Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alibaba/Aliexpress - Har du erfaring med fragt/moms/afgifter?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 247
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg går og leger med tanken om at åbne en webshop, med nogle dropshipping eller importerede varer. Men for mig føles det næsten så uoverskueligt at finde hoved og hale i hvad det kommer til at koste at få det bragt hjem som, som hvis jeg valgte at hente det selv(Joke). 

Er der nogen ressourcer jeg kan gå ind og undersøge det her på, som ikke skjuler alt for meget information. For når jeg kigger på det der står, så lyder det som om at når det kommer til Danmark så får jeg en regning på hvad end de synes jeg skal betale og ikke i forhold til hvad jeg har betalt for produktet. 

Jeg har fundet dette produkt:
https://www.alibaba.com/product-detail/Lint-Remover-Clothes-Lint-Roller-Reusable_1600217126687.html?spm=a2700.searchrts.normal_offer.d_image.150330dbDgSBQV

Vi kan tage udgangspunkt i dette produkt.
100 stk af et produkt til 11 kr. og en forsendelse på omkring 800 kr. Det lyder jo fantastisk. Men jeg er bare bange for at hele fortjenesten bliver slugt fordi de sammenligner med urealistiske priser i forhold til hvad jeg har betalt for import.

Og alternativt, hvis jeg begiver mig ud i dropshipping, så tænker jeg ikke at kunderne synes det er super fedt at få en import regning oven i hatten. Er der lovlige veje uden om det? Kan jeg betale for en speciel fragt hvor alt dette allerede er taget højde for, så jeg reelt set ved hvad det vil koste at få produktet ud til kunden.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Steffen Rasmussen:
or når jeg kigger på det der står, så lyder det som om at når det kommer til Danmark så får jeg en regning på hvad end de synes jeg skal betale og ikke i forhold til hvad jeg har betalt for produktet. 

Hvordan dælen er du kommer frem til at du bare skal betale et eller andet tilfældigt ved indfortoldning?

Selvfølgelig betaler du ikke bare en eller anden tilfældig pris for at få varen indfortoldet. Alle vare har en toldsats som afhænger af varens varekode og oprindelsesland. Selve holden beregnes udfra varens pris samt transportomkostninger.

Iøvrigt glemt alt om dropshipping, det vil aldrig komme til at fungere og tilmed vil det blive rigtigt dyrt for dine kunder at skulle indfortolde varen selv. 

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 247
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det bare hvad jeg har oplevet. Jeg har før købt ting til 5 kr. og endt med at betale flere hundrede kr.

--- Fra https://transporteca.dk/told-moms/ ---
Tolden beregnes ud fra toldværdien, som er udtryk for de samlede omkostninger for varerne og fragten samt eventuelle afgifter. De samlede omkostninger for varerne angives ud fra værdien anført på den handelsfaktura, som foreligger mellem sælger og køber. Er der ikke tale om en handel, og dermed ikke nogen faktura, angives varernes værdi udfra et skøn hvor nypris og genanskaffelsesværdi tages i betragtning, således værdien repræsenterer varens reelle handelsværdi i dens nuværende tilstand og alder.

---

Jeg ved ikke hvordan det virker med Alibaba og Aliexpress, sender de faktura med? Eller vil told og skat bare udfra et "skøn" skulle finde en nypris? For hvis de kigger Danmark er der virksomheder der sælger ting til 10-30 gange det man betaler for det i Kina. 

--- Fra https://transporteca.dk/told-moms/ ---
Ønsker du at importere varer fra lande uden for EU, skal du først og fremmest registrere din virksomhed som importør hos Erhvervsstyrelsen. Ellers vil varerne ikke kunne fortoldes i virksomhedens CVR-nummer, og dermed heller ikke kunne frigives, da SKAT tilbageholder dine varer indtil evt toldskyld er afregnet – og dette er ikke muligt, med mindre du er registreret som importør.

---
Der står også at jeg skal registreres som importør før jeg overhovedet kan få ting ind i Danmark, hvilket lyder så langt ude, for jeg har i mange år kunne bestille en ting og få det sendt uden for EU.

Jeg er bare håbløst uvidende. Jeg har prøvet at se om jeg kunne bruge den der "Beregn din told" inde på skats hjemmeside, men den siger at jeg ikke skal betale told fordi der er under 1150 kr. Men at jeg skal betale for fragt i Danmark og moms hvilket bliver 2400kr. Men jeg har jo betalt for fragt en gang tænker jeg så, men det må jo så være fordi at alle udenlandske virksomheder kun betaler for fragten til Danmark. Og hvordan ved de at det bliver 2400kr, jeg kunne ha købt en jumbojet til 1110 kr eller en sjælden mønt, hvilket der ikke bliver taget højde for i den beregner, så umildbart kan jeg vel ikke helt regne med de 2400 kr. hvilket er et magisk opfundet tal ud fra min købspris og fragtpris?

