Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

EMV brug af privat mobilepay og bogføring

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 19
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hejså.

Konen har modtaget en del betalingen via hendes privat mobilepay konto. Udover at man ikke "må" gøre det vht. MobilePays betingelser, hvordan kan man bogføre sådan salg korrekt?

Indtil videre har jeg følget Dineros "Dagens salg" anvisninger (https://dinero.dk/support/dagens-salg/), hvor hende har indtægt kontant, via kreditkort og via MobilePay. MobilePays indtægt har jeg blot bogført ved brug af "Mellemregning" som konto, men jeg føler som om det ikke er helt korrekt. Helt korrekt ville jeg oprette en "Privat MobilePay" konto og så bruge den til at bogføre, og så bogføre en slags privat hævning med det samme da pengene ligger allerede i hendes privatkonto, men det lyder heller ikke korrekt.

Moms og omsætning er dog bogført korrekt :)

Da der er tale om en enkeltmandsvirksomhed synes jeg at det ikke er så alvorligt, men vil meget gerne bogføre så korrekt som muligt.

Mange tak!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest skal din hustru vel bruge et regnskabsprogram og ikke bogføre mobilepay men bogføre et salg/faktura mod en kunde med navn og adresse kendt, og så betaling -fra tilgodehavender til mobilpay (og gebyr på gebyr konto)

Hun kan ikke bare bogføre over MP udtog osv  Bliver hendes bank/MP klar over hun bruger privat lukker de den og hun får ikke ny til CVR de næste mange år

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Nov 19
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 06:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

hun bruger selvfølgelig et regnskabsprogram. Der er dog tale om mange små salg. Man bliver jo ikke bedt om navn, adresse, mm. når man handler ind 😅

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

manufaktura:

Hej John,

hun bruger selvfølgelig et regnskabsprogram. Der er dog tale om mange små salg. Man bliver jo ikke bedt om navn, adresse, mm. når man handler ind 😅

hun skal registrere sine salg - enten via en kasse der opfylder skats krav - eller via en faktura til kunden og her skal kundens navn og adresse skam kendes - så alt online kender man da kundens navn og adresse.

Fysisk salg: På marked eller butik skal erhvervsdrivende bruge et fuldt kasseapparat hvis de vil undlade faktura til alle småsalg - alt andet giver SKAT fuld ret til at doble hendes indtjening eller ændre som de anser for mest rigtig


Hun kan ikke bare registrere det som ses i bank eller MP lovligt - Hvis du køber online - en gadget til selv 20 kr taster du da også navn og adresse og alt -

vh John Hannover

 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 18. Nov 19
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)