Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke obligatoriske ting er et krav for et aps?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man laver et aps så ser det umiddelbart ud til, at det kræver oprettelse og selskabslapital altså en samlet sum på 40.670kr.

men dette er jo ikke helt korrekt. Fordi der kræves også erhvervskonto Som for mig koster 2700 i oprettelse samt 150kr/mden. Ydermere er der jo også lovpligtig forsikringer som arbejdsskadeforsikring og erhvervssygdomsforsikring.

hvilke obligatoriske ting er der ellers som jeg har misset ?

takker for hjælpen. 

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Årsrapport.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

KrytShon:

Når man laver et aps så ser det umiddelbart ud til, at det kræver oprettelse og selskabslapital altså en samlet sum på 40.670kr.

men dette er jo ikke helt korrekt. Fordi der kræves også erhvervskonto Som for mig koster 2700 i oprettelse samt 150kr/mden. Ydermere er der jo også lovpligtig forsikringer som arbejdsskadeforsikring og erhvervssygdomsforsikring.

hvilke obligatoriske ting er der ellers som jeg har misset ?

takker for hjælpen.

Du må gerne bruge din indskudte kapital til at købe varer og tjenesteydelser for, du skal populært sagt bare tjene nok til at selskabet også er 40000kr værd næste år.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja stiftelses omk 670 (og evt mere hvis du bruger stifteselskab) tilkommer og der er IKKE fradrag for disse

Der er heller ikke fradrag for bankens 2700 kr + 150 fast månedsgebyr (sikkert per selskab) men ja til omkostningen skal huskes.

Arbejdsskadeforsikring check ja - også per selskab - ikke krav om erhvervssygdom men klogt

Fra senest 2024 (og man bør være i gang 2023) krav om digital bogføring med regnskab og alle bilag i skyen gemt 5 år og de kræver et af de regnskabsprogrammer der bliver certificeret her under 2023 og vil givet koste et eller andet mellem 2000 og 5000 kr per år per selskab vil jeg forvente.

Evt. hjælp til årsrapport per selskab, evt sambeskatning - kontrollerede transaktioner og selskabsselvangivelse vil koste hvis du ikke gør alt selv (og gør kun det hvis du ved du kan)

Det burde gøre det ud for de helt faste omk. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)