Og for at tage udgangspunkt i det produkt jeg linkede, så ville jeg skulle betale 2.400 kr for et produkt jeg har betalt 1.877 med fragt. Det er jo 127% ekstrapris for et produkt.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Steffen Rasmussen:
Der står også at jeg skal registreres som importør før jeg overhovedet kan få ting ind i Danmark, hvilket lyder så langt ude, for jeg har i mange år kunne bestille en ting og få det sendt uden for EU.

Det er helt korrekt at du skal importør registreres når der er tale om erhvervsmæssig import, hvilket der jo er tale om i dit tilfælde.  

Steffen Rasmussen:
Jeg har prøvet at se om jeg kunne bruge den der "Beregn din told" inde på skats hjemmeside, men den siger at jeg ikke skal betale told fordi der er under 1150 kr.

Du roder godt nok tingene noget sammen og glemmer at skelne mellem privat import/ Erhvevsmæssig import, ved erhvervsmæssig import skal der betales told fra første krone.   

Steffen Rasmussen:
. Men jeg har jo betalt for fragt en gang tænker jeg så, men det må jo så være fordi at alle udenlandske virksomheder kun betaler for fragten til Danmark. Og hvordan ved de at det bliver 2400kr, jeg kunne ha købt en jumbojet til 1110 kr eller en sjælden mønt, hvilket der ikke bliver taget højde for i den beregner, så umildbart kan jeg vel ikke helt regne med de 2400 kr. hvilket er et magisk opfundet tal ud fra min købspris og fragtpris?

Det er komplet uforståeligt det du skriver. 

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Aller først, hvis din varer har en samlet pris for en forsendelse optil 1150,- og har 800 i transport omkostninger og importeres til erhvervsmæssig indførsel i DK skal du benytte Toldprocedurekode 4000C07 derved slipper du for told.Der skal dog laves en import angivelse hvor momsen bliver anført og senere overgår til din importspecifikation hvor de fleste virksomheder har frdrag for den.

HAr varen en samlet pris på 1150 eller derover, skal du, hvis der er tale om alm køb benytte procedurekode 4000000 og afrenge told af varens pris + den del af fragten der ligger udenfor EU, derudover skal moms af varens pris + told + fragt indenfor EU affregnes.

Eksempel.: VArens pris er 2000 kroner, told 10%, fragt 1000 kroner 40/60 indenfor / udenfor EU. Toldværdien = 2000+(1000*60%)*10% told = 260 Kroner. Moms = 2600+260+(1000*40%)*25% = 815 Kroner. 

Dokumentation til toldstyrelsen er altid altafgørende for let og smidig toldbehandling - Så, hvis den faktura du får fra Alibaba og de penge du har overført fra din konto er ens, så er det min erfaring at toldstyrelsen godkender fakturaen som transaktionsværdi. Hvis de to ikke matcher, så anvender de enten den værdi der rent faktisk er betalt, eller de underkender begge værdier og henholder sig til alternativ prisfastsættelse, derfor er det altid en god ide at sikre de rigtige dokumenter fra afsender alternativt selv sende dem til din klarer, inden godset kommer til DK.

Hvis din afsender tilbyder IOSS løsningen, hvor han sender til EU og betaler for moms via IOSS nummer, så er det desværre en løsning der kun må bruges af private personer og ikke virksomheder (det er dog af en eller anden grund muligt i begge toldsystemer), toldstyrelsen er opmærksomme på dette, og forsøger at lukke muligheden.

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

"Du roder godt nok tingene noget sammen og glemmer at skelne mellem privat import/ Erhvevsmæssig import, ved erhvervsmæssig import skal der betales told fra første krone."

Nej, ved erhversmæssig import har du fri adgang til procedurekode 4000C07 der giver toldfrihed (gælder ikke varer med punktafgifter).

Fra Holstebro
Tilmeldt 23. May 10
Indlæg ialt: 247
Fra  Gamer mule Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker at jeg har brug for det link der fortæller alt om erhvervsmæssig import, for det skelner de ting der er nemt tilgængeligt ikke imellem.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Skat har nogle ganske udmærkede vejledninger. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)