Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

5 hemmelige metoder til at lave super sælgende overskrifter #4 vil overraske dig!!!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 17. Aug 21
Indlæg ialt: 10
Fra  Mofa Hjemmesider Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Mens du kæmper for at få bare enkelte besøgende ind på din hjemmeside eller blog, får andre hjemmesider magen til din utallige klik dagligt. 
Disse klik er besøgende som måske bliver til trofaste følgere som igen senere kan konverteres til kunder.

Det kan virke tilfældigt og uretfærdigt, men en af de store grunde til denne ulighed, er ofte hvor engagerende og fangende deres indhold er.
Inden dit "bytte" når til indholdet, skal du først fange dem med en unik engagerende overskrift der sparker røv! 

Der er ingen tvivl, din overskrift er den vigtigste del af din artikel.
Det betyder faktisk ikke så meget om dit indhold er helt perfekt, hvis ingen alligevel klikker sig ind på artiklen.
Du bliver nød til at lokke din målgruppe ind på din artikel først. 

Ifølge Copyblogger, er der gennmsnitligt 8 ud af 10 mennesker der læser overskriften, i mens kun 2 ud af 10 vil læse resten.

Hvad er det der giver en overskift superkræfter?

Hvordan får du dine overskrifter til at suge massevis af besøgende ind på dine sider?

Der er ikke ën korrekt måde at skrive overskrifter på, men der findes en del “formler” som virker.

Hvis du følger de rette formler tiltrækker dine overskifter læseren, og lokker ham ind på din side. 

La os tage et kig på de 5 hemmelige tricks til hvordan du skriver super fangende overskrifter som giver din hjemmeside det boost den har brug for.

1. Start med de 4 Uér

Hvis du gerne vil hæve sandsynligheden for at folk rent faktisk klikker på din overskrift og læser dit indhold, skal du lave dine overskrifter så fangende som overhovedet muligt. 

Der findes en 4U formel, som er et ret godt fundament at starte ud med, når du skal få folk til at klikke på dine overskrifter. De 4 U’er refererer til: Useful, Urgent, Unique and Ultra specific.


  • Useful Headlines

Prøv at tænke over hvilke overskrifter du selv klikker på når du scroller gennem dit news feed, er det nogle overskrifter som du kan bruge til noget?
Selvfølgeligt er det brugbart, ellers ville du ikke klikke på det.

Ligesom artiklen der åbner op skal overskriften komme med en problemstilling og en løsning. Det kunne være: “Drypper din vandhane? Se VVS’erens hemmelige tricks her!”


  • Urgent Headlines

Vil du have succes med dine overskifter kan du tilføje noget vigtighed, give den et twist af at “Det her vil du ikke være foruden”.  

Med alt det indhold som bliver lagt på nettet hver eneste dag, har du ikke råd til at lave flade ligegyldige overskrifter som ikke skiller sig ud. 


  • Ultra-specific Headlines

Har du tænkt over hvorfor så mange overskrifter indeholder tal? Det er med til at gøre dem ultra specifikke. 

De fleste mennesker er som levende zombier når de surfer på de sociale medier, de scroller igennem deres feed igen og igen, uden at klikke på synderligt meget. Og inden de klikker på noget skal de virkeligt kunne se fordelen ved at klikke på præcis den overskrift. En ultra specifik overskrift vil fortælle læseren præcis hvad de får ud af at klikke på denne overskrift, og hvad de kan forvente af artiklen.


  • Unique Headlines

Vi elsker det unikke, det sjældne og det der skiller sig ud. Brug anderledes ord, vær kontroversiel og provokerende, måske er der plads til en joke? Alle kneb gælder når du skal vække zombierne der scroller igennem de samme kedelige overskrifter time efter time. Udstrål gerne personlighed og attitude.

Hvordan virker 4 U’er så i virkeligheden? 

4 U Overskrifter. Overskriften alene behøver ikke at være utroligt brugbar, det der menes er at folk skal læse overskriften og tænke” Det der gad jeg godt at vide noget mere om” eller “Det der kan jeg virkeligt bruge til noget” KLIK! Overskiften skal fange læseren og få denne til at klikke ind på artiklen hvor de så kan få gavn af denne artikel du har skrevet. Derfor er det også ekstra dragene hvis din overskrift er lidt “Vigtig”. En god overskrift er også unik og eller ultra specifik.  

Eksempler på 4 U overskrifter:

      • De fleste iværksættere opdager ikke denne fejl før det er for sent (Brugbar & Vigtig men ikke så specifik eller unik) 
      • Nyt kørselsfradrag giver kæmpe gevinst for pendlere med Diesel bil (Ultra specifik, Vigtig, potentielt brugbar; ikke særligt unik)
      • Du kan også smide 10 Kilo på 10 Dage hvis du elsker hvidkål (Brugbar, Ultra specifik, unik; Mindre Vigtig)

2. Klassiske liste overskrifter

Man kan have sine meninger om det, men der er en grund til at du ser disse overskrifter med lister alle steder. 

