Hej Aminoer, ErhvervsBladet har netop lanceret en ny hjemmeside på internet-adressen www.erhvervsbladet.dk. Vi vil meget gerne lave en netavis, der henvender sig til iværksættere - som kan bruges til inspiration i hverdagen. Netavisen er pt. i "live-test", da der er en del tekniske finurligheder som endnu ikke er kommet på plads. Vi har derfor ikke markedsført sitet aktivt endnu. Håber I vil hjælpe os med at teste sitet, og evt. komme med forslag til forbedringer inden vi går ud til et større publikum. Venlig hilsen |
Det første og vigtigste spørgsmål jeg har er om i har lagt en solid plan for flytningen fra det gamle til det nye site? Her tænker jeg først og fremmest på at såvel søgemaskinerne som brugerene fastholdes og viderefører den værdi der alerede ER skabt. Ofte ses det desværre ved sådanne nye versioner af sites at det meste går tabt- værdien i søgemaskiner, folks bookmarks, links fra andre sites til jeres osv.
Efter et hurtigt kig på sagerne kan jeg konstatere at der IKKE er implementeret en plan for flytningen, hvilket like nu og her giver et katastrofalt resultat i søgemaskinerne. I har f.eks. over 16.000 sider indekseret i Google - men samtlige de links jeg klikkede på var døde (404 fejl - oveni købet med en standard MS fejlbesked!).
Samme nedslående besked vil alle de brugere få, som har bookmarket undersider, og som følger links fra andre websites. Og hvad tror du de andre websites, der har ulejliget sig med at linke til jer siger når de finder ud af at deres link ikke længere dur? Tro mig - de fleste sletter blot linket til skade for jeres almindelige synlighed og i særlig grad muligheden for at ranke godt i søgemaskinerne.
Så, det bedste råd jeg kan give er at i burde have planlagt dette bedre :)
- og, hvis der skal gøres noget ved det er det NU OG HER det skal ske, hvis I vil redde stumperne af det der er tabt.
Jeg ved godt det kan lyde hårdt - men det er altså den virkelighed i står overfor.
Jeg vil overlade til andre at kommentere udformingen af det nye website ...