Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Interessentskab og personlig gæld?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Nov 21
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,
Jeg står og skal lave et I/S med min makker, og jeg har desværre noget gammel gæld.
Hvis jeg kommer for fogedretten vil der så kunne blive gjort krav på midlerne i selskabet?

Tak på forhånd! :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - det vil der. Det ville der også hvis det var et ApS - så kunne anparterne tages i pant. OM nogen gør det (om det betaler sig) ved man aldrig, og det vil kun være i din andel i begge fald

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Albertslund
Tilmeldt 19. Apr 22
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Meskild:

Hej,
Jeg står og skal lave et I/S med min makker, og jeg har desværre noget gammel gæld.
Hvis jeg kommer for fogedretten vil der så kunne blive gjort krav på midlerne i selskabet?

Tak på forhånd! :)



Heysan

Det kan være lettere med et ApS, ift. at beskytte selskabet mod midlerne kan tages :-).

Selvom anparterne kan tages i pant, og sælges om nødvendigt - den del kan i dog sikre jer ret godt mod, ved en stærk ejeraftale som siger at hvis den enes anparter tvangssælges, så har den anden forkøbsret til X-kurs (Eksempelvis til indre værdi) på anparterne.

//Mathias
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias:
Meskild:

Hej,
Jeg står og skal lave et I/S med min makker, og jeg har desværre noget gammel gæld.
Hvis jeg kommer for fogedretten vil der så kunne blive gjort krav på midlerne i selskabet?

Tak på forhånd! :)



Heysan

Det kan være lettere med et ApS, ift. at beskytte selskabet mod midlerne kan tages :-).

Selvom anparterne kan tages i pant, og sælges om nødvendigt - den del kan i dog sikre jer ret godt mod, ved en stærk ejeraftale som siger at hvis den enes anparter tvangssælges, så har den anden forkøbsret til X-kurs (Eksempelvis til indre værdi) på anparterne.

//Mathias

hvorefter dem man skylder enge jo kan se handlen og tage de penge man fik for anparterne - og man er så ikke længerre partnere. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Albertslund
Tilmeldt 19. Apr 22
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Heysan

Absolut.
Men hvis handlen sker til indre værdi - og indre værdi er absolut minimal, så er risikoen for at det bliver tvangsindløst også meget lav.

Selvom man ikke er registeret forretningspartnere, så er det jo muligt stadig at arbejde sammen, mens gælds-sagen bliver løst :)

//Mathias
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias:
Heysan

Absolut.
Men hvis handlen sker til indre værdi - og indre værdi er absolut minimal, så er risikoen for at det bliver tvangsindløst også meget lav.


//Mathias

ja og deremed er det ret ligemeget hvad man aftaler, anparter eller deres værdi,, eller personlig værdier i I/S KAN kræves ind til dækning af gæld. Er der ikke noget af betydning, så sker det næppe, men nogen der har penge tilgode, vil måskke årligt prøve at få pengene (for ikke at ting forældes) og de kan sagtens være så vrede, at de stopper ens forsøg på at undgå at betale dem, og i stedet dryve virksomhed for pengene, og så kan alt tænkes
Indre værdi  I ApS er jo trods alt 20.000 for hver fra start, penge som kreditor nok vil mene skulle være betalt retur 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)