Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Investor eller låne penge?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Aug 20
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Amino

Min mor har en 2 årig gammel webshop der har en omsætning på 2 millioner de seneste 6 måneder, og hun overvejer om det ville være bedre at få en investor som også kan give noget vejledning især på alt IT relateret som hun har det meget svært med, eller låne penge af et Fintech virksomhed til en rente på 8%. Pengene skal bruges på at købe større produktmængder af eget brand

Hvad ville i klogehoveder mene er bedst? og hvordan finder man en investor, hvis hun skal til at rode sig ud i det Smile ?

Hilsen Casper 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

CasperHJ:

Hejsa Amino, 

Min mor har en 2 årig gammel webshop der har en omsætning på 2 millioner de seneste 6 måneder, og hun overvejer om det ville være bedre at få en investor som også kan give noget vejledning især på alt IT relateret som hun har det meget svært med, eller låne penge af et Fintech virksomhed til en rente på 8%. Pengene skal bruges på at købe større produktmængder af eget brand. 

Hvad ville i klogehoveder mene er bedst? og hvordan finder man en investor, hvis hun skal til at rode sig ud i det Smile ?

Hilsen Casper 

Uden at kende din mor, hendes forretning og hendes behov kan man ikke svare dig.

Penge fra investorer er langt dyrere end at låne - men den rette investor kan gøre virksomheden mange gange mere værd.

Det kan være fantastisk at have nogen at udvikle selskabet med - se Løvens Hule. Der gives ekstremt dårlig valuation - men de er virkelig gode til atfå ting til at vokse.

Hvad er så bedst??????

Tilmeldt 17. Oct 18
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 05:40
Hvor mange stjerner giver du? :

En investor bruger man mere eller mindre til at vækste virksomheden, og for at kunne komme videre med projektet og med erfaringer som investorer har.

Der ligger mange ting i og finde en investorer og det er ikke bare lige til som de fleste tror det er, der er meget i det så som hvad søger man i en investorer hvor mange procent vil man gå af med, hvad tjener virksoheden i overskud og om man får løn i virksomheden. Er der gæld i virksomheden osv osv, det er et langtvarigt skrive arbejde hvis man søger hen over nettet.

Det kan tage flere timer at få en investorer med på banene for at få det rette match der skal også ligge en plan for virksomheden, og er der ansatte eller er man alene det tager sin tid at få investorer med og det kræver hårdt arbejde at få dem med. Men det er også det dyrer at få en investorer med på banen. Håber det kan bruge lidt. Tror tit og ofte så har jeg selv på fornemmelsen at de fleste har en ide og skriver fx her på siden om deres ide og det er ikke meget de vil ud med, og derfor finder de ikke nogen investorer som hopper på ideen desværre fordi det er for lidt tekst de skriver. Der er ikke rigtigt nogen forretningsplan til at starte med.

Og det er meget svært at få investorer med på banen når der slet ikke er en plan. Der er mange der bare skriver jeg har en ideer nu skal jeg fortælle dig om den men mangler masser af tekst for at finde en investorer fordi der ligger så meget bag for at få investorer med på banen, det er ikke lige til at få investorer med på banen hvis det ikke er rigtigt gennemtænkt desværre Håber det kunne hjælpe lidt

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)