Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal jeg stifte Holding eller blot “almindelig” aps?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg skal til at stifte mit første aps. Men jrg ved at det er en god ide med et Holding selskab, hvis man har planer om at starte flere - som jeg gerne vil i fremtiden.

er det bedst at starte sit første selskab som et Holding. eller kan jeg bare starte mit selskab og ændret navnet til Holding når tiden kommer til et til selskab (hvis det bliver aktuelt?)

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tjaeh det kommer an på et par ting!

1. Vil du sælge dit selskab engang i fremtiden? (Hvis ja får holding strukturen 1 point)

2. Har du 80K (Det er minimum for at stifte både et drift og et holding) (hvis ja så får holding strukturen 1 point)

3. Vil du føre 2 regnskaber? (Hvis ja så får holding strukturen 1 point)

4. Kan du leve uden at få udbytte fra dit drift selskab? (hvis ja så får holding strukturen 1 point)

Sådan kan du bruge scoren!

4 point du skal helt klart stifte både et drift og et holding.

3 point du bør måske lige tage en tænkepause inden du bestemmer dig.

2 point du bør nok overveje at stifte en anden selskabsstruktur 

ml. 0 og 1 point. Glem holding for nu  

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:44
Hvor mange stjerner giver du? :

KrytShon:

jeg skal til at stifte mit første aps. Men jrg ved at det er en god ide med et Holding selskab, hvis man har planer om at starte flere - som jeg gerne vil i fremtiden.

er det bedst at starte sit første selskab som et Holding. eller kan jeg bare starte mit selskab og ændret navnet til Holding når tiden kommer til et til selskab (hvis det bliver aktuelt?)

Du skal ubetinget starte Holding ApS og så med apportindskud starte Drift ApS for de samme penge. Det andet er meget dyrt at gøre senere. John Hannover mener at det koster dig på årlig forsikring i holding men mit forsikingsselskab inkluderer det gratis med drift.

Nedennævnte er objektivt forkert

Lurks in the dark:
2. Har du 80K (Det er minimum for at stifte både et drift og et holding)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Lurks in the dark:
2. Har du 80K (Det er minimum for at stifte både et drift og et holding) (hvis ja så får holding strukturen 1 point)

Det er ikke korrekt at man skal have 80 K for at kunne lave holding og driftselskab. Man kan nøjes med 40.000 DKK for begge selskaber. 

Tilmeldt 17. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

What!? 

Hvordan er dette muligt? Det her er jo super attraktivt!

Tilmeldt 17. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du være behjælpelig med en forklaring på dette og hvordan man helt praktisk gør det? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du stifter - HVIS du vil have holding - først et holding med 40.000 kr og så skubber du de 40.000 videre som kapital i første datterselskab
Så har holding værdi 40.000 i datter og datter de 40 t i penge

Husk at mange holding selskaber fortrydes - de kan have fordele (ikke lige skat som sådan som mange tror) men de koster jo idag også lovpligtig arbejdsskadeforsikring for direktøren uanset løn og omsætning - bankkonto hvert år, begge selskaber skal bruge et af de certificerede digitale regnskabsprogrammer og betale for det fra senest 2024 men man bør være igang 2023 med det - og så er der jo årsrapport og sambeskatning + dobbelt kontrollerede transaktioner skema osv

Se lidt om fordele og ulemper ved holding før i alle fald: http://johnhannover.blogspot.dk/2014/12/holding-kort-om-for-og-bagdele.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det muligt senere at danne holding og købe et selskab af sig selv? Eller er det dyrt?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:58
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

God pointe, mange tak John. Tror jeg vil starte med et almindeligt ApS, så må vi se med tiden!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)