|
Nu da jeg er blevet selvstændig kan jeg åbenbart ikke få mine feriepenge (optjent sidste år) udbetalt så let. Nu skal jeg udfylde en blanket der hedder "Blanket til selvstændige" for at få mine penge. På blanketten skal jeg erklære at jeg ikke sideløbende har lønmodtagerarbejde og at jeg ikke modtager offentlig understøttelse, men det kan jeg ikke. Jeg modtager løn for forskellige ting jeg laver ved siden af min egen virksomhed. Derudover skal jeg erklære at jeg holder ferie eller at jeg er forhindret. Jeg er forhindret da jeg ikke har tid og i så fald kan jeg først få pengene udbetalt efter ferieperiodens udløb. Jeg har prøvet at ringe til Feriekonto flere gange, men de fleste gange jeg har ringet er jeg efter 2 minutter, hvor jeg har gennemgået diverse valgmuligheder, blevet smidt af med besked om at der er for mange i kø og jeg skal ringe senere. Det er virkelig irriterende, så jeg tænkte der måske var nogle her der har stået i samme situationen og derfor hurtigt kan fortælle hvad man skal gøre? |
Jeg står i præsis samme situation som dig. Jeg er blevet forslået blot at underskrive den selv, som min egen arbejdsgiver. Det skulle være i orden. Du er både arbejdsgiver og løn modtager. Brug evt. venstre hånd når du underskriver som arbejdsgiver, sådan at det ikke ser dumt ud.
Bliv gratis medlem