victor. Hvis det er en mailadresse fra ens internetudbyder, der bruges til firmaet: stop med det samme.

Nu nævner Sabrina, godt nok intet om hvor hun har sin mail.
Så ingen af os, er i stand til at vurderer hvor problemet opstår. Da der ikke er mange oplysninger, at arbejde ud fraSmile
Men uanset hvem der står for hendes mail, bør hun kontakte sin udbyder. Da de med få klik, kan se hvad problemet skulle være.
De kan nok give et mere konkret bud på problemet, end vi kan med de få informationer vi harSmile

albert@computernoerderne.dk:

Behold dog adgang, lav en forward til din nye adresse (på eget domæne, helst) og sæt evt. en autoresponder på. Og igen: brug Exchange I stedet for IMAP. Glem Google, Surftown, One.com, Simply, og alle andre uduelige virksomheder når det drejer sig om mail.  Microsoft. Det virker. Og nej, jeg har ingen aktier eller anden forbindelse til dem. 

Jeg forstår ikke den sidste del af din besked, hvor du nævner flere anerkendte mail udbydere.

Hvad gør at du mener Google, Simply.com og One.com er "uduelige" når det drejer sig om mail?
Flere af de nævnte udbydere, levere et hav af mails hver dag. Uden de havner i spam?


Exchange er en rigtig fin løsning, både til kalender og mail. Men Exchange er ikke nødvendigvis for alle, og der vil jeg mene at man sagtens kan bruge IMAP. Også i 2023Big Smile

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)