Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhverskonto til mindre PMV - INTERGIRO ?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Space Commander:
Har været i banksektoren
Jamen så må du jo blive i troen på at alle 60 pengeinstitutter ikke ved hvad de kan automatisere og ikke aner hvad de går glip af. Lidt usandsynligt vil jeg sige - de har altså nogen af verdens bedst uddannede i den retning, OG det gælder faktisk i hele Europa

De gider ikke de små besværlige iværksættere, men det er nok fordi ikke en eneste bank kan se lyset - jeg synes det er en smule naivt helt ærligt at tro, ingen af bankerne har gjort ALT de kan for at automatisere overvågning og alt . du får lov at tro det - 

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Space Commander:
Har været i banksektoren
Jamen så må du jo blive i troen på at alle 60 pengeinstitutter ikke ved hvad de kan automatisere og ikke aner hvad de går glip af. Lidt usandsynligt vil jeg sige - de har altså nogen af verdens bedst uddannede i den retning, OG det gælder faktisk i hele Europa

De gider ikke de små besværlige iværksættere, men det er nok fordi ikke en eneste bank kan se lyset - jeg synes det er en smule naivt helt ærligt at tro, ingen af bankerne har gjort ALT de kan for at automatisere overvågning og alt . du får lov at tro det - 

vh John Hannover

Det der er skræmmende er faktisk at der er så meget regulering som vi som kunder/borger ikke kender til som vore politikere gennemfører. at noget der var stortset gratis for ti år siden idag vælter i gebyrer og stadig ikke er en ordentlig forretning.

Vi har kikkerten for det blinde øje, men kan ikke rigitg gøre noget selv.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Det der er skræmmende er faktisk at der er så meget regulering som vi som kunder/borger ikke kender til som vore politikere gennemfører. at noget der var stortset gratis for ti år siden idag vælter i gebyrer og stadig ikke er en ordentlig forretning.

Vi har kikkerten for det blinde øje, men kan ikke rigitg gøre noget selv.



ja og nej. Jeg og mange jeg kender var chokerede over seneste hvidvaskrapport hvor omfanget anslås til årligt 68 mia MILLIARDER for Danmark Ny rapport kortlægger risici for hvidvask i Danmark | Nyheder | National enhed for Særlig Kriminalitet (politi.dk)

Tænk hvis de penge var beskattet korrekt, hvor meget vi andre kunne spare, eller hvor let det var at finde penge til sundhed, psykiatri og militær og og

Det er i høj grad det som får myndighederne til at skærpe de steder de kan (banker - revisorer - eksterne bogholdere mm)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

ja og nej. Jeg og mange jeg kender var chokerede over seneste hvidvaskrapport hvor omfanget anslås til årligt 68 mia MILLIARDER for Danmark Ny rapport kortlægger risici for hvidvask i Danmark | Nyheder | National enhed for Særlig Kriminalitet (politi.dk)

Tænk hvis de penge var beskattet korrekt, hvor meget vi andre kunne spare, eller hvor let det var at finde penge til sundhed, psykiatri og militær og og

Det er i høj grad det som får myndighederne til at skærpe de steder de kan (banker - revisorer - eksterne bogholdere mm)

vh John Hannover

Nu handler den rapport jo om organiseret kriminalitet og sort arbejde, og undervurdere givet beløbene, da det totale sorte arbejde siges at udgøre 74 milliarder kroner

https://www.danskindustri.dk/brancher/di-byggeri/analyse-og-politik/erhvervspolitik/morketal-for-sort-arbejde/

Vore venstreorienterede politiker har bare ikke interesse i at bekæmpe/straffe sort arbejde. Vi kan sagtens blive enige om at alt skal med, men det er bare ikke det politikerne ønsker https://www.berlingske.dk/politik/karsten-hoenge-sort-arbejde-skal-ikke-koste-retten-til-tidligere-pension

Det er underligt at man vælger at vende det blinde øje til så mange problemer, og er så nidkære om andre.

Når Danske Bank indrappoterer en sag sopm Britta Nielsen flere gange og ingen gør noget så er det sørgeligt at man sætter så mange flere strukturere op på steder hvor det næppe gavner.

At fjerne kontanter var givet mere effektivt!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Nu handler den rapport jo om organiseret kriminalitet og sort arbejde, og undervurdere givet beløbene, da det totale sorte arbejde siges at udgøre 74 milliarder kroner


Lyder helt ret - men pengenes hvidvask er jo det som sker via banker og som gør at banker, revisorer, eksterne bogholdere osv står med et stort ansvar, hvor de dømmes hvis ikke de kan vise de aldrig kunne have set en gal transaktion - ikke kun hvis de har set den og været ligeglade, men hvis den overhovedet er i deres system
Alle skal de, uden at orientere deres kunde anmelde til SØIK og alle skal de have et stort dossier med KYC oplysninger inden samarbejdet og årligt opdateret

BroncofanDK:
Vore venstreorienterede politiker har bare ikke interesse i at bekæmpe/straffe sort arbejde.


