Hej (fuld disclosure: Jeg arbejder med konverteringsoptimering) De seneste par dage har jeg talt med en række mindre webshop-ejere. De vil gerne lave konverteringsoptimering. De er rundt og samle tilbud ind. De er lidt overraskede over de tilbud de får. De er ofte retainer-aftaler hvor der skal laves en ret stor investering (relativt til deres økonomi). Jeg har spekuleret meget over hvor stor eller hvor moden en webshop skal være, før det giver mening at investere i konverteringsoptimering - altså købe hjælp udefra. Når det er sagt, så er det jo webshops der allerede har et budget til markedsføring, så der er også forholdet mellem at købe trafik og købe optimering. Jeg vil gerne høre din mening og dine erfaringer. Når man er wehsbop-ejer, hvordan er markedet for konverteringsoptimering? Hvornår giver de mening at investere / hvor meget? /Ole |
Bare en hurtig kommentar til at du nævner forholdet mellem at købe trafik og købe optimering.
Optimering er jo CR så hvis man modtager affiliate trafik, så vil lav CR (og for den sags skyld lav basket size) betyde at wenshopejer bliver nødt til at tilbyde højere provision for at kunne tilbyde en attraktiv EPC.
Det samme er tilfældet hvis man selv kører PPC.
Endelig så er lav CR er jo også ensbetydende med risiko for at potentielle kunder bouncer retur til SERP = fald i organisk placering, så konverterinsoptimering bør være en prio 1 for alle webshopejere.