Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det betale sig at få fradrag for hjemmekontor med ApS?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Nov 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Amino'er :)

Er der andre herinde der har erfaring med fradrag for hjemmekontor som ApS (IKKE enkeltmandsvirksomhed) for en IT-virksomhed - og bor i lejebolig?

Sidder lige og tænker om det overhovedet er besværet værd.

Krav til fradrag for hjemmekontor for ApS:

Krav 1 - Der må ikke stå i lejekontrakt, servitutter m.m., at boligen ikke på anvendes til erhverv. Tænker det er standard for langt de fleste lejekontrakter.. Dette giver fx god mening hvis vi snakker om frisør el.lign. hvor der er fysiske kunder. For en IT-virksomhed, der udelukkende er online, kan dette virke lidt forældet, men kan stadig anses som "erhverv"?
Krav 2 - Hvis krav 1 er OK, så skal jeg selv (privat) lave en lejekontrakt mellem mig og mit selskab, med husleje sat efter hvad tredjepart ville skulle betale for samme rum.

Disse "huslejeindtægter" fra eget selskab til privaten beskattes som kapitalindkomst, og i forvejen er der betalt personlig beskatning.

Selskabet kan derefter få fradrag for disse udgifter (husleje, el/varme). Er der andre der har regnet på om det kan svare sig, eller om det er bedre bare at betale det af privat beskattet indkomst?


Tak for jeres tid.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46442
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1 kan jeg jo ikke svare på men - det er korrekt man ofte ikke må drive erhverv fra et bolig lejemål - det må du have skriftlig med boligselskabet

2 - Hvis du må, så er næste at du dels skal kunne overbevise skat om behovet for særskilt rum og at der intet privat er i det og det ikke er gennemgang til øvrige rum

Du kan så lade selskabet betale en leje svarende til % af din leje i forhold til de m2  og for varme og el hvis du har seperat måler for præcis det rum - når du bor i lejebolig

Reelt kan skat så også sige, at du tager for lidt i leje, og så bliver du beskattet personligt af en højere leje (forskel mellem % af huslejen for m2) og den leje SKAT mener erhverv skal betale for tilsvarende lejemål - alt ud over din egen udgift til samme m2 vil du være fuldt skattepligtig af https://johnhannover.blogspot.com/2022/01/fradrag-og-regler-for-arbejdsplads-brug.html 


Størst risiko er nok mest, at de ikke mener dit brug berettiger det.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)