Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis i skulle bruge en freelancer...

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Apr 21
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner

Jeg overvejer at blive en freelancer inden for områderne bogføring eller markedsføring. Jeg er dog lidt bang for at hoppe direkte ind i det kolde vand.

Problemer ved at være en bogholder er, at der er mange programer som automatisk håndere moms, bilage osv... , så jeg går ud fra, at der er ikke et behov for et menneske?

Problemet ved at være markedsføring freelancer er, at der virkelig er mange der gøre det. Altså, når der er en der har brug for noget markedsføring, logo design eller hjælp med hjemmesider, så ser jeg at 50+ pers melder sig ind for at hjælper (det er fra de forskellige iværksætter og freelancer grupper fra facebook).

Mit spørgsmål til jer er:
Hvilken slags virksomhed driver i og hvis i skulle bruge en freelancer, i hvilken slags freelancer ville i bruge? Lønasisten, data-analytiker, markedsførings analytiker, logo design, osv...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mihail Spasovski:
Jeg overvejer at blive en freelancer inden for områderne bogføring eller markedsføring. Jeg er dog lidt bang for at hoppe direkte ind i det kolde vand.

Problemer ved at være en bogholder er, at der er mange programer som automatisk håndere moms, bilage osv... , så jeg går ud fra, at der er ikke et behov for et menneske?

Så skal du bestemt ikke kaste dig ud i det. Du synes ikke selv at kunne se fordelene ved at outsource når der nu findes gode programmer, og hvis ikke du kan tilføje noget ud over det, ved din egen viden, så er der jo ingen fordel for nogen

Jeg ville KUN bruge en freelancer som jeg var helt sikker på kunne tilbyde mig noget helt væsentligt og som var supergod til sit fag - og her ville jeg se på referencer, så al start er vanskeligt og der går let et år før man kører .- Netop de +50 du ser tilbyde sig med markedsføring, logo osv er sikkert 48 der i princippet slet ikke kan det de tilbyder
Det er 14 dages eksperter og gør det selv folk der er meget imponeret over sig selv, men i bund og grund kun lige har skrabet i overfladen inden for deres emne og ofte slet ikke har en egentlig - ofte uddannelsesbaseret viden - rene gør det selv folk der ikke lige kan finde plads på arbejdsmarkedet ofte. 

Bliv freelancer inden for noget du virkeligt KAN - og kan så godt, at du banker røven ud af bukserne på de andre med samme tilbud - eller find noget andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing Mors
Tilmeldt 8. Aug 22
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Lav for guds skyld ikke, en freelance gesjæft baseret på hvad andre laver - lav en freelance gesjæft baseret på din enten aktuelle erfaring, eller noget du oprigtigt interesserer dig for.

Hvis du begynder med bogholderi uden erfaring, eller kendskab til branchen, ender du bare med at brænde en masse selvstændige af, og så ender du også med at være uvenner med nogle revisorer, som efterfølgende skal sidde og rette i de ting du har lavet - rent loss-loss, bortset fra dit salær.

Jeg synes du skal starte med at brainstorme hvad du selv har lyst til, og så er det reelt set underordnet hvad der er "behov" for.. i sidste ende kan man lave en forretning ud af alt, spørgsmålet er nok nærmere hvor stort et marked man har - og hvis man så gør det godt, vil man alt andet lige, tiltrække mere arbejde.

Tilmeldt 30. Apr 21
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 07:02
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for svaret og for motivationen. Jeg er ikke typen der udbyder services som jeg ikke kan levere, og derfor blev jeg ret overrasket over, at andre folk er så kompetente inden for deres fag. Jeg kan sove roligere nu og fokusere på at blive dygtigere, da jeg nu kan se, at certifikat er ikke er altid lige med komptenacer.


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mihail Spasovski:
jeg nu kan se, at certifikat er ikke er altid lige med komptenacer.
Det er det ikke naturligvis, men der er næppe tvivl om, at hvis man f.eks vil slå igennem som bogholder - helt som hvis man vil slå sig op som selvstændig elektriker, så er kunderne ret vilde med ens baggrund, ens uddannelse/certifikat. Meget få lader en, som hverken kan vise at have en rigtig god viden om regnskaber og alle de mange programmer, skatteregler langt ned i detaljer og samme med moms, løn, lønsumsafgift osv + integrationer som bruges mellem forskellige systemer til automatisering af bogføringen - eller en lang erfaring som betyder der ligger måske 10 referencer man kan høre fra, som alle siger noget positivt om en.

Derfor vil en uddannelse inde for ET eller andet med regnskab, være ret vigtigt ofte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)