Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online kiosk med anderledes koncept

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære amino

Vi 2 gode venner der altid har snakket om ideen med en kiosk baseret på online levering i København nu er CVR nr åbner og siden bliver designet.:

Vi har selv nogle gode ideer.

Har et par spørgsmål.

1. Vi har adgang til en kælder med over 200 m2 så spørgsmålet er må vi have vores CVR nr på en anden adresse men bruge kælderen til lager / opbevaring der bliver ikke handlet på adressen ?

2. Vi har skudt 20.000kr ind i det indtil videre vores priser ville være måske 20%30%40% billigere end de helt drenge på banen i forhold til levering har selv købt 22 ben & Jerry til 90kr og den er 2/3 gange helt smeltet det må kunne gøres bedre, vi har lagt en lille plan hvordan vi vil køre det men koden er ikke helt knækket

3. Planen er at når der er kommet lidt gang i dem private del at kontakte virksomheder som med stor sandsynlighed har et ungt dynamisk team der brager på Redbull dagen lang.. Har snakkede med nogle ekstern Call centre til de store kanoner med en ordning der det ville gavne alle men igen koden er ikke helt knækket jeg har mange gode flasker vin ville gerne sende dem afsted hvis folk har nogle gode ideer

Ønsker alle en god søndag
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

1 ja forudsat der ikke er et eller andet i fødevarelovgivning der ikke er godkendt, så må I godt have et eksternt lager som så skal registreres som en P adresse i CVR

2 håber alle omk er med i jeres budget, inkl returvarer og smeltet is + løn til udbringning mm - så I ikke bare er billige men også kan leve af det

god vind

John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
returvarer

Man har ingen returret ved køb af fødevare online. 

Tilmeldt 30. Oct 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Hey John...

Tak for svar du har helt ret!
Vi starter småt og køber småt ind...

Vores plan er og få lidt levering på den private del. bygge det stille og roligt op så har jeg en plan i forhold til b2b, hvordan man muligvis kunne få en god indtjening men det er ikke så nemt som jeg havde regnet med sådan en garvet købmand som dig mål have nogle fif det ville så give en god flaske rødvin :)
Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Homestore:
1. Vi har adgang til en kælder med over 200 m2 så spørgsmålet er må vi have vores CVR nr på en anden adresse men bruge kælderen til lager / opbevaring der bliver ikke handlet på adressen ?

Start med at læse fødevarerstyrelsens vejledninger og spørg dem når du har spørgsmål.

https://www.foedevarestyrelsen.dk/Selvbetjening/Guides/Sider/Saadan-starter-du-ny-foedevarevirksomhed.aspx 

Homestore:
2. Vi har skudt 20.000kr ind i det indtil videre vores priser ville være måske 20%30%40% billigere end de helt drenge på banen i forhold til levering har selv købt 22 ben & Jerry til 90kr og den er 2/3 gange helt smeltet det må kunne gøres bedre, vi har lagt en lille plan hvordan vi vil køre det men koden er ikke helt knækket

Der er regler for opbevaring af fødevarer under transport.

Frostvarer og kølevarer kan holde temperaturen i mange timer i flamingokasser med tøris.

Der er mange steder du kan købe tøris. Senere kan du evt. købe en maskine og producere tørisen selv.

Tilmeldt 30. Oct 22
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Så er vi nogle skridt videre!!

vi har valgt et sortiment på 20 forskellige enheder (produkter) kalder det enheder da nogle dem er pakke tilbud..
så i starten der ligger vi ud med ting der ikke involvere frokostvarer, madvarer, mejeri produkter.

så vi udelukkende starter med det basale en person fra 18-37 vil bestille med behov fra online kiosk.

det var faktisk min bedre halvdel der slog det op?

Lad os sige f.eks jeg for en bestiling til Frederiksberg på 200kr vi levere til en typiskt studie bolig med 2-3 lejere og højt tempo...
jeg har altid haft stor respekt for dansk retursystem.. gået rundt på roskilde festival og samlet pant som ung knight men mit spørgsmål er lad os sige at kunden har pant for 20kr.. må man på en eller anden måde modregne panten med vores ordre...

er det lovligt og modregne ved levering af en ordre hvor pant også er involveret..

det er svært for mig og forklare men håber måske i / Hannover har fået en fornemmelse af mit spørgsmål..

Tak..
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

kan ikke pantlovgivning i hovedet men jeg tror ikke du må tage pant for noget du ikke også kan indløse igen - uden et stort nykøb - men TROR ikke

Hold det i øvrigt så simplet som overhovedet . jeg ville droppo pant men tage returemballage med retur ved næste køb som nemlig.com

Ting som der i øvrigt ER pant på lovmæssigt (ølflaske) kan de jo indløse i pant automater

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Jun 18
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 04:39
Hvor mange stjerner giver du? :

I titlen står der "anderledes koncept", dog har jeg endnu ikke luret hvad der er anderledes, end dem der har forsøgt sig.

Dem der forsøger sig, ender ofte med at gå ned, da der altid skal sidde en klar selvom der ikke er nogle ordrer. Nattetimer er dyre lønkroner.

 

Ikke for at skyde jeres idé ned men;

Hvorfor skal jeg bestille fra jer kontra Gorillas?

De kan formodentligt levere det lige så hurtigt, og der kan man jo få ALT.

https://gorillas.io/da

Deres koncept er ligesom Wolt budene, så vidt jeg har forstået.

 

Tilmeldt 27. Jun 18
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 04:43
Hvor mange stjerner giver du? :

I forhold til pant, så er det noget med, at hvis man sælger pantflasker, er man også forpligtet til at montage pant.

Men er sikker på at en konsulent fra Dansk Retursystem kan give dig korrekte oplysninger.


God vind.

Søren

 

 

 

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal som mellemhandler ved lov opkræve pant når du sælger f.eks. sodavand og øl. Du skal også tage emballage af samme type som du sælger retur og udbetale/modregne pant for disse, hvis kunden ønsker dette.

§ 3. Enhver, som markedsfører drikkevarer i emballage her i landet, skal ved markedsføringen opkræve pant for emballagen, jf. dog §§ 22 og 23.
Stk. 2. Panten, der er fastsat efter indstilling fra brancheorganisationerne for øl- og læskedrikproducenterne, udgør (inklusiv moms) følgende, jf. dog § 4:
1) Plastemballage på ikke over 99 cl, 1,50 kr.
2) Genpåfyldelig glasemballage over 50 cl, 3,00 kr.
3) Anden emballage på ikke over 99 cl, 1,00 kr.
4) Emballage over 99 cl, 3,00 kr.

§ 5. Den, som har markedsført en emballage med drikkevarer her i landet, skal tage emballagen tilbage og udbetale den til enhver tid gældende pant til den, der returnerer emballagen, hvis følgende betingelser er opfyldt, jf. dog stk. 2-5:

1) Genpåfyldelig emballage: Genpåfyldelig emballage skal tages tilbage, hvis den svarer til de markedsførte emballagetyper eller kan placeres i kasser og bakker som rensorteret, sammen med de markedsførte emballagetyper.

2) Engangsemballage: Butikker skal tage engangsemballagen tilbage, hvis den er af samme materiale som de markedsførte engangsemballager. Andre, som markedsfører drikkevarer i engangsemballager, skal tage de engangsemballager tilbage, som de har markedsført.
Stk. 2. Pligten til at tage engangsemballage tilbage og udbetale pant for tomme engangsemballager gælder ikke for udbydere og mellemhandlere.

https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2020/1787

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)