Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man fakturere for ydelse udenfor branchekoden?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 22
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej hjælpsomme Amino'er (I er fantastiske).

Jeg har et ApS, som har haft 0 aktivitet indenfor sin branchekode (hjælpetjenester i forbindelse med finansiel formidling).

Der er kun posteringer for bank og renter sådan set.

Ingen reel omkostninger ifb. med drift eller indtægter.

Nu har jeg så arbejdet som konsulent for en restaurant, og ønsker at fakturere for dette - knap 15. t.kr.

Kommer jeg i klemme ift. min branchekoden, og bør jeg ændre branchekoden, hvis jeg regner med at fakturere for konsulent arbejde i fremtiden?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

NysgerrigIværksætter4:
Nu har jeg så arbejdet som konsulent for en restaurant, og ønsker at fakturere for dette - knap 15. t.kr


Der er ikke branchekode problem men ApS ejere er sender faktura for noget, som en skattekontrol vil vurdere er omgåelse af ansættelse, får en skat på over 100% ved at fakturere
Det er noget skat har meget fokus på - det er ikke frit valg at fakturere sig selv ud, eller skulle have honorar eller løn - det er arbejdets karakter - herunder risiko ud over den, at kunden ikke betaler, flere samme type kunder og og og https://johnhannover.blogspot.com/2018/09/lnmodtager-eller-fakturere-som.html 

Hvis du ikke er momsregistreret og fakturerer uden moms fordi din momspligtige omsætning ikke kræver moms, så skal den der betalte det lovpligtigt indberette det som honorar på dit CVR nr

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)