Jeg skal på indkøbstur til Kina i april og skal betale rejsen i dette kvatal. Mit første spørgsmål er: Kan jeg trække momsen fra på rejsen? Forretningrejsen er kun incl. morgenmad så mit andet spørgsmål er: Kvitteringerne fra de andre måltider, kan de også trækkes fra og hvordan?
Hvis det er 100% erhverv kan det hele trækkes fra. Hvis der også er privat i turen skal man ind og se på, hvor meget af tiden, der er erhverv og privat og så udfra den fordeling kan udgifterne trækkes fra. De trækkes fra som alm udgifter under fx rejse omkostninger.
Du kan snildt trække de andre måltider, men prøv lige at regne på om det ikke bedre kan betale sig at afholde udgifterne selv og få skattefri godtgørelse, kunne forestille mig at fortæring var ret billigt i Kina.
Jeg håber da jeg kan trække lidt fra, for det bliver en dyr tur. Jeg har tænkt mig at få en revisor, men jeg havde regnet med at lave mit moms regnskab i første kvartal selv, derfor skulle jeg lige have tjek på hvilke udgifter jeg kunne trække fra
du kan skam trække alt fra, men mener bare ikke der er moms på flybilletter. Hoteller kan du vidst kun trække 25 % af momsen fra på, og hvis det er i udlandet er det vidst mega besværligt.
Omkring fortæring kan du trække det fra, men hvis du kun spiser for lets say 200 kr. om dagen, kan du vælge at afholde det privat, og i stedet lade selskabet give dig skattefri godtgørelse på 440 kr. minus de 15 % for morgenmaden.