Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til test af ErhvervsBladet.dk ønskes!

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 14. Mar 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

ErhvervsBladet har netop lanceret en ny hjemmeside på internet-adressen www.erhvervsbladet.dk. Vi vil meget gerne lave en netavis, der henvender sig til iværksættere -  som kan bruges til inspiration i hverdagen.

Netavisen er pt. i "live-test", da der er en del tekniske finurligheder som endnu ikke er kommet på plads. Vi har derfor ikke markedsført sitet aktivt endnu. Håber I vil hjælpe os med at teste sitet, og evt. komme med forslag til forbedringer inden vi går ud til et større publikum.

Venlig hilsen

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:12

Det første og vigtigste spørgsmål jeg har er om i har lagt en solid plan for flytningen fra det gamle til det nye site? Her tænker jeg først og fremmest på at såvel søgemaskinerne som brugerene fastholdes og viderefører den værdi der alerede ER skabt. Ofte ses det desværre ved sådanne nye versioner af sites at det meste går tabt- værdien i søgemaskiner, folks bookmarks, links fra andre sites til jeres osv.

Efter et hurtigt kig på sagerne kan jeg konstatere at der IKKE er implementeret en plan for flytningen, hvilket like nu og her giver et katastrofalt resultat i søgemaskinerne. I har f.eks. over 16.000 sider indekseret i Google - men samtlige de links jeg klikkede på var døde (404 fejl - oveni købet med en standard MS fejlbesked!).

Samme nedslående besked vil alle de brugere få, som har bookmarket undersider, og som følger links fra andre websites. Og hvad tror du de andre websites, der har ulejliget sig med at linke til jer siger når de finder ud af at deres link ikke længere dur? Tro mig - de fleste sletter blot linket til skade for jeres almindelige synlighed og i særlig grad muligheden for at ranke godt i søgemaskinerne.

Så, det bedste råd jeg kan give er at i burde have planlagt dette bedre :)
- og, hvis der skal gøres noget ved det er det NU OG HER det skal ske, hvis I vil redde stumperne af det der er tabt.

Jeg ved godt det kan lyde hårdt - men det er altså den virkelighed i står overfor.

Jeg vil overlade til andre at kommentere udformingen af det nye website ...
Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 13:38
Jeg synes overordnet godt om designet som giver udmærket mulighed for at finde videre.

"Hotelbooking" i topmenuen hænger ikke rigtig sammen med de øvrige punkter i topmenuen - umiddelbart ville jeg ikke forvente at finde hotelbooking så centralt som her.

"Hotelbooking" er fint placeret i venstre side som læserservice...
Når man går i en undermenu præsenteres man for 5 kolonner. 1 menu + 4 øvrige kolonner. Når man kommer lidt ned ad siden er der ubalance til højre side... I bør fordele indholdselementerne bedre på siden da venstre side ellers kommer til at virke tynd - hvis ikke tom.

God arbejdslyst.

Med venlig hilsen

Carsten O.

Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 13:45
Lige en hurtig teknisk ting:

I Firefox kan jeg ikke se Honda reklamen i toppen, samt tegneserien nederst på siden.

Ser ud til at være noget javascript halløj.
Tilmeldt 15. Sep 05
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 15:10
Usability fejl  : Top logoet bør (skal) linke til forsiden !

Tilmeldt 14. Mar 06
Skrevet kl. 16:11
Mange tak for input vedrørende søgemaskine-optimering. Jeg vil hurtigst muligt vende det med leverandøren.
Fra Helsinge
Tilmeldt 12. Jul 05
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 19:34

Hej Søren

Lidt OT

Kender du årsagen til at små nystartet iværksætter uden nogen ansatte skal betale for jeres avis, mens større virksomheder med ansatte kan få avisen gratis hmm.

Regnskab ud af huset www.accp.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 21:14

Hej Søren

Jeg har læst en del på jeres website, og har lagt mærke til at billederne ofte har det med at komme ud med et rødt kryds.

Ved gentagende refresh kommer de dog med.

Alt om både i Danmark

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 13:44
Når jeg klikker på nyhederne fra jeres rss-feed, ryger jeg ind på forsiden, istedet for nyheden.

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 14. Mar 06
Skrevet kl. 12:35

Hej igen,

Tak for brugbare kommentarer. Vi vil rette hjemmesiden til, inden vi markedsfører den bredt.

Vedr. betaling for avis. For at kunne modtage den trykte udgave af ErhvervsBladet gratis skal man have et CVR nr. og mindst en ansat. Hvis vi skulle distribuere gratis til alle nyetablerede virksomheder, ville det være forbundet med for store omkostninger til distribution - desværre.

Men vi vil meget gerne have flere iværksættere til at læse vores avis. Det er vores nye hjemmeside også et udtryk for. Hjemmesiden er gratis for alle at bruge, vi har ikke noget gitter - heller ikke på artikel-arkiv og nyhedsbreve.
Inden for få uger vil vi også tilbyde den trykte avis i et pdf-format - også gratis. Så det er muligt at holde sig orienteret på hjemmesiden, hvor langt hovedparten af indholdet i den trykte avis også er tilgængeligt.

Foranlediget af denne debat vil vi også undersøge, om vi kan komme med et godt tilbud til iværksættere.

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)