Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vores revisor er efter os :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
Vi skal til møde med revisoren.
Vi er 3 i et I/S.
Hun laver vores selvangivelser.
Hun koster årligt mellem 40-50.000 kr.

Jeg bogfører alt. Skaffer alle bilag, laver løn, lønregnskab for 20 ansatte kiosk deltids svarende til 2 personer fuldtid. Jeg afstemmer alle tal i regnskabet med regnskabsprogrammets afstemningssytem som sammenligner med vores bank transaktioner. Jeg laver umiddelbart alt regnskab og bogføring, men vores revisor går det så igennem et par gange året.

Der har været lidt arbejde med at skulle have alt digitalt nu. Det har da krævet noget energi at få alle vores leverandører til at sende direkte til regnskabsprogrammet og alle de andre bilag uploadet. Bare det at få det sat igang siden foråret 2022. 

Nå men nu skal vi til møde med revisoren, som jeg tror vil være efter mig/os, fordi jeg ikke afstemmer løbene med banken, at tingene skal passe 100% næsten om dagen siger hun. Det er svært for mig når jeg ikke er uddannet bogholder eller revisor, for vores regnskab sker på en kort periode i en sommerforretning, og vi arbejder 12 timer om dagen og har pis travlt. Der er bare rigtig meget at se til og enormt mange bestillinger og tal osv. Altså. Jeg har lige nu, ihvertfald svært ved at afstemme om tallene passer præcist, fordi der kan forekomme salg af dankort jeg skriver ind i regnskabet, men som først feks bankoverføres flere dage efter, eller omvendt, og det gøres endda forskelligt fra dankort og visa. Altså det er bare ikke nemt at sidde og krydsafstemme de her ting, og tænkt egentligt, at hvis jeg bankafstemte, så var det rigeligt, og så kunne man til efteråret gå regnskabet lidt igennem, og forhåbentligt af en kyndig person, forholdsvist overskueligt rette hvad rettes skal. Altså jeg har jo bogført alt, og afstemt alt med internt afstemning i Dinero. Jeg ved ikke hvor stor fejlmarginen kan være i mit tilfælde, men min revisor lød til at "vi skulle have set på noget, for hun havde fat i en del ting". Og jeg tænker, ja.... det er jo det vi betaler dig for, at rette hvis jeg har bogført et bilag forkert dato eller et tal mangler. Altså jeg tænker ikke det er uoverskueligt meget for en der har arbejdet som revisor i 30 år.

Vi omsætter for 3 millioner, og det mener jeg jo ikke er alverden som sådan og det er jo ikke ligefrem fordi vi snyder eller noget. Vi vil selvfølgelig følge den nye bogføringslov, og bogfører efter bedste evne, men vi er jo ikke nødsaget til at have hverken bogholder eller revisor indover regnskabet, men vi har valgt det alligevel, fordi så var vi sikker på der var styr på tingene. Jeg har før fået at vide at det var dyrt, men har accepteret det og tænkt, at så har jeg jo også plads til at fejle.

Jeg prøver at forberede mig lidt til det kommende møde, da man skal være lidt forberedt jo! Vi er egentligt først nødsaget til at få bilagene digitale til 2026 da vi er regnskabsklasse A, men vi har allerede styr på det, bortset fra vores kassesalg, der stadig skrives i hånden, da det er væsentligt billigere end at integrere med Dinero fra POS delen af. Altså lige nu betaler vi 75 kr måneden per kasse for 3 kasseapperater.

Min pointe er.... Hvor galt kan jeg lave tingene for 50.000 kr revisor om året? og når vi umiddelbart er en klasse A lav indkomst virksomhed, der umiddelbart har styr på tingene men kan lave ngoel tastefejl, hvor slemt kan man stå over for SKAT rent bødemæssigt, hvis de synes man har lidt rod i lidt bilag. Altså det er jo ikke noget med at man har købt noget der ikke er der, altså det er nul snyd, det er kun fejl eller måske manglen på et telenor bilag i ny og næ. 

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 02:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Det eneste jeg forstår af det lange er, at du ikke afstemmer kassen i kioskerne hver dag - og det er brud på skattelov helt enkelt og skat kan forkaste hele regnskabet, så din revisor SKAL kræve det af dig

Hvor mange fejl man kan lave for 50 t reivor om året vil jeg ikke kommentere - men hvis skat mener der er rod, så kan de ændre dit resultat helt til det de mener, fordi det hele kan dække over så meget andet

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 06:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John tak
Jeg afstemmer kasserne hver dag. Altså jeg afstemmer jo også med de tal der er skrevet i regnskabet, og det der er overført til banken.

Tilmeldt 3. Dec 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

John har ret i det han skriver omkring afstemning af kassen, men ud fra det du skriver du selv gør i forhold til bogholderi og regnskab, så lyder 50.000 kr. utroligt højt. Kan du eventuelt uddybe, hvad jeres revisor konkret har ekstrafaktureret for?

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hun laver vores selvangivelser og så en ja årsrapport, men det ligner jo meget det der allerede er inde i Dinero, eller noget man kan betale sig ud af? Er desværre ikke helt inde i alting endnu.


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det er ikke let at sige om det er meget eller lidt du betaler  med 20 ansatte eller hvad det var jeg husker det som, burde det være lidt komplekst faktisk (, men svaret må så nok være, at er du utilfreds, så skift dog revisor, og se om "nissen" flytter med = om den ny koster det samme og er "efter dig"
Med 20 ansatte bør det vel hedde regnskabsklasse B umiddelbart men det gør nu ikke den store forskel, og så er der 3 ejere i I/S som er 3 personlige selvangivelser, det er jo også en del

Med 12 timers arbejde som du skriver, så kunne du måske skifte revisor ud med en bogholder, I behøver jo ikke vælge at bruge en rigtig revisor, og så lade bogholderen stå for det hele, så du blev lidt frigivet - men det vil jo koste lidt mere, men måske være pengene værdi?


Jeg synes i øvrigt, det er "modigt" at drive kiosk i I/S form - hvis det går galt ville jeg hade den solidarisk del af hæftelsen

God vind med det

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)