Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

TV: en starters WEB-side til KR 300.000, ændringer til KR 80.000

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Runge:

300.000 er ca. 2 mande måneder, og det er altså ikke alverden du får for det.

En dygtig udviklingskonsulent (fastansat) får omkring 50.000 - 60.000 om måneden, og naturligvis tager konsulenthuset også deres bid af kagen.

En dygtig udviklingskonsulent har også et lager af koder, funktioner og hjælpeværkstøjer af forskellig slags som gør at han kan arbejde særdeles hurtigt. Han sidder ikke og opfinder den dybe tallerken forfra hver gang. Så vidt jeg kan se er der ikke opfundet nogen dybe talerkner på den side.

Jeg har lige lavet www.filmfilm.dk på under en uge og det er med automatisk opdatering af både indhold og google sitemaps. Designet købte jeg på templatemonster for ca. 250 kr.

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 17:34

Svend den anden:
Han sidder ikke og opfinder den dybe tallerken forfra hver gang

Du får rigtig meget forærende af et rammesystem. Omvendt så er du også tvunget til at arbejde inden for de givne rammer. 

Der kan være rigtig mange gode grunde til, at udvikle din egen e-butik fra bunden.

Svend den anden:
Så vidt jeg kan se er der ikke opfundet nogen dybe talerkner på den side

Nej ikke så vidt du kan se, men du kan heller ikke om der evt. er skrevet interfaces til andre applikationer. Det kunne f.eks være SAP, MOSS, Navision, Microsoft CRM eller noget helt andet.

Faktum er at du kun ser en HTML front-end, og ikke aner hvad der ligger bagved.

Svend den anden:
Jeg har lige lavet www.filmfilm.dk på under en uge og det er med automatisk opdatering af både indhold og google sitemaps. Designet købte jeg på templatemonster for ca. 250 kr.

Ja jeg kunne også hurtigt have taget et XML feed fra www.imdb.com, og knaldet et XSLT ovenpå og vuptii, men det har jo intet med den aktuelle sag at gøre.

Jeg skal ikke forsvare firmaet som har udviklet den omtalte side. Personligt synes jeg den er grim og fyldt med fejl, men derfor kan regningen på de 300.000 kr måske godt forsvares.

Det ville være langt mere konstruktivt at diskutere, hvilke tiltag som kunne forbedre siden. Fremfor at diskutere en (formegentlig) allerede betalt regning, og anklage diverse folk for ikke at have råbt vagt i gevær  

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 18:34

Runge:

Nej ikke så vidt du kan se, men du kan heller ikke om der evt. er skrevet interfaces til andre applikationer. Det kunne f.eks være SAP, MOSS, Navision, Microsoft CRM eller noget helt andet.

Nu er der tale om en nystartet iværksætter der er uddanet pædagog og som bestemt ikke ved noget om it og det indtryk man får af hende i udsendelsen er at ovennævnte programmer er noget af det sidste hun ville kaste sig ud i, så det ville da være noget af et over kill.

Det firma der har solgt hende den side er i mine øjne ikke en skid bedre end de annoncehajer der florer rundt omkring og jeg synes der er rigtig god grund til at advare mod den type virksomheder.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 232
Skrevet kl. 19:02

Svend den anden:

Det firma der har solgt hende den side er i mine øjne ikke en skid bedre end de annoncehajer der florer rundt omkring og jeg synes der er rigtig god grund til at advare mod den type virksomheder.

Det er jeg ikke enig med dig i. Jeg vil ikke gå ind og sige om jeg synes siden har været dyr, billig eller tilpas - både fordi jeg ikke har lyst at deltage i den del af diskutionen og fordi der er alt for mange ukendte faktorer. Men at jagte firmaet på den måde synes jeg er for lavt.

Korrekt - enhver programmør sidder (forhåbentlig) med sin egen eller firmaets værktøjskasse, som kan gøre arbejdet lettere, men måske er den værktøjskasse bare ikke tilpasset det behov der har været til denne type side. Samtidig er der stor forskel på timepriserne de forskellige - alt fra nogle få hundrede kroner til den gode side af 1500 og har man ramt et af dem til dem pris taler vi altså i omkring 200 timer hvilket foruden udvikling også skal dække design, dokumentation, kravspecifikation, møder etc og så mener jeg ikke der er meget tid til at trille tommelfingre.

Men skal man så som firma sige nej til sådan en opgave bare fordi værktøjskassen ikke er gearet til det og fordi kunden ikke er den typiske kunde i firmaets målgruppe, den målgruppe firmaets priser er sat ud fra? Nej, det mener jeg bestemt ikke - den eneste der begår en fejl i sådan en situation efter min mening er kunden da kunden ikke har kigget nok på markedet og indhentet tilbud andre steder.

På samme måde skal det endelig produkt vurderes - det er umuligt at vide hvor meget eller hvor lidt rådgivning der er foregået op til og det er også umuligt at vide hvordan kravspecifikationen ser ud, men står der fx ingenting i kravspecifikationen om SEO mener jeg ikke man kan forvente at produktet overholder de krav andre ville måske stille i samme situation. At SEO i dette tilfælde så ville være en streng nødvendighed når det oprindelige ønske var at alt skulle ske via web kan vi kun være enige om - men det er jo ikke til at sige hvad der er, eller ikke er, foregået af rådgivning/samtaler/beslutninger før hele projektet er sat i gang.

Kim Larsen | kim@soze.dk | soze.dk
alkoholprocent.dk | blomsterdekoratoer.dk | hopogdans.dk

Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 20:15

Svend den anden:

Der er ingen af de involverede parter, som har givet udtryk for, at have været utilfredse med forløbet. Så måske burde du holde igen med dine advarsler. I hvert fald så længe de kun er baseret på formodninger.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 20:50

For mig er det åbenlyst at hun har valgt den forkerte leverandør. Hun skal sælge nogle banale produkter på en hjemmeside, og salget er så trægt så automatisk integration til økonomisystem er hendes mindste problem. Det er for så vidt underordnet hvem leverandøren er, det er et spørgsmål om som kunde at undersøge markedet på forhånd.

Nogen gange kan jeg synes der er for lidt jantelov i det her land. Venner og rådgivere der tør stå frem og sige "Har du undersøgt det her ordentligt Er der overhovedet et marked til at dække de 300.000+ udgifter du er ved at sætte dig for?". Købmandskab er ikke længere en kompetence folk interesserer sig for, for som mor er man jo ekspert i børnetøj, så hvorfor ikke starte en webshop med børnetøg og lager for 300.000 kr osv. osv.

Jeg er nødt til at gå ud fra at de fleste ikke sig hårdede end deres friværdi kan klare, eller de kan afdrage over et lønabejde efterfølgende, og så har jeg egentlig ikke et problem med at nogen taber deres investering. De har da ihvertfald købt sig nogle erfaringer og levet drømmen ud. Og det er måske bedre end at ærgre sig over ikke at have forsøgt. Men det er altså sjældent bankens skyld når de er nødt til at smække kassen i.

/Jesper

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)