Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aps indskud

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har et spørgsmål vedr. APS. Indskud. på de 40.000 kr. Kan man på nogen måde trække dem ud af selskabet igen uden at betale skat igen af pengene? (jeg har ikke oprettet et holding selskab og har heller ingen planer om dette).

Hvis jeg lader dem stå (indskuddet), indgår de så som overskud i selskabet? og der bliver derfor trukket selskabsskat af dem, når jeg laver årsregnskab?

Et ekstra spørgsmål: Overskuddet i selskabet ved årsregnskabet, overgår jo til næste års regnskab, skal der så betales skat af dem, en gang til når der igen laves års regnskab?

Det er en lille virksomhed (yoga), og derfor vil jeg helst spare pengene og lære at lave regnskab selv. Billy og salary er stor hjælp, men jeg sætter virkelig pris på jer herinde og er meget taknemmelig over jeres hjælp og vejledning.

Tak

God dag

Hilsen Maja

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 44319
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:39
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Du kan aldrig få dem ud uden skat på anden måde end ved at lukke eller sælger

De indgår ikke som omsætning og ikke som resultat - de indgår i status som selskabskapital og bank og dermed beskattes du ikke af dem

Du ville nok, når du spørger som du gør, kunne have fordel af lidt mere personlig hjælp uanset hvad - men regnskab kan du lære mere helt basalt om i ebog eller paperback iNTRODUKTION TIL REGNSKAB I LINK og du ser indholdsfortegnelse inden du skal beslutte

ApS - alt om stiftelse og indskud, drift, skat, moms osv findes letlæsti https://jh-e-books.blogspot.com/2019/09/aps-anden-udgave-sept-2019.html 

Går ud fra du vælger ApS fordi du mener du har en personlig økonomisk risiko i driften, ellers kunne det du beskriver ligne personlig virksomhed som i https://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

8 stærke ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Oct 21
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:06

Tak for svar John🌸🙏🏼

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
Læs mere