Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis man køber et produkt fra kina, hvilke ekstra omkostninger er der?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil gerne købe nogle ting fra Kina, men jeg ved med de nye regler er der kommet en del ekstra gebyrer/skatter/moms/told på. Ydermere ved jeg også, at man kan undgå postnord 160 gebyr som de opkræver, er det noget med at man kan få kina firmaet til at betale det forud (Har fundet ud af det hedder Import One Stop Shop (IOSS)?

Så hvis jeg køber for 1000 kr. produkter i kina, hvad ville de så koste efter alt halløjet er betalt? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Eftersom told kan være forskellig fra vare til vare - så kan du ikke få et godt svar

Du kan undgå postnord gebyr ved at køre IOSS hvis din leverandør er korrekt tilmeldt og vil levere sådan, men prisen samlet kan jo sagtens være mindst lige så høj, da fortoldning jo nu engang sker i DK og så bare lægges oven i prisen, så du har bedre overblik, men måske i bund og grund betaler mere ved IOSS end hvis du selv står for det.

Moms er ikke en omkostning hvis du er momsregistreret og bruger varen til momspligtig brug, men ellers tilkommer moms jo også - regn så i løse tal

Told 6% usikkerhed
moms 25%
 og du har 1.310 samlet +  evt gebyr postnord (eller hvad du betaler hvis du bruger speditør eller din sælger er tilmeldt og korrekt bruger IOSS

De 1000 kr er så prisen for produktet plus fragten som er med i told og moms - ellers skal du jo lægge fragten til prisen først - og den kan ingen gætte her heller

Endeligt skal du jo sikre dig mod kopivarer og varer med falsk CE mærkning osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)