Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Købsaftale når 2 partner køber en restaurant sammen

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Dec 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg håber nogen herinde kan hjælpe mig Skype-Blush.

Vi har en fastfood restaurant som vi har i vores egen Aps i dag.

Men vi har oprettet en ny ApS hvor vi har fået en partner.

Så den forretning vi kører i dag skal kører videre med samme koncept men med det nye selskab og hvor vi er 2 partner.

Mit spørgsmål er så ift. købsaftale. Er der nogen der har en købsaftale med følgende:

1- Hvor vores egen selskab er sælger 
2- og det nye selskab med 2 partner (vi er den enen part) er køber
3- På det nye selskab er vi 50/50 partner.

Så slags beløb er for eksempel 1.000.000 men det er kun den nye indtrædende partner der skal betale 500.000 kr. til os
Det er også den ny indtrædende partner der skal overføre os det halve af depositum på 3 måneder som står hos udlejeren
Og hvad med varelager? Han skal vel også betale det halve af det?

Så, jeg er lidt forvirret over hvordan man laver sådanne en købsaftale.

Er der nogen der sidder inde med et skabelon eller deres egen hvor de selvfølgelig kan slette deres personlige info og evt. dele med mig?

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal du slet ikke gøre uden revisor, da du jo her sælger delvist til dig selv, og hvis den pris der så bruges IKKE er dels fuld indkøbspris for varerne og fuld markedspris for alt andet OG værre - goodwill = navnet, kunderne og alt andet ikke er korrekt betalt - så ender du med en skat af penge du ikke får, i det nuværende sælgende ApS
Afhængig af om det nuværende ApS helt stopper den del af driften og overdrager alt til det ny, kan salget være med eller uden moms

Købsaftalen kan du tale med vedkommende om, her bør en jurist ind over, så det også duer hvis den ender i retten og en ejeraftale http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/is-og-aps-aftale.html er et 110% must også.

Alle aftaler - bank, leverandører, lokale mm skal skriftligt ændres også

Det her skal du få gjort rigtigt - også mod betaling, for det er en af dem der kan ende med skattesmerter for sælger. Det var 100 gange lettere, hvis den ny blot købte anparter i det ApS der driver det i dag

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)