Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det lovligt at beholde folks penge til google annoncering?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Vallensbæk
Tilmeldt 12. Mar 18
Indlæg ialt: 90
Fra  Mine Favorit Opskrifter Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har gennem en længere periode brugt et firma til at køre min google shopping. 

Jeg har valgt at stoppe med at bruge dette firma, da det føltes som at smide penge i et hul. Nu er det sådan, at man altid skal forudbetale sit abonnement samt annoncebudget, og lige nu har jeg 3000 kr. til gode hos dem ved opsigelsen.

De siger dog, at jeg ikke får refunderet disse penge, selvom de ikke er blevet brugt på annoncering som jeg netop har betalt dem til.

Er dette lovligt?

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det er umuligt at svare på uden kendskab til den aftale i har indgået.

Når der er tale om b2b er der stort set aftalefrihed og du har ikke samme beskyttelse som en forbruger.

Du bør derfor se hvad i har aftalt på skrift og du dermed kan dokumentere, samt læse virksomhedens handelsbetingelser.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 12. Mar 18
Indlæg ialt: 90
Fra  Mine Favorit Opskrifter Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.

Nu har jeg fundet de handelsbetingelser som de sendte med ved aftalens indgåelse.

Der står intet om at penge der er sat ind til annoncering, ikke vil blive refunderet.

Men de har senere hen skrevet denne linje ind på handelsbetingelserne på deres egen hjemmeside

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 608
Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam Z. Christensen:

Tak for dit svar.

Nu har jeg fundet de handelsbetingelser som de sendte med ved aftalens indgåelse.

Der står intet om at penge der er sat ind til annoncering, ikke vil blive refunderet.

Men de har senere hen skrevet denne linje ind på handelsbetingelserne på deres egen hjemmeside. 

Det lyder heller ikke rigitgt. Men hvorfor går betalingen overhovedet via bureauet? Hos os har vi en AdWords konto hvor vores eget kreditkort er tilknyttet så vi afregner direkte hos Google. Bureauet fakturerer så for deres tid.

Men det kan jo være de hævder du har brudt aftalen og derfor tager pengene. Det ved vi jo ikke uden mere kendskab til aftale og korrespondance.

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Når der er tale om en løbende aftale bør ændringer varsles, så du som kunde har mulighed for at tage stilling til ændringen.

Her bør du læse hvad de har skrevet om vilkår for ændringer af aftalen. Og gå tilbage i emails for at se om du er blevet varslet og om du eller en anden i virksomheden (evt. ved ikke at reagere) har godkendt ændringen.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 12. Mar 18
Indlæg ialt: 90
Fra  Mine Favorit Opskrifter Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det gør de også I det firma, jeg er gået over til nu. Men desværre kørte de det på en anden måde i det firma jeg kom fra. 

 

Jeg har overholdt min del af aftalen ;) De sender blot et link til deres nuværende handelsbetingelser. Men jeg tager den derfra. T

ak for jeres tid til at besvare mit indlæg :) det var behjælpeligt at gå tilbage og se på det materiale jeg havde fra indgåelse af aftalen. 

 

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 12. Mar 18
Indlæg ialt: 90
Fra  Mine Favorit Opskrifter Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Igen tak for svar. 

Jeg har igen set alle mails igennem, men har ikke modtaget nogen varsel. 

Firmaet gik konkurs for nogle mrd. siden og blev overtaget af et andet firma. Jeg blev først gjort opmærksom på dette da jeg opsagde mit abonnement sidste mrd., hvor de prøvede at fastholde mig som kunde. 

Jeg tænker at noget information er gået tabt i denne forbindelse. 

Jeg har nu samlet al information og er blevet ledt til den rigtige aftale, så må jeg tage den derfra. Det er bare rart at kende lidt til retningslinjerne inden jeg løfter en pegefinger eller vælger at lade det være :)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså de kan ikke ændre i jeres aftale forhold, uden at du acceptere dette, ligesom de heller ikke kan indgå en aftale med dig i det nye firmaregi, uden at du accepterer dette.

Så umildbart ser det ud til, at du har loven på din side.

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan være lidt afgørende om firmaet gik konkurs rent faktisk og kurator så solgte driften til et nyt CVR nr - eller om der var nogen der reddede konkursen og kører videre i gamle CVR

Er det gamle CVR så er det de gamle aftaler der gælder men - er det overtaget i et nyt CVR, så skal det forny alle aftaler med alle aftale parter og kan ikke fastholde dig på en gammen aftale og så kan de bestemt kke kræve penge af dig. Det bør kurator have forklaret en evt køber af aktiviteterne

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)