Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervsbank

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus C
Tilmeldt 22. Feb 16
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer, 

Hvad er jeres erfaringer fra at starte virksomhed op, og jeres forhold til banken. 
Jeg står og vil gerne starte en virksomhed, men min bank ønsker jeg ligger 35% af etableringsbudgettet, og derudover fuld kaution for resten, samlet set skal jeg bruge 1,7mio til etableringen. 

Er dette normalt at man skal komme med så meget selv, eller hvad er jeres erfaringer, og hvilke banker har hjulpet jer bedst med at få startet op? 

Med venlig hilsen 
Frederik 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det er helt normalt at banken ønsker fuld sikkerhed for hele beløbet. Hvad du selv skal komme med variere nok meget fra bank til band og hvilken branche du er i. 

Du vil måske kunne få grav af at få rådgivning af en uafhængig bankrådgiver, som kan hjælpe dig med at finde den rette bank.  Jeg har selv gode erfaringer med Jens haar fra https://advisement.dk 

Alternativt kunne du overveje alternativer til banken f.eks Lendino som også yder lån

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Amandus:

Hej Aminoer, 

Hvad er jeres erfaringer fra at starte virksomhed op, og jeres forhold til banken. 
Jeg står og vil gerne starte en virksomhed, men min bank ønsker jeg ligger 35% af etableringsbudgettet, og derudover fuld kaution for resten, samlet set skal jeg bruge 1,7mio til etableringen. 

Er dette normalt at man skal komme med så meget selv, eller hvad er jeres erfaringer, og hvilke banker har hjulpet jer bedst med at få startet op? 

Med venlig hilsen 
Frederik 

Det lyder billigt sluppet med 35% selv ved 1,7 mio og ja - man bliver altid sat til at selvskyldnerkautionere - banken vil ikke have hånden på den varme bageplade hvis man ikke selv tror nok på det, til at ville tage risikoen

Du må have en vis friværdi når de overhovedet  låner din virksomhed så meget fra start

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 22. Feb 16
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 08:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Mange tak for jeres svar :)

Jeg går videre med min bank, da det lyder til at det er okay det de har tilbudt mig. 

Vh 
Frederik 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 08:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Frederik Amandus:
Jeg går videre med min bank, da det lyder til at det er okay det de har tilbudt mig. 

Det vil da altid være en god ide at få tilbud fra andre banker, så du ved du hvor du står. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)