Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pludselig indtjening fra hjemmeside - hvad gør jeg? 😳

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Aug 22
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle,

Jeg er helt ny herinde, så jeg håber ikke jeg bryder nogle regler. Jeg har et ret akut spørgsmål.

Jeg ejer en hjemmeside som fra Oktober begynder at tjene omkring 50.000kr (før skat) Per måned via ren og skær reklamer. Ingen salg, bare reklamer. Der foregår intet fishy/sketchy forresten.

Tingen er…

jeg aner INTET om at starte en virksomhed, SKAT, eller noget som helst. Det her var bare et hobby projekt (en blog).

Jeg har spurgt familie og venner, og jeg får lidt forskellige råd, så jeg føler mig ret så meget på bar bund. 😬

Undskyld på forhånd for min manglede viden…

Jeg håbede vel på at jeg kunne få råd til nogle af følgende spørgsmål:

1. Jeg skal vel oprette en virksomhed, men hvilken? Enkeltmands? ApS? hvad er bedst, og hvorfor?

2. Jeg hører at jeg skal moms registreres, men jeg skal vel ikke betale moms siden at jeg ikke sælger noget? YouTubere betaler vel heller ikke moms for deres indtjening?

3. Hvordan får jeg pengene udbetalt på en sikker måde? Lige nu er ”planen” at få dem udbetalt til min (business PayPal) Paypal konto, er det dumt? Jeg hører også følgende forslag - Danske Bank virksomhedskonto og Revolut Bank

Har nok 100 spørgsmål mere, men tænker 3 er et godt sted at starte….

Tusind tak på forhånd! 🙏🏻🙏🏻🙏🏻
Fra Horsens
Tilmeldt 12. Aug 18
Indlæg ialt: 471
Fra  Twoday IT Minds Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Benjamin,

Det er da en god indtjening du har haft siden oktober og det er vidst godt at du går i gang nu med at få styr på det hele.

1. Hvis du har midlerne til at oprette et ApS så vil jeg anbefale dig at gøre dette.
2. Eftersom du er youtuber og dem du samarbejder med er vil virksomheder eller hvordan? Og sender du ikke dem en faktura for din ydelse eller? Ellers så vil jeg varmt anbefale at tage kontakt til en revisor omkring dette.
3. Du skal have en erhvervskonto hos din nuværende bank eller en anden vilkårlig dansk bank da det langt hen af vejen er det nemmeste. Dog kan revolut også være en alternativ løsning.

Mange af de andre spørgsmål du må have kan jeg muligvis hjælpe dig med gennem Startup Central som er en medlemsbaseret iværksætterservice hvor du får adgang adgang til over 90 erhvervsfolk du kan spare med samt gode aftale til regnskabsprogram, juridiske dokumenter, forsikring og meget mere :)

Hvis du har nogle spørgsmål må du gerne stille dem her eller i en PB :)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Aslak Jensen:
oprette et ApS så vil jeg anbefale dig at gøre dette

Hvorfor et Aps frem for en enkeltmands virksomhed?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Benjaminus:
Jeg ejer en hjemmeside som fra Oktober begynder at tjene omkring 50.000kr (før skat) Per måned via ren og skær reklamer. Ingen salg, bare reklamer. Der foregår intet fishy/sketchy forresten.


1. Jeg skal vel oprette en virksomhed, men hvilken? Enkeltmands? ApS? hvad er bedst, og hvorfor?

2. Jeg hører at jeg skal moms registreres, men jeg skal vel ikke betale moms siden at jeg ikke sælger noget? YouTubere betaler vel heller ikke moms for deres indtjening?

3. Hvordan får jeg pengene udbetalt på en sikker måde? Lige nu er ”planen” at få dem udbetalt til min (business PayPal) Paypal konto, er det dumt? Jeg hører også følgende forslag - Danske Bank virksomhedskonto og Revolut Bank

Det er da en fantastisk indtægt at få per måned - tillykke

1 Ja det skal du. Hvis du har risiko i det du starter - eller vil gøre den klar til videresalg, så ApS - ellers er enkeltmands lidt billigere i drift og enklere - se forskelle http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/personlig-virksomhed-is-eller-starte-i.html 

2 Jo det gør youtubere hvis de omsætter over 50 t på mdr (eller de snyder men langt flest gør det givet lovligt og mange vil ellers blive fanget når der går penge ind) OM du skal lægge moms på afhænger af hvor du afsætter dine ydelser. Du vil være nødt til at kunne identificere dine kunder præcist - via navn og adresse og IP
Danske skal du lægge moms på til - til EU private skal du lægge dansk moms på også, og her kommer det mere tricky, hvis du omsætter over 10.000 euro i EU, så skal du i DK skat MOSS registreres = lægge moms på svarende til købers EU land sats, og indberette til hvert land (sker ret let via DK skat men dit rengnskab skal indrettes til det) For kunder udenfor EU er det uden moms men indberetning af samlet salg i moms rubrik C

Hvis dine brugere ikke betaler dig, og din indtjening alene er fra reklamen, så er det formentlig momsregistrerede firmaer, og der gælder
DK - dansk moms på
EU - check deres EU momsnummer og lever med reverse charge moms = uden moms men angiv per kunde VAT nummer i rubrik B
Uden for EU, lever uden moms og hele omsætning i momsrubrik C
UNDTAGELSE: Hvis dine annoncører udnytter reklamen i DK, så vil det som udgangspunkt kræve dansk moms på alt uanset kundens land

3 paypal fungerer jo internationalt men er lidt dyrt og jo også altid med risiko for indsigelse fra kunder - paypal er kundens "mand" men det er da en løsning. Det vil jo stadigt kræve en bank at tilknytte den til for at få pengene, og her må du i gang med en dansk bank og regne med en omkostning for at få erhvervskonto. Du kan også bruge revolut men i gratis er der mange begrænsninger på antal transaktioner. Det er noget du må undersøge dig igennem - danske bank er nok den nemmeste af dem du nævner, hvis de vil stille erhvervskonto op trods alt

god vind med det - kig også efter regnskabsprogram og tænk på det med at se om du kan finde et hvor integration og automatisering er i top + moss moms fra alle eu lande. Der er online bogholdere som evt kan hjælpe

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)