Mange bloggere bruger disse liste overskifter ofte og ikke uden grund. De er nemme at klikke på og indholdet er lige så nemt at komme igennem. I følge Brandon Gaille, er nummeriske overskrifter den mest foretrukne type overskrift, primært fordi den giver læseren en helt klar indikation om hvad man kan forvente inden man klikker på linket.  

Hvis du vil lave en overskrift med en liste skal du tænke over hvilke problemer og udfordringer dine kunder har.

Måske du har konkrete tips og tricks, som kan hjælpe præcis din målgruppe. Lav dem specifikke og gerne noget din læser, kan forholde sig til med det samme.

Eksempler på liste overskifter:

  • 19 lovlige måder at tjene penge online. 
  • 10 metoder til at tjekke om din partner er utro
  • 50 feriedestinationer ALLE har råd til

3. Fordele ved at læse artiklen

Din overskrift skal tydeligt indikere overfor din læser, hvad de får ud af at klikke og læse artiklen. Du skal have vækket noget i læseren, noget der får dem til at ville bruge tid på at læse præcis den artikel du har skrevet.

Alternativt vil de helleres se på kattevideoer, og like ligegyldige posts af deres kollegaers gastronomiske udfoldelser. 

Du skal præsentere hvilken værdi de får ud af at læse artiklen, hvad er det der gør din artikel Specifik og Unik?

For at kunne skrive fangende overskrifter, er det utroligt vigtigt at du ved hvem du skriver til.
Hvem er din målgruppe?
Hvis din målgruppe er klimabevidste, veganere som iøvrigt cykler og aldrig har ejet en bil, så skyder du helt ved siden af skiven hvis du forsøger at ramme dem med overskriften om det nye kørsels fradrag. 

Hvad søger din målgruppe efter, hvilke probemstillinger eller udfordringer har de i deres hverdag?

Hvad får dem til at ligge søvnløs om natten?

Lad os tage et par eksempler på overskrifter med tydelige fordele:

  • Hurtigste måde at lave en napolitansk pizza
  • Lav din egen hjemmeside på få minutter
  • Slip for rygsmeter med denne lette øvelse

4. Betyder længden noget? Kan den blive for lang, altså overskriften?

Uanset hvilken formel du bruger er det vigtigt at længden ikke bliver hverken for kort eller lang.

Din overskrift skal være super skarp, og skåret helt ind til benet.

Derudover skal den give den nødvendige information. 

De bedste overskrifter er dem, hvor man kan læse hele overskriften i Googles søgeresultater.

Dette hjælper på SEO aspektet, og gør det også nemmere for brugeren at vide hvad de klikker på.
Hvis man ikke kan læse hele titlen på søgeresultatet er der mindre sandsynlighed for at folk klikker på den.

De bedst sælgende overskrifter er ifølge CXL dem mellem 16-18 ord. Du kan jo forsøge om du kan ramme inden for dette når du skaber dine overskrifter.

5. "Hvordan" overskrifter?

De fleste mennesker stryger direkte ind i en Google søgning, hvis de står med en udfordring de skal have svar på nu og her.

Det kan være de mangler info omkring, hvordan man afkalker en kaffemaskine, hvordan man fylder luft på sin cykel eller andet spændende. 

‘Hvordan’ overskrifter hjælper dig med at sætte fokus på den problemstilling din bruger står med lige nu og her, men også hvordan man løser det.

Pas på med at afsløre løsningen i din overskrift, da du naturligvis gerne vil have folk ind og læse hele din artikel. 

Når du skaber disse “hvordan” overskrifter er det vigtigt, at du holder fokus på slut resultatet og altså den oprindelige motivation hos læseren for at læse din artikel.

Eksempler på “hvordan” overskrifter kunne være:

  • Hvordan starter man en virksomhed
  • Hvordan laver man en uimodståelig overskrift
  • Hvordan kommer man til tops på Google

Hvis du også skal have en masse trafik ind på din hjemmeside, starter det med at du skal have styr på dine overskrifter. På denne måde er det måske dine artikler som din målgruppe klikker på, i stedet for dine konkurrenters. 

Når man skriver artikler er indholdet vigtigt, super vigtigt. På Engelsk bruger man et begreb “Content is king”  men hvis det er tilfældet, så kan vi sige at overskriften er kronjuvelerne 😉

Fra Hornbæk
Tilmeldt 11. Dec 22
Indlæg ialt: 26
Fra  Restaurant.dk Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for et langt og informativt skriv om overskrifter - dem laver jeg lige "copy-paste" på til senere brug :-)


DBH.
Restaurant.dk
Tommy

Vi bygger på at gøre Restaurant.dk til landets bedste og største madoplevelse !! Relancering i 2023.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)