Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af boligudlejning

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Feb 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hello
Jeg mangler lidt svar til nogle spørgsmål omkring opstart af udlejning.

Jeg har set man kan starte et IV’s selskab og omregistrere til aps når selskabs kapitalen rammer 40.000

1 . Jeg ejer et hus privat som jeg vil leje ud igennem aps måske starte med IV’s

2. Låne til et nyt hus for omtrent 650.000 privat og få det over i et aps når jeg flytter fra det og leje ud

Altså flyt ind, små renover, lej ud

Og når jeg så får godt med mønt ind i selskabet hvordan trækker jeg dem så mest smertefrit ud til mig selv som løn?

Drømmen er at leve af det en dag.. 👼🙆‍♂️

Hvordan kan dette lade sig gi sig klogest ? Og hvordan får jeg banken med på det?

Nogle der har erfaring?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Det er ikke længe muligt at oprette et ivs.. denne virksomform er bliv lukket ned på grund af for meget skatte fusk. så du skal oprette et aps til 40.000 plus diverse afgifter i opstart.. 

held og lykke.. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

lassechristianj:
Jeg har set man kan starte et IV’s selskab og omregistrere til aps når selskabs kapitalen rammer 40.000

Nej det er en del år siden - de blev afskaffet efter ganske mange problemer

Hvorfor vil du leje ud i selskabsform. Det er ikke helt billigt at drive selskaber og du kan jo som person bruge VSO som skattemæssigt giver samme (men ingen af delene giver skattemæssigt mening hvis ikke du betaler topskat eller skal i ly for SU udbetalinger

Nyt køb skal du regne med der jo kun er fradrag for ren vedligeholdelse (male om men ikke skifte vindue og toilet)

Risikoen er ikke stor (lån kommer du til at garantere privat i alle fald og banken eller kreditforening er IKKE med uden du kan stille 100% sikkerhed for lån til udlejningsejendom) så hvorfor stifte selskab?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Feb 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret
Okay, det var jeg ikke bevidst om
Grunden til jeg vil lave det i selskabsform er, at jeg vil undgå at hæfte privat, hvis husene ikke bliver lejet ud, og jeg skal på tvang hvis de ikke bliver lejet ud i tide.

Findes der andre løsninger der er bedre vil jeg meget gerne hører dem

Mvh
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

lassechristianj:
Tak for svaret
Okay, det var jeg ikke bevidst om
Grunden til jeg vil lave det i selskabsform er, at jeg vil undgå at hæfte privat, hvis husene ikke bliver lejet ud, og jeg skal på tvang hvis de ikke bliver lejet ud i tide.

Findes der andre løsninger der er bedre vil jeg meget gerne hører dem

Mvh

Der er ikke andre løsninger for at undgå personlig hæftelse og nøjes med 40.000 kr - men jeg tror ikke du undgår det helt uanset hvad, for ingen bank jeg kender, giver et nyere ApS nogen som helst form for kredit, og samme med kreditforeninger uden total sikkerhed, så du vil, også i ApS opleve, at det er dig personligt der hænger på den

Skattemæssigt er ApS og VSO lige (måske nogen ville sige lille fordel til VSO men kun betydning ved topskat o.l.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Feb 23
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay.
Det giver mening, det jo klart de ikke vil lave et 30årigt lån til en ny startet

Kan det være en fordel at sætte overskuddet fra lejen over i et holdingselskab i skattely og lave en opsparing der?
Eller er det bare på privat bankkonto man skal kører det,
indtil man ejer F.eks 5 udlejninger ?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

lassechristianj:
Kan det være en fordel at sætte overskuddet fra lejen over i et holdingselskab i skattely og lave en opsparing der?

Nej der er ikke skattebesparelse ved holding og noget med skattely ved så også koste dig langt langt mere i adm og oprettelse

Du skal mere i detaljen med en advokat eller revisor, men ejendomme ligge ofte fint privat . med brug af VSO hvis topskat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)