Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bygge-ApS og Udlejning-ApS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jan 22
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Beklager hvis det lyder helt dumt det jeg spørger om.

Jeg har et selskab (Udlejning-ApS) som udlejer ejendomme. Disse er typisk købt privat (Uden moms) og bliver udlejet privat (Uden moms). Dvs. altsammen foregår momsfrit og virksomheden er derfor ikke momsregistreret.

Nu vil jeg så gerne købe en byggegrund og bygge et hus på denne til udlejning. Og det gør jo en kæmpe forskel på den endelige pris om jeg kan trække momsen fra.

Giver det på nogen måde mening at Bygge-ApS køber grund og opfører ejendommen og efterfølgende udlejer den til Udlejning-ApS som så igen udlejer denne til private? og er det lovligt når nu ejer af begge virksomheder er den samme?

Mange mange tak


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46450
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

hammers:
Giver det på nogen måde mening at Bygge-ApS køber grund og opfører ejendommen og efterfølgende udlejer den til Udlejning-ApS som så igen udlejer denne til private? og er det lovligt når nu ejer af begge virksomheder er den samme?

Nej det gør ingen forskel - ud over risiko for at skat mener du hæver ulovligt i dit ApS ved en speciel fordelagtig aftale med dig selv privat
Hvis det udlejer , så skal det gøre det med overskud for øje = det skal gerne tage mere end det koster - og det jo med moms - Momsfradrag ved udlejning er begge veje  Man skal søge om momsregistrering for udlejning og kan ikke trække moms fra udgifter, hvis man ikke har fuld moms på indtægterne
så nej - det giver ikke mening, kun ekstra skatterisiko

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Feb 18
Indlæg ialt: 373
Fra  Lillebælt Revision Statsaut. Revisionsanpartsselskab Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ejendommen som du bygger er til boligformål, så må lejen ikke pålægges moms. Hvis formålet fra starten er opførelse med henblik på udlejning til beboelse, så må du ikke fratrække momsen i forbindelse med byggeriet.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)