Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man reklamere med en pris pr. måned, hvis man i en note skriver at beløbet opkræves årligt?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jul 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Må man godt i en reklame for en ydelse opgive pris pr. måned, selvom at beløbet opkræves årligt? Kan dette evt. retfærdiggøres hvis man i en parentes eller note ved siden af eller under oplyser at beløbet opkræves årligt? Et eksempel kunne være at man i reklame for en app skriver "10kr./måned*" og så i bunden af reklamen skriver "*beløb opkræves årligt".
Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 07:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Har ikke tid at finde henvisninger, men mener at kunne huske at teksten i noten skal være min. lige så stor som "10kr./måned". Specielt hvis rettet mod privatkonsumenter.

Tilmeldt 26. Jul 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for svaret. Jeg forstår dog ikke helt hvad du mener, kan du give evt. give et eksempel?
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

AntonSA:
Tak for svaret. Jeg forstår dog ikke helt hvad du mener, kan du give evt. give et eksempel?

Det er let at forklare. Du må ikke skrive "10 kr/mdr" og så et sted langt væk i dine handelsbetingelser skrive at det er betaling i et år.

eks kan du skrive "10 kr/mdr - årlig betaling" - det er nemt at forstå at det koster 10 kr om måneden men at man betaler for et år ad gangen.

Tilmeldt 27. Oct 21
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja og nej.

I forlængelse af Niels Henriksens udmærket svar; ja man må gerne reklamere med pris pr. måned, men det skal skal som antydet tydeligt og klart fremgå, at tilbudsprisen pr. måned forudsætter en et-års bindingsperiode og årlig betaling, og forøvrigt hvorvidt prisen inkluderer moms, afhængigt af om du handler med moms registreret virksomheder eller privatkunder.

Prisen pr. måned og eventuelle betingelser om årsabonnement skal med andre ord fremstå både tydeligt og sammenhængende e.g. Kr. 49,95 bruger/måned ved årlig betaling (prisen er ekskl. moms), mens øvrige salgs- og abonnementsbetingelser herunder betingelser for opsigelse af abonnementet med videre gerne må skrives med småt i en fodnote.

Mange danske og udenlandske virksomheder (ingen nævnt - ingen glemt), især store velkendte virksomheder indenfor internet, mobiltelefoni og streamingtjenester, annoncerer målrettet og åbenlyst ulovligt i så henseende . 

Nuvel, tilsidesætter man moral og etik er det tilsyneladende en god forretningsmodel. I hvert fald synes fortjenesten ved at narre kunder til at tegne abonnement via mere eller mindre falske slagtilbud og ugennemsigtige priser tydeligvis at opveje de juridiske og økonomiske konsekvenser af at bryde loven.

God vind og held og lykke med forretningen 😊 

PS

Nu er jeg jo ikke jurist, men spørger du mig som menneske og forretningskvinde, handler det imidlertid ikke kun om, hvad man kan slippe afsted med, hvordan man kan tjene hurtige og nemme penge, eller hvad der juridisk-teknisk er lovligt eller ulovligt, men derimod også om og måske snarere hvad der er etisk og moralsk rigtigt og samtidig en god forretning.

Fortæl dine kunder åbent og ærligt præcis hvad de får, til hvilken pris og på hvilke betingelser. Dermed ikke sagt, at man som udbyder af eksempelvis SaaS-baseret apps og tjenesteydelser ikke skal fremhæve, hvor billigt et produkt, et abonnement, eller engiven  tjenesteydelse egentlig er, når man fordeler prisen over dage, uger, måneder eller år og/eller hvor meget man bruger produktet eller tjenesteydelsen, tværtimod.

PPS

Kunne jeg generere en højere omsætning og måske oven i købet opnå en større fortjeneste ved at markedsføre firmaet en lille smule smartere og mere morderne uden etiske og moralske skrupler? Meget muligt, men det har alt andet lige har det aldrig forfulg mig altid at være åben og ærlig i forhold til mine kunder med hensyn til hvad jeg kan tilbyde og og hvad det koster. Og så sover man godt om natten, og det er trods alt (i hvert fald for nuværende) skattefrit.

Tilmeldt 29. May 17
Indlæg ialt: 26
Fra  Luxer.dk Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er intet i vejen for at du angiver pris pr måned. Men du skal - som andre også skriver - gøre tydeligt opmærksom på at der betales 1 x pr år.

Luxer.dk - Lamper og belysning til privat og erhverv

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)