Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

B-indkomst som freelancer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. May 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er meget forvirret over de ellers simple regler med B.indkomst og håber at der er en der kan forklare mig det :)

Jeg arbejder som freelancer ved siden af mit primære arbejde. Dette er uden CVR og med afregning via faktura med et beløb der svinger hver mrd. 

Sagen er den, at jeg rigtig gerne vil opdatere det hele løbende og (forhåbenligt) undgå et skattesmæk når årsopgørelse rammer. Så hvordan taster jeg det bedst ind på min forskudsopgørelse

Jeg har læst mig frem til følgende

Tast det ind under B.indkomst og her skal jeg trække skat ( 39 % ) samt AM bidrag 8% fra og det beløb der er tilbage er det der skal sættes ind - hver mrd. 

Her efter vil skat så trække dette skattepligtige beløb fra mit personlige fradrag. Er dette korrekt forstået eller skal jeg gøre det på en helt anden måde? 

Jeg sætter meget pris på at det virkelig skæres ud i pap så jeg forstår det :D 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Først og fremmest så skal du jo - hvis det er for firmaer, give dem dit CPR nummer, da de skal indberette alt honorar de betaler tl private

Så skal du blot i forskud angive det samlede tal du forventer at tjene i overskud, enten i udvidet forskud 211 bedst (uanset CVR eller ikke) eller til nød i rubriik 15. Det er bare det du forventer at tjene hele året, men du kan sagtens ændre det tal i forskud hver måned - men så får du bare mere og mere af skatten sidste på året, så bedst er, at du angiver hvad du forventer på helår

Så trækkes skatten i første omgang ved nedsat fradrag for din A indkomst, og hvis det gør i 0, via opkrævninger du modtager