Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af husleje - bilag?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. May 19
Indlæg ialt: 60
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en butik, hvor jeg selvfølgelig betaler husleje.
Jeg har indtil videre været af den overbevisning, at jeg ikke behøvede at tilføje bilag til hver huslejebetaling, når jeg har en fast kontrakt. Huslejen betales over betalingsservice.

Men nu gør Dineros nye, smarte assistentfunktion opmærksom på, at jeg ikke har tilføjet et bilag til mine huslejebogføringer, og så blev jeg helt i tvivl:
Skal jeg tilføje et bilag, når jeg bogfører husleje? Hvilket bilag? 
Er det det samme med bankgebyrer? Der får jeg jo heller ikke noget papir fra banken hver måned når de trækker gebyr

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke du betaler moms på din husleje, så er kontrakten et fint bilag - og normalt behøves det ikke lægges med hver gang, men det kan være Dineros automatik er gladest hvis kontrakten er bilag. Hvis du har moms på din husleje, så skal udlejer give dig en faktura på det hver måned

Bankgebyrer for transaktioner er bare efter kontoudtog og med fradrag. Dit års/månedsgebyr til banken ligeså MEN der er IKKE fradrag for det, så det skal lægges til dit resultat til skat igen, når du har bogført det.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 84
Fra  IPP Europe ApS Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi gør det at vi tager udtoget fra Betalingsservice og ligger ved hver gang. Så er der ikke nogen tvivl om hvad der er betalt og hvorfor.

Særligt når der er husleje stigninger, nye deposita m.v., så er det lettest med bilaget i Dinero :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)