Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billeder til hjemmeside(r)

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej aminoer

Jeg er igang med at lave hjemmeside for et firma der genre vil have nogle billeder på deres hjemmeside, men de er ikke så glade for at skulle betale for dem.

Har I nogle gode tips til hvor jeg kan finde billige eller gratis royalty-free billedsamlinger som jeg så kan købe til mit eget firma, og bruge til mere end én kunde? Så vidt jeg kan se på gettyimages.com, så akn man købe et royalty free billede, og bruge det i op til ti firmaer. Er det korrekt?

Hvor køber I jeres fotos? Og hvad er en rimelig pris for noget brugbart fotomateriale?

Håber I har nogle gode idéer.

/Morten
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan finde en del på  http://sxc.hu

Man skal godt nok registrere sig, men det resulterer ikke i "forsøg på fjendtlige overtagelser" eller lignende - i hvert fald ikke noget, jeg har opdaget.
Bemærk at nogle billeder er helt fri, mens andre er belagt med forskellige krav.
 
Vær opmærksom på værdien af at have mennesker på billederne - det giver et mere indbydende indtryk.
 
mvh Hans
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten.

Nu skal din tråd naturligvis ikke misbruges til noget helt andet (sorry - det er den allerede). Dette er ikke en kritik af dig, men det kan dog synes mærkeligt at et firma, der betaler (forhåbentlig) for at få en hjemmeside, ikke vil betale de par småører for at købe de billeder, de ønsker til deres hjemmeside - og så ovenikøbet kunne bruge billederne med god samvittighed fremfor at stjæle billederne andre steder fra.
 
Vi sidder alle og vil gerne sælge vores varer og serviceydelser og synes at det er helt i orden at vi får det meste gratis, men samtidig er vi ikke tilfreds med at andre tager vores ideer eller skal have vores varer og serviceydelser gratis.
 
Prøv at søge på nogle tråde her på Amino. Der har tidligere været en tråd vedrørende internetadresser med billeder.
 
Hilsen fra Jakob
Fra Haderslev
Tilmeldt 2. Mar 06
Indlæg ialt: 23
Fra  Kort Sagt Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 3/14/2006 9:30:42 AM
Forfatter: JakobN

Vi sidder alle og vil gerne sælge vores varer og serviceydelser og synes at det er helt i orden at vi får det meste gratis, men samtidig er vi ikke tilfreds med at andre tager vores ideer eller skal have vores varer og serviceydelser gratis.



Rolig nu!

Han spørger efter billeder, og er ikke ude på at kopiere dine ideer. Hvad han vælger at gøre med sin kunde, hvilke typer billeder mm, kommer ikke dig ved! Der er INTET der indikerer at han vil stjæle ideer, billeder layouts fra andre - han spørger bare hvor han kan finde LOVLIGT materiale til en kunde, og hvor han kan KØBE materiale til fremtidigt brug.

Så skru'' ned for paranoiaen, og lad være med at se spøgelser alle vegne.

Mht links....

Lavede engang en liste over de sider jeg bruger mest til ''gratis'' billeder - du kan se dem her http://foged.net/?m=imagelinks

Vær opmærksom på forskellige rettigheder som nævnt herover - og at det muligvis ikke er alle links der virker
Tilmeldt 29. Dec 05
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Man kommer nemt i et dilemma, når kunden helst ikke vil betale for billederne, for så vælger de dem ofte helt fra og så står man som producent med et produkt til aflevering, som man slet ikke er stolt af at have på sin portefølje. I disse situationer, er det rart at der er gode, omend samlebåndsagtige, stock-fotos som må bruges mere end eet sted eller som simpelthen bare koster ganske lidt. Der var en del af reklamebureauerne som jeg arbejde sammen med i mit tidligere liv, som havde rygrad nok til at stå imod kunderne og simpelthen kræve deres ret til at lave et ordentligt produkt, men det er skisme svært når man er lille bitte.

Hvorom alt er, så prøv også iStockPhoto. Det kan være de har et lignende godt tilbud du kan bruge.

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Ellers www.istockphoto.com, de er ikke gratis men de er meget billige, mener det er 1$ pr. billede, det kan ethvert budget overleve, der er mange gode i mellem.
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
OK, 6 sekunder skrevet efter dig... hehe
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Rolig nu!

Hej Foged.
Jeg er helt rolig - jeg kan ikke finde på noget, der er værd at få mavesår eller stress af. Jeg er helt med på at det kan være et dilemma at sidde med en sådan kunde - og man vil trods alt gerne have ordren og også være mulig samarbejdspartner bagefter.
 
Som jeg pointerede var det heller ikke en kritik af Morten. "Giv kunden hvad kunden vil have". Det var mere møntet på den virksomhed, der betaler måske 20-30.000 kr. (måske mere) for en hjemmeside og ikke mener at de vil bruge 50-100 kr. på at købe rettighederne til de billeder, de ønsker at have på hjemmesiden. Det synes jeg er tankevækkende.
 
Jeg skal ikke være hellig. Hvis en kunde bad om det samme hos mig ville jeg da anbefale at man køber de billeder, man ønsker, men siger kunden at det vil de ikke, men de vil have hvad de kan finde på nettet, ja så får de det. Det er trods alt deres hjemmeside.
 
Så det var hverken et surt opstød eller kritik - men som sagt bare tankevækkende.
 
Hilsen fra Jakob
 
Fra Århus C
Tilmeldt 25. Nov 05
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for jeres tips. Jeg er igang med at kigge katalogerne igennem, og jeg tror godt jeg kan finde det der skal bruges.

Mht. at firmaet ikke vil bruge penge på fotos, så synes jeg også selv det er et dumt sted at spare. Især når det handler om en corporate stil i retning af de store sofware huse. Og de bruger i højt grad flotte fotos til at gøre deres software interessant. Men hey, det er ikke mig det sidder på skattekisten, så man må arbejde med det man får.
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)