Det tror jeg er enøjet. Nedskæring i kontrol - i skat osv ligger i mindst lige så høj grad i højreorienterede som anser overvågning og kontrol som med liberal tankegang og frihed
Det er for mig fint hvis man kan bruge flere penge i SKAT på at kunne føre en rimelig kontrol OG følge op på alt - samme i politiet. Jeg hører også til de som synes, det er bedre staten tjener penge på fartbøder end på skat på arbejde. Fartbøder styrer man i høj grad selv, men foreslå det, og det er højre side der himler op Smile
Jeg tror helt enkelt det er er galt regnestykkke, at nedskære på kontrollen skulle spare penge. Det koster penge.

BroncofanDK:
At fjerne kontanter var givet mere effektivt
  enig - det ville hjælpe- og det kommer nu nok af sig selv, efterhånden som brugen går ned og bankerne ikke har kontant kasser ret mange stede.  

Samlet, jo mere man kan automatisere indberetninger, lidt som med kildeskatten hvor vi ikke længere bruger megen tid på at få selvangivet alm løn, renter, fagforeninger, pensionsindbetalinger osv - Jo mere der kan trækkes direkte fra den type systemer og ind i skat, jo bedre 

Den ny digitale bogføringslov giver de muligheder også, idet alle regnskaber kommer til at have helt samme IT placering af omsætning, brutto omsætning, løn, øvrige omk, afskrivninger, renter osv, og i en ikke fjern fremtid, kan man indberette årsrapport, hvor 90% af alle tal (og for mange 100%) hives direkte ind fra ens regnskabsprogram til årsraport og selvangivelse. En klar lettelse, og så fjerner det både en masse utilsigtede fejl, fordi folk ikke vidste bedre og - begrænser snyd - ganske som kildeskattelov har gjort for arbejdstagere

Om det så er 68 mia - 74 mia eller noget endnu større er ikke til at sige 100% - men det er ALT for mange penge som de der overholder reglerne så må betale i ekstra skat, mens de som snyder, har samme glæde af velfærden. Tænk hvis automatik og bedre kontrol kunne hente bare 40 mia ekstra ind om året - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Det tror jeg er enøjet. Nedskæring i kontrol - i skat osv ligger i mindst lige så høj grad i højreorienterede som anser overvågning og kontrol som med liberal tankegang og frihed


Det er for mig fint hvis man kan bruge flere penge i SKAT på at kunne føre en rimelig kontrol OG følge op på alt - samme i politiet. Jeg hører også til de som synes, det er bedre staten tjener penge på fartbøder end på skat på arbejde. Fartbøder styrer man i høj grad selv, men foreslå det, og det er højre side der himler op Smile

Der er for mig meget stor forskel på ikke at ønske at håndhæve regler, at ville se igennem med lovbrud og så en diskussion om hvor meget kontrol der er nødvendigt. Da borgerlig/liberal tankegang er meget kritisk overfor overvågning, tvang og brug af magt overfor borgere, så vil der være et pres mod mere personlig frihed og mindre overvågning, hvor den selvproklamerede rød/grønne fløj ikke har de samme betænkeligehere om indskrænkning af frihed og brug af magt - selvfølgelig til "alle's" bedste.

Udbytteskandalen og Britta Nielsen sagen m.fl. var jo ikke ressourceproblemer i Skat. Med udbytteskandalen vidste man jo godt at der var problemer med lovgivningen og at beløbene eksploderede i forhold til tidligere år. Man havde vidst i mindst 10 år at der var usikkerhed on måske 50 mio kr/år, hvor ledende medarbejdere i Skat valgte ikke at reagere når præsenteret for at det nu var milliarder hvor der ikke var bevis for ejerskab, og alligevel valgte at udbetale fordi papirene var udfyldt korrekt!

Skandalen er jo ikke en mangel på kontrol men en mangel på at tage ansvar når kontrollen tænder advarselslamperne.

Problemerne for almindelige borgere og selvstændige er så at kan laver kafkalske processer mod de mange for at fange de få,, og de få man fanger straffes ikke særlig hårdt - Britta Nielsen - 1 år for hver 30 millioner hun har stjålet!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hører hvad du siger men kan ikke være helt enig. Det er klart, at det er galt der ikke reageres omg lamper tændes, men jeg er ikke enig i, at det er røde som er mod kontrolsystemer og skærer mest i skats personale, det er har været blå, og det symboliserede jeg lidt med, at det er liberale der er mest vrede over fartkontroller generelt (frem for vrede over nogen kører klart for hurtigt)

Jeg er enig i, at et netop er de få (men alt for mange alligevel) som snyder der gør, at vi laver det du kader kafkaske processer - processer hvor alle pludseligt kan opleve besværlige systemer og krav

Nå vi fik vist ikke kommet Intergiro nemmere, om det duer til en PMV - jeg ville formode de kan tilsluttes nemkonto via blanket

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)