Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

NordVpn

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)

Jeg skulle lige til at bestille vpn og så lægger de Dansk moms på!!!!!!!!!

Firmaet er registreret i Panama, så jeg er lidt skeptisk ift om de opkræver moms for DK. Jeg ved at man skal den slags indenfor EU (hvis omsætning overstiger et eller andet), men kan det virkelig passe at dk/eu tvinger udenlandske virksomheder til at opkræve dansk moms, eller er det bare en måde, hvor på de kan tjene flere penge??

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :
NordVPN kan godt være momsregistreret i EU. Du kan tjekke ved at spørge deres support om deres EU VAT number og tjekke på følgende side:
ec.europa.eu/taxation_customs/vies/

Et lille tip til VPN abonnementer til gode priser: stacksocial.com/search?utf8=✓&query=vpn
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar :-)

De er registreret. Åbenbart et krav fra EU, hvis de vil handle med EU-kunder :-)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 1. Dec 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :
takket
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Business:
kan det virkelig passe at dk/eu tvinger udenlandske virksomheder til at opkræve dansk moms, eller er det bare en måde, hvor på de kan tjene flere penge??

Du bør jo kontrollere, at de ER dansk momsregistrerede - og ikke bare udgå fra 25% ER dansk moms - og du må så have købt privat, for er du virksomhed, skal du have leveret momsfrit og selv angive importmoms ydelser blot. Det er en fejl hvis du har fået dansk moms fra panama hvis du er firma

Ja det kan passe - men de tjener da ikke flere penge firmaet. Årsagen er at hvis alle lande uden for EU kunne sælge momsfrit til private i EU så ville alt udenfor EU jo kunne være langt billigere end indenfor EU. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 509
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Jegved ikke hvilket selskab du har funder på dem, men det er den adresse jeg har:

Nordvpn S.A.
Fred. Roeskestraat 115 Amsterdam 1076 EE Netherlands
VAT Reg No: NL861665107B01

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

sirene:

 

Jegved ikke hvilket selskab du har funder på dem, men det er den adresse jeg har:

Nordvpn S.A.
Fred. Roeskestraat 115 Amsterdam 1076 EE Netherlands
VAT Reg No: NL861665107B01

 

og HVIS hollandsk, så er det jo stadigt reversecharge og så vil dansk moms betyder de er moss og tror de leverer til en privat, OG så er der ikke fradrag for den danske moms som moms eller udgift, da det er en fejl de ikke fakturer reversechage til DK momsregistreret

Det må vel betyde han skal have kreditnota og ny reversecharge faktura? (og uden for EU også kredit og ny faktura uden moms til momsreg i dk)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis du vil udnytte reverse charge hos NordVPN, så skal du købe NordLayer istedet (deres business produkt) - NordVPN som sådan er henvendt til consumers, så du opkræves moms.

Du kan lave en faktura hvorpå dit momsnummer fremgår, men i form af de er registreret i Holland, vil du ikke kunne fratrække momsen anyway, da de udelukkende bruger EU 1042/2013 reguleringen for NordVPN.

NordLayer laver momsvalidering via VIES og bruger derfor også reverse charge.

Så du kan enten "æde" momsen, eller betale for deres NordLayer produkt som er mere end hvad momsen udgør for NordVPN ^_^

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lucas - Hosting4Real:
Så du kan enten "æde" momsen, eller betale for deres NordLayer produkt som er mere end hvad momsen udgør for NordVPN ^_
og så har man den ekstra, at man ikke må trække momsen fra som udgift heller, men skal tage det som mellemregning privat - eller i et ApS - foretage skatteregulering hvor den lægges til skatteresultat - hvis man skal være korrekt :) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)