Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til SEO optimering

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Sep 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen.

Jeg har hjemmesiden school-bus.dk og vil utroligt gerne have nogle gode råd fra jer der har siddet med det samme på et tidspunkt.

Så hvis i har nogle gode råd til linkbuilding, SEO optimering eller noget helt tredje, som jeg ikke kender til, så høre jeg meget gerne fra jer.

mvh. Mathias
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Oct 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias. Min tilgang til SEO startede (som så mange andre) ud med en masse YouTube-videoer og læsning på nettet. Før jeg begav mig ud i at gøre noget som helst for mit site www.bowtiecph.tv, var jeg nødt til at opnå en viden om SEO. Der findes 100000000 forskellige måder at lave SEO på, og folk siger forskellige ting, i forhold til hvad der er vigtigst og bedst at gøre. Jeg er bestemt ikke ekspert, men jeg tror det handler om du finder ud af, hvad du er mest tryg ved at lave selv, hvis du vil lave det selv. Jeg formåede at lave en masse småting selv, men kunne hurtigt se, at arbejdsbyrden blev alt for stor for mig. Der var andre ting, som var vigtigere for mig at fokusere på, med tanke på min virksomhed også skulle tjene penge. Derfor tog vi fat i et større bureau som hjalp os godt igang for 25.000-30.000kr. Herfra kunne vi selv arbejde videre og arbejde ud fra det, indtil jeg igen kunne se behovet for at rykke os endnu mere, opstod. Derfor har jeg nu et godt samarbejde med Berthu & Co med Rasmus i spidsen. De er skide dygtige, skide søde og nemme at samarbejde med. Held og lykke med det!

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes mange tekniske ting man kan arbejde med, men grundprincippet (og det som laver 80% af resultaterne) er faktisk meget simpelt.

SEO starter ud med en søgeordsanalyse. Det handler kort og godt om at du finder alle de ting som folk søger efter som der er relevant for dig at rangere på. For dig kunne det f.eks. være Studenterkørsel Frederiksberg, Studenterkørsel Aalborg osv. Det handler så om du bygger en specifik side til netop dette søgeord, hvor dit indhold skal omhandle præcis det som dem der søger efter "studenterkørsel aalborg" de leder efter. Et godt råd er at kigge på hvad dine top 3 konkurrenter og gøre meget som dem, og så lige tage det en tand bedre i forhold til dit indhold.

<h1>, <h2> og <h3> tags bliver brugt til at vise hvad dit indhold handler om. Du kan se det lidt som når du skriver en skoleopgave. H1 er navnet på opgaven. H2 er navnet på modellerne du bruger. H3 er underpunkterne i modellen du bruger. Det der er vigtigt her er, at du inkluderer søgeordet du vil rangere for i H1eren og gerne også i flere H2 og H3ere.

Derudover har du et title tag og en meta beskrivelse som bliver vist på Google. Det er den du bruger til at lokke folk til siden. Det der er vigtigt her er, at meta titlen indeholder det søgeord du går efter, samt noget der fanger opmærksomheden på det folk søger efter. Du kan ofte få gode ideer ved at se hvad konkurrenterne gør. I meta beskrivelsen skal du skrive en kort tekst som fortæller hvad siden handler om, samt noget der vækker deres interesse for at læse mere.

Du bør også overveje hvordan du linker imellem dine sider. Det er en kæmpe fordel at linke mellem sider der har med det samme emne at gøre, da man på den måde kan vise Google at man er en ekspert inden for det man skriver. Man dækker altså en stor del af området som folk søger efter. Derudover hjælper det også med at fordele de links din sider modtager, da interne links er med til at fordele linkværdien.

Når du har indholdet på plads, så skal du til at overveje at bygge eksterne links til siden. Det handler om at have så naturlig en linkprofil som muligt, dvs. du skal have mange forskellige type af links. Et godt link til din side er en side der er:

1. Relevant til din side

2. En side der selv har mange eksterne links til deres side og derved har høj autoritet

3. En side som har meget trafik

Dine links skal gerne have minimum 2 af disse parametre, hvor det ene er at det skal være relevant.

Der findes mange type af links og det handler om at have en god blanding.

- PBN links er købelinks som kommer fra netværker af opbyggede splogs. Disse er billige og er gode til at give en vis volumen. Maks. en 15-30% af dine links kan som regel stå for disse

- Diverse nyhedsmedier: de fleste sælger i dag links og disse har en meget stærk linkprofil. Disse links kan derfor være med til at bygge en høj autoritet til din side i Googles øjne.

- Mindre sites med høj relevans

- Sociale profil links

- Linkkataloger (pas på med for mange af disse)

- Badge links

osv.

Et godt råd er at bygge ca. 70% af dine links til din forside og derefter ca. 30% direkte til de sider som du ønsker at rangere på. Så længe du har opbygget en god sidestruktur som har interne links til kategori sider mm så de links der kommer til forsiden bliver fordelt, så skal det nok blive godt. 

Inden du bygger links til din side, så bør du se hvilke typer af links dine konkurrenter har bygget og hvor mange de har bygget for at du kan vurdere hvad du selv bør overveje at bygge for nogle links, samt hvad det kræver for at rangere på det søgeord du kigger på.

Noget andet der er vigtigt når der linkes fra en anden side til din er hvilken ankertekst der linkes med - dvs. hvad der står i den tekst linket er placeret i. Det der giver mest værdi er at have en ankertekst som linker til din side med det præcise søgeord du ønsker at rangere på. Det kan dog hurtigt blive spammy overfor Google, og det er derfor bedst du har et godt mix af forskellige naturlige anker tekster. Det kan både være ord som "læs mere her" "her" "school-bus.dk", "studenterkørsel", "studenterkørsel aalborg" osv.

Hvis du følger ovenstående simple råd, så kommer du 80% af vejen - det er ofte nok til at du kan få stor succes.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Få skrevet noget mere tekst på hjemmesiden .

lav undersider emme  gerne med 1000 ord eller mere godt beskrevet om emmet unikt .

jeg ville lave fjerne domænet står i titlen og sætte nogle gode emme ord i i det mindste fjerne står www. og dk kun ordret chool-bus samme med gode emme ord 

har du et image optimere på din wordpresse side den er godt nok langsom din side  , jeg bruger selv EWWW Image Optimizer  page speed tjeck her www.pagespeed.web.dev 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Skævinge
Tilmeldt 1. Feb 09
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjek Morningscore.io ud på youtube. de er seje til SEO og hyggelige og nemme at forstå. De har lagt en video op om linkbuilding som er super god.

Skal du afholde et arrangement eller skal kontoret have nye navneskilte - Så har vi alt du skal bruge hos > Kongresartikler.dk

Fra Hornbæk
Tilmeldt 11. Dec 22
Indlæg ialt: 26
Fra  Restaurant.dk Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gør din hjemmeside lækker for søgemaskinerne (massetr af relevant indhold, tekster, videoer, podcasts, infografik, FAQ, How-to's, Guider osv.) og få så lavet SEO på den. Der er mange graits værktøjer og videoer på nettet.

Når det er på plads, så gå på jagt efter gode, relevante backlinks. Byg ud fra dit budget og ambitionsniveau :-)

Sørg for at hastighden er i top, og mobilversionen fungerer 100%


DBH.
Restaurant.dk
Tommy

Vi bygger på at gøre Restaurant.dk til landets bedste og største madoplevelse !! Relancering i 2023.

Tilmeldt 24. Dec 22
Indlæg ialt: 32
Fra  Kapture.dk Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan anbefale Morningscore til at arbejde med din SEO

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)