Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billeder på affiliate hjemmeside

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 25. Sep 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg arbejder på at lave en affiliate hjemmeside og har allerede fået sat flere samarbejder op via Partnerads. 

Mht. produkterne som jeg henviser til, så er jeg dog blevet i tvivl. Må jeg godt bare bruge billederne fra de forskellige webshops jeg har lavet en aftale med eller skal jeg spørge dem / selv anskaffe mig produkt billeder på anden vis? 

Jeg kender jo godt reglerne om copyright mv, når det kommer til andre billeder.. Men ikke i forhold til produktbilleder.. 
Jeg går jo ud fra producenterne/webshopsne er interesseret i at det er de bedste billeder (deres) der bruges..  

Og i forhold til pris sammenligninger - er det så fint blot at tage et billede fra den ene webshop og så skrive priserne fra de forskellige webshops ? 

Fra Risskov
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du må som udgangspunkt ikke bruge billeder du ikke har ophavsrev til, men ift. affiliate marketing er det lidt en gråzone. Du kan ikke promovere et produkt uden at bruge deres billeder. Nu har jeg selv arbejdet en del med affiliate og der bruger man bare løs af deres billeder - så længe man selvfølgelig linker til deres produkter og ikke en konkurrent

Der er sikkert et jura-svar som vil gå i mod det jeg siger, men i affiliate branchen er det helt legalt og almindeligt at du bruger deres billeder til at linke til deres produkter. Skal du bruge header foto eller preview billeder til blog etc. kan du med fordel bruge billeder fra gratis sites som splash, pixabay, pexels etc.

Sådan en de fleste ville kalde for en E-commerce nørd.

Ejer af snotbuster.dk 😃

Tilmeldt 25. Sep 19
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Så giver det jo mening jeg pludselig føler mig på udebane. Jeg er ellers rimelig skarp i regler om brug af billeder normalt :) 

For en god ordens skyld, kan jeg måske skrive til de forskellige sider med udklip og bede dem bekræfte at det er okay inden jeg går live. Det burde vil afveje at jeg gør noget forkert? 

Et eksempel er at jeg har et X produkt. Der har jeg taget et billede fra A-webshop, men både skrevet priser fra Webshop A og B. 
Mens jeg nedenunder har Y produkt, hvor billedet er fra B-webshoppen. Igen er der pris fra begge webshops. 
Mit tanke er netop det bliver overkill, hvis jeg skal hente (næsten ens) billeder fra begge webshops. 

Tilmeldt 7. Feb 22
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg ville klart indhente tilladelse, da det vil blive uoverskueligt dyrt hvis de vælger at sende krav mod dig.
Især også når du også linker til en konkurrent samtidig, så er det ikke sikkert de lige synes det er den bedste ide.

Hvis du bruger produkt feeds fra siden du kører affiliate for, står der måske noget om hvad du må i programmets betingelser?

Leverandør af profesionelle festfyrværkerier i hele Danmark.

Tilmeldt 5. Mar 20
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Som regel er det ikke noget forhandlerne brokker sig over - de er jo selv interesseret i at deres produkter promoveres. Det er dog som mange nævner lidt en gråzone.

Noget helt andet er, at du alligevel skal arbejde på en anden løsning. Med den nye Google Product Review Update 2021, så bør du have unikke produktbilleder. Opdateringen er som sådan ikke slået igennem i Danmark endnu, men det er et spørgsmål om tid før den gør.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

lemuren:
Mht. produkterne som jeg henviser til, så er jeg dog blevet i tvivl. Må jeg godt bare bruge billederne fra de forskellige webshops jeg har lavet en aftale med eller skal jeg spørge dem / selv anskaffe mig produkt billeder på anden vis? 

det er der kun ET rigtigt svar på - NEJ  ikke hvis du ikke har det som del af din aftale. Du ved som ikke engang, om webshoppen har retten til billedet- de kan også have snuppet det fra producenten - så klart nej hvis ikke du vil risikere store problemer

lemuren:
Og i forhold til pris sammenligninger - er det så fint blot at tage et billede fra den ene webshop og så skrive priserne fra de forskellige webshops ? 
og Det skal du så også fortælle når du beder om rettigheder. At du får ret til at bruge et billede i en eller anden sammenhæng, giver ikke ret til alle andre sammenhæng, og du kan sagtens forestille dig at en stor webshop der har brugt 1000 vis af kroner på billeder, ikke vil have deres dyre billede som så bruges til at vise prisen for den vare i masser andre webshops - det ville være den direkte vej til, næsten uanset hvad, at få problem

Du får givet ikke lov til at bruge EN webshops billede, til at dine brugere kan fremsøge billigste shop med samme vare

Du skal ALDRIG går ud fra producenter - eller værre en webwhop -  er interesseret i at deres billeder bare bruges, og SLET ikke til at fremsøge billigste leverandør bland mange. 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

lemuren:

Mht. produkterne som jeg henviser til, så er jeg dog blevet i tvivl. Må jeg godt bare bruge billederne fra de forskellige webshops jeg har lavet en aftale med eller skal jeg spørge dem / selv anskaffe mig produkt billeder på anden vis? 

Du skal spørge om lov, da billederne både kan være ejet af webshoppen eller alternativet brandet, som der sælges. Webshoppen kan kun give dig en brugsret til deres fotos, med mindre brandet har givet dem lov til at videregive en brugsret.

lemuren:

Jeg kender jo godt reglerne om copyright mv, når det kommer til andre billeder.. Men ikke i forhold til produktbilleder.. 

Jeg går jo ud fra producenterne/webshopsne er interesseret i at det er de bedste billeder (deres) der bruges..  

Reglerne er de samme for produktbilleder, der er ingen forskel.

Det har producenterne/webshops nødvendigvis ikke en interesse i, der kan være mange interesse konflikter, især hvis billederne ejes af et brand. Så du kan ikke gå ud fra noget, uden at spørge dem.

lemuren:

Og i forhold til pris sammenligninger - er det så fint blot at tage et billede fra den ene webshop og så skrive priserne fra de forskellige webshops ? 

Ja så længe sammenligningerne sker objektivt, og billederne der vises, ikke giver den ene shop en fordel, er det helt okay. 

Husk prissammenligninger skal være objektive, dvs du må ikke tage udgangspunkt i egne økonomiske interesser...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Oslo
Tilmeldt 3. Feb 13
Indlæg ialt: 57
Fra  Fonvig Group Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Anbefaler også du indhenter tilladelse så vidt mulig, det kan hurtigt blive dyrt at bruge andres billeder uden ophavsrets. Da jeg hjalp med markedsføringen af [Link med optimeret ankertekst fjernet af moderator], hørte jeg også at der var udfordringer med netop dette.

Steffen Fonvig | Stifter af Fonvig Group

Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvi du har deres tilladelse så ser jeg ingen problemer af juridisk karakter. 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 14. Mar 21
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 07:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror bare du skal bruge løs ellers skal de nok sige fra :)

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)