Hjælp I vores web-butik vil vi gerne sende gaver ud (pakker ind), og også kunne sætte et flot kort ved. Nu har jeg forgæves søgt på google flere aftner i træk, og det nærmeste jeg er kommet er Hallmark''s amerikanske hjemmeside. Jeg kan ikke finde en dansk sælger af div. kort. Skulle der være en her, der kender en, eller har en god ide til, hvor jeg kan finde en.
Hilsen |
Kort
www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn
|
Tak for det, altid hurtig hjælp her på Amino, super. Jeg var søgte også på dgs i går, men åbenbart ikke godt nok, jeg prøver at ringe.
www.kortsagtdesig.dk har jeg fået vareprøver fra, og det er flotte og gode kort, men en god forretningsmand har vel altid flere tilbud at vælge imellem.
Hilsen |
www.unik-kids.dk Webshop der henvender sig til alle småbørnsfamilier. Speciale afdeling til for tidligt fødte børn
Hvad med at få designet jeres egne kort, så det matcher jeres profil. Du kan helt sikkert til en lavere pris, få trykt jeres eget personlige kort. Det giver jo også en super reklame for jeres firma. Modtageren af gaven kender sikkert ikke jer. Jeg vil selvfølgelig gerne hjælpe med designet :) |
Gode hilsner Ida Dyhr · Gesheft
Hej Lene. Glem alt om færdigdesignede kort - og få dog lavet jeres egne flotte og helt specielle kort, det var vel det mindste I kunne gørte for jeres kunder.
Og- jeg tror at det bliver billigere i længden, markedsføring vil absolut være tilstede.
- Lige et lille surt opstød, men meget venligt ment
Tag kontakt til Hans Stokholm Kjer eller Jesper fra Mediamouse ( Nej, jeg er ikke i familie med nogle af disse 2 og modtager ikke provision - men tænk, hvad blomster kunne gøre
Sig til dem at du skal bruge f.eks. 2.000 stk. A5 Postkort 4+4 ( fire farver på begge sider ) f.eks. på 300 grams karton, incl. silkemat vandlak - Så designer du selv eller får hjælp til dette forsiden ( billed af sød lille pige eller dreng, evt. begge dele ) og bruger disse kort. Kortene vil være så billige at du også selv kan benytte disse til kunde meddelelser, rykkerskrivelser og meget andet - og tro mig det vil vække opsigt.
Men ellers søg på følgende omkring standart produkter ( som alle andre også bruger ) Trivselskort - Trojaborgs forslag - disse 2 virksomheder idder tungt på det danske marked for postkort - og det ved de!
Håber du kan bruge mine bemærkninger til noget - rigtig held og lykke. |
Peter
Danmarkshop.com
Lene, I skal gøre op med Jer selv om hvor mange kort I skal bruge og om de f.eks. skal være forskellige m.m.
Hvis du f.eks. ønsker om 5.000 ens postkort med tryk på begge sider, så kan det godt betale sig at få dem offsettrykt - Det giver helt klart det pæneste resultat, set i forhold til digitaltrykket.
Hvis det i stedet er en 2.000 stykker, så vil det prismæssigt bedre kunne betale sig med digitaltryk, da stykprisen ellers vil blive ret høj.
Men hvis vi i stedet taler om f.eks. 5 sæt af 20 forskellige kort, så findes der en anden teknik som faktisk er den samme som vi bruger til storformat-fotos: OC Dyesublimation. Stykprisen er højeren end ved digitaltryk og offset-tryk, men til gengæld, så er det muligt at lave tryk som er endnu flottere end kunst-offset. Men grundet teknikken, så kan det ikke betale sig at lave større oplag.
Så I skal altså have fundet ud af hvor mange I skal bruge - og så kan man vælge en trykteknik ud fra dette.
Om I så vælger at få lavet layoutet hos en illustrator eller grafiskdesigner - eller vælger at benytte et produktionshus som f.eks. MediaMouse, der både kan lave layoutet og trykket, det er en smagssag. Det kommer an på hvilken stil m.m. du bedst kan lide. Det kan være du kender en designer som laver de flotteste lap-på-lap-motiver, som du ønsker skal illustrere kortet - så vil det nok være smartest at lade hende om at designe kortet og så finde nogen som kan håndtere trykket i den kvalitet som I ønsker
/Jesper
www.MediaMouse.dk - alt i grafisk kreation & produktion jesper snabelA mediamouse.dk |
Heidi:
![]() Du får den i digital udgave - de rigtige er forbeholdt min kone (hvilket hun med stor sandsynlighed vil sætte pris på
Men så skal du også have styr over trykteknikken:
Der findes ikke silkemat vandlak
Der findes silkemat papir... og det kan man så efterfølgende give vandlak.
Følgende laktyper findes: Neutral tryklak (bruges til blot at lukke overfladen). Mat tryklak og blank tryklak. Alle tryklakker kan lægges på i "samme køre". Så er der mat og blank vandlak. Og mat og blank U/V lak. Både vandlak og U/V kan lægges på efterfølgende. U/V-lakken hærder med ultraviolet lys (deraf navnet) og den blanke kan give det meget blanke (glossy) look. Vandlak kan lægges på i flere lag og derved give en tyk lak overflade.
Og så må jeg hellere stoppe inden der går alt for meget "Christian-forklar-mig-røv" i den
/Jesper
www.MediaMouse.dk - alt i grafisk kreation & produktion jesper snabelA mediamouse.dk |
Igen tak for svarene Vi vil bestemt overveje at få lavet vores eget kort, kan godt se alle fordelene. Lige nu er vi i gang med at få lavet en ny folder om butikken, måske kan forsiden bruges derfra. Tak for de forskellige tidbud om hjælp, vi har ikke tid lige nu til selv at få dem lavet, men det kan jo være at vi kontakter en af jer senere.
Hilsen |