En dygtig udviklingskonsulent har også et lager af koder, funktioner og hjælpeværkstøjer af forskellig slags som gør at han kan arbejde særdeles hurtigt. Han sidder ikke og opfinder den dybe tallerken forfra hver gang. Så vidt jeg kan se er der ikke opfundet nogen dybe talerkner på den side. Jeg har lige lavet www.filmfilm.dk på under en uge og det er med automatisk opdatering af både indhold og google sitemaps. Designet købte jeg på templatemonster for ca. 250 kr.
|
Svend den anden:Han sidder ikke og opfinder den dybe tallerken forfra hver gang
Du får rigtig meget forærende af et rammesystem. Omvendt så er du også tvunget til at arbejde inden for de givne rammer.
Der kan være rigtig mange gode grunde til, at udvikle din egen e-butik fra bunden.
Svend den anden:Så vidt jeg kan se er der ikke opfundet nogen dybe talerkner på den side
Nej ikke så vidt du kan se, men du kan heller ikke om der evt. er skrevet interfaces til andre applikationer. Det kunne f.eks være SAP, MOSS, Navision, Microsoft CRM eller noget helt andet.
Faktum er at du kun ser en HTML front-end, og ikke aner hvad der ligger bagved.
Svend den anden:Jeg har lige lavet www.filmfilm.dk på under en uge og det er med automatisk opdatering af både indhold og google sitemaps. Designet købte jeg på templatemonster for ca. 250 kr.
Ja jeg kunne også hurtigt have taget et XML feed fra www.imdb.com, og knaldet et XSLT ovenpå og vuptii, men det har jo intet med den aktuelle sag at gøre.
Jeg skal ikke forsvare firmaet som har udviklet den omtalte side. Personligt synes jeg den er grim og fyldt med fejl, men derfor kan regningen på de 300.000 kr måske godt forsvares.
Det ville være langt mere konstruktivt at diskutere, hvilke tiltag som kunne forbedre siden. Fremfor at diskutere en (formegentlig) allerede betalt regning, og anklage diverse folk for ikke at have råbt vagt i gevær