Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man bruge konen som regnskabsfirma?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Høng
Tilmeldt 17. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Min kone er ikke nok timer i mit firma, så hun har sagt sin stilling som regnskabsmedarbejder op.

Ideen var så at hun skulle gå hjemme og at jeg så fik hendes personfradrag. Jeg har selv et enkeltmandsfirma, men kan ikke køre det uden hendes hjælp. Hun står for en stor del af produktionen. 

Da firmaet hun er i har extremt travlt har hun sagt, at hun da kan lave regnskabet hjemmefra  -- og så kom tanken at hun da bare kunne lave sit eget lille regnskabsfirma, som så fik betaling for de timer hun brugte på hendes nuværende arbejdsgiver (hvis vedkomne går med på ideen). Udover dette, kunne jeg jo bruge hende som regnskabsfirma.

Indrømmet, idag bruger hun fantastisk mange timer, nogle få til regnskab, i firmaet uden at få løn for det. Men hendes normale job tager for mange af dagens timer fra mit firma.

Hvad vil være det mest praktiske at gøre?

Vil det være lovligt at bruge hende som regnskabsfirma, når vi har samme adresse?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:10

Hej!

Ja da......brug hende som regnskabsmedhjælp.

Intet ulovligt i dette.

Fra Høng
Tilmeldt 17. Jan 08
Skrevet kl. 11:51

Hvad gør vi så rent praktisk, kan vi bruge samme kontor/ skrivebord, eller skal vi oprette et extra værelse til hendes firma? 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:47

Ekstra værelse...nej hvorfor dog det?

Brug bare samme skrivebord.

Fra Høng
Tilmeldt 17. Jan 08
Skrevet kl. 16:50

Ja, det var måske også et underligt spørgsmål, men jeg tænkte nu bare at når man skal sikre sig at køre firma for sig og privaten for sig, så kunne det jo tænkes at de 2 firmaer skulle køres hvert for sig også.

Men fint dit forslag sparer jo på pladsen Smile 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 12:40

Er eller var din kone ikke ansat som regnskabsmedarbejder i det gamle firma ? Man kan ikke bare sige nu bliver jeg selvstændig i stedet for lønmodtager, men jeg afviser dog ikke muligheden. Det afhænger helt af deres aftaleforhold.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Høng
Tilmeldt 17. Jan 08
Skrevet kl. 22:16

Nej nej, min kone arbejder i et andet firma på deltid, 30 timer.

Det har hun sagt op, for at være flere timer tilstede i mit/ vores firma.

Hun har dog sagt til sin arbejdsgiver at hun stadig kan lave regnskab, samt løn i sit nuværende firma, det bliver bare fra hjemmet i stedet for.

Så var vores tanke at hun kunne blive selvstændig og så lave mit regnskab også, hvis hendes nuværende arbejdsgiver går med på ideen at hun nu får lavet sit regnskab i "byen" i stedet for på sit eget kontor.

På den måde vil min kone få løn for sit arbejde, hvilket hun ikke ville, hvis hun bare hjalp til som medhjælpende hustru. 

Om det så overhovedet er smart er så noget helt andet. For vi fik måske mere ud af det, ved at jeg fik hele hendes personfradrag.... Det ved jeg ikke, der skal vist en lille beregning til.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)