Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Priser til erhverv - med eller uden moms?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har altid lært, at man oplyser priser inkl. Moms til private, og ekskl. Moms til erhverv. Men hvad nu hvis en erhvervskunde ikke er momsregistreret - men har et CVR-nummer? Oplyser man så priser ekskl. eller inkl. moms?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

albert@computernoerderne.dk:

Jeg har altid lært, at man oplyser priser inkl. Moms til private, og ekskl. Moms til erhverv. Men hvad nu hvis en erhvervskunde ikke er momsregistreret - men har et CVR-nummer? Oplyser man så priser ekskl. eller inkl. moms?

samme princip - hvad din kunde har for moms i forhold til dansk moms er jo lige meget for dig og du er ikke som sådan forpligtet til at undersøge det heller

Forbrugerombudsmanden godkender, at sider der generelt henvender sig til erhverv - eller grossister hvor generelt kun erhverv kan handle, angiver priser uden, men det vil altid være klogt, at lade det fremgå på siden

Visse smarte har jeg set man skifter ved indgangen i webshop, ved at vælge privat -eller firma, og så forventes selv ikke momsregistrerede firmaer at vide, at prisen er ex moms hvis der er valgt erhverv - men igen skriver den kloge "alle priser ex moms"

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Et eller andet sted i Danmark
Tilmeldt 15. Mar 19
Indlæg ialt: 925
Fra  Computernørden What The Hack ApS | Computernørden ApS Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak. John.

Jeg informerer ALTID at priserne er ekskl. eller inkl. Moms - men det kan nemt overses (især fordi det er en term folk har hørt så ofte). Derfor prøver jeg at tilgodese kunderne ved at nævne priser ud fra deres forventning.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

albert@computernoerderne.dk:
Derfor prøver jeg at tilgodese kunderne ved at nævne priser ud fra deres forventning.
klogt og det er jo det som erhverv gør, når de beder om kryds for at man er erhverv eller man skal have CVR for at handle hos dem - så de angiver alt uden moms

Det er altid klogest at skrive det tydeligt, og er man spor i tvivl ved et tilbud, altid angive prisen både med og uden moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)