Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til årsregnskab og forskudsskat for enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København V.
Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har et fuldtidsarbejde, som også fungerer som min primære indkomst. Dertil har jeg en hobby virksomhed, som giver overskud på ca. 100.000 kroner i år. 

Min virksomhed vokser, hvis jeg reinvesterer mere i den (hvilket jeg allerde gør) og derfor kan årets resultat variere ift hvor meget jeg reinvesterer. Jeg reinvesterer ca. 75% af al omsætning. De 100.000 er mit forventede overskud. 

Da jeg har et fuldtidsarbejde, er jeg ikke interesseret i at udbetale penge løbende, men lad dem udbetale som en "årsbonus" til mig selv. 

Mine spørgsmål relaterer til forskudsskat og/eller skat af årets resultat. 

- Er jeg tvunget til at oplyse SKAT et forventet overskud og dermed betale forskudsskat? 

- Kan jeg lade være med at oplyse noget, indtil jeg har besluttet hvor stort overskuddet er? 

- Kan jeg betale min skat af overskuddet, som et "beregnet" skattesmæk? 

- Er der nogle faldgrupper med fradrag, topskat, etc, etc. som jeg bør være opmærksom på?

Min opfattelse er at SKAT opfordrer folk til at betale forskudsskat og kvartalsvis moms, for at iværksættere ikke ender i et stort gældshul hvor de skal betale en stor sum som de har brugt til andet. Jeg afregner og betaler moms pr kvartal, som jeg skal. Mit spørgsmål omfatter kun SKAT af overskud. 

Håber på at få et par svar, så jeg ikke gør noget ulovligt. 

Mvh.
Kasper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

1 jeg forstår ikke lige hvordan du nedsætter overskud til skat ved at reinvestere i den. Det kan man ikke med mindre du taler om regulære udgifter - ikke ved at investere i lager eller andet af værdi

2 Ja du skal forskudregisttrere og betale skatten løbende under året, ellers kan skat fremover låse dit forskud til dete DE mener er sandsynligt. Du kan godt ændre i forskud helt frem til okt i året. Den del du ikke får betalt under året giver rente og evt gebyr uden fradrag

Jeg er speicelt grunde 1 ret bange for, at du er alt for meget “gør det selv” og kan få skatteproblemer og ville foreslå en regnsksbakyndig online ind over, evt vurdering af brug af VSO som dog ikke giver mening, hvis ikke din årsindtægt svinger 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København V.
Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret John. 

1. Det er regulære udgifter til tekstforfattere der gør at jeg selv kan justere hvor meget jeg vil bruge pr måned. Min forretning er en online blog, så desto mere tekst jeg kan få produceret, desto mere vokser min reklame eksponering og dermed mine indtægter. Jeg vælger derfor selv hvor mange artikler pr måned jeg vil få publiceret. 

2. Jeg kan læse mig frem til at SKAT anbefaler det og siger at man skal. Men jeg kan simpelthen ikke finde et sted hvor det forklares eller begrundes for at man ikke kan indberette sit regnskab af én omgang i December og betale skat af overskuddet der. 

Ift. gør det selv, så har jeg kontrol over alt andet. Har regnskabsprogram, moms, budgetter udgifter/indtæget og alting er opdateret. Det eneste jeg vil undgå er at betale løbende skat, da jeg hellere vil opgøre mit overskud i slutningen af året., 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

1 Lyder fint - regulær udgift og ja det kan jo give yderligere indtægt fremover

2 Det eneste krav er at du SKAL udfylde forskud når du er selvstændig - der er ikke krav til tallet ud over, det skal afspejle dine bedste forventninger og derfor jeg skrev, at du jo kan skrive et tal fra start og så rette det til i oktober når du har det mere præcist. Gør du ikke det, så kan skat låse et forskud for dig med egne tal, da de ellers vurderer, du trækker kredit på dem, og til slut, risiko for ikke at kunne betale

Loven er sådan - skat skal betales løbende og selvstændige skal søge at forskudregistrere korrekt - men du kan regulere det via forskud. Jeg ville slet ikke gide bruge tid på at undgå det, men fra start i forskud angive det som jeg følte mig sikker på ville blive mindste overskud, og så rette det til løbende - om du virkeligt vil bruge tid på noget, som 31/12 ender ens - for mig spild af tid - for dig stor mening - så gør som du vil - max risk er, at du får en ikke fradragsberettiget rente OG at skat låser dit forskud for at undgå ikke at få deres penge løbende, som for ALLE andre indtægter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København V.
Tilmeldt 6. Feb 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for udførligt svar. 

Jeg må ind og kigge på om jeg oplyse et cirka beløb og se om det giver mening. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)