Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flexjob eller ressourceforløb som selvstændig

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude

Vil I ikke nok være søde og læse hele indlægget

Lad mig være ligeud. Jeg har psykiske problemer, og har brug for alles hjælp med viden indenfor områderne. Jeg lider af Skizotypisk Sindslidelse med borderline træk.

Dette gør at jeg har mange problemer. Jeg kunne eksempeltvis:
- Deltage to timer til juleaften, så måtte jeg gå
- Melde fra til fester fordi jeg ikke kan håndtere ukendte ansigter
- Under arbejdsprøvning kunne jeg holde to måneder med 6 timer om ugen, på en arbejdsplads der var pisse forstående. Men jeg kunne ikke mere, så det endte i et selvmordsforsøg der blev opdaget og kørt med ambulance til forgiftningsbehandling

Jeg yder selvskade ugentligt, og er indlagt på psykiatriske afdelinger flere gange månedligt

Jeg er derfor i december blevet fritstillet for arbejdsprøvning i 6 måneder, men jeg kan mærke det presser mig. Det pressede mig dagen til den 25. januar (i dag) så meget, at jeg spiste en bøtte piller med 40 i, og lagde mig til at sove, i håb om at sige farvel til livet. Jeg vågnede senere på aftenen med smerter og kvalme og valgte at ringe 112. Herfra blev jeg behandlet og sendt videre til psykiatrisk afdeling. 

På Psyk, nægtede jeg indlæggelse, og vi kom så langt ud, at de var klar til at tilkalde politiet og indlægge mig med tvang, også kaldet røde papirer.

Denne besked er skrevet i sengen på psykiatrisk afdeling, fordi jeg ikke kan holde til den her situation

Derfor kommer vi nu til spørgsmålet. Jeg elsker at fotografere og får ofte opgaver folk vil have. Jeg takker nej hver gang, da jeg er imod sorte penge, og får også tit nej når jeg ikke har et cvr nummer.

Jeg brænder for at komme ud i naturen og tage billeder og har også drone og kompetence-certifikat. Jeg har alt godt kameraudstyr og folk elsker mine billeder. Men jeg kan ikke gøre mere ud af det, end lade det være min egen afslapning.

Derfor vil jeg spørge, er det muligt og blive selvstændig og få et cvr nummer, hvis man skifter til flexjob eller ressourceforløb. Måske noget helt tredje?

Førtidspension kan først komme på tale når alle muligheder udtømte, så derfor spørger jeg om der er nogen af jer som har viden indenfor dette?

Til sidst vil jeg gerne frabede mig kommentarer om jeg bare skal tage mig sammen. Jeg har en personlighedsforstyrrelse og kan IKKE arbejde fuldtid. Jeg kæmper hver dag med min sygdom, men den er svær at styre

Håber at høre fra jer

Mvh Silas på 20 år

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Det  gør mig ondt at høre. Borderline lidelser er noget af det værste...

Jeg vil prøve at skrive et svar til dig senere idag når jeg får tid, men allerførst: du kan også søge hjælp på dette forum https://www.k10.dk/ hvor brugerne nok ved mere om de ting du spørger efter end her på Amino

 

 

Tilmeldt 11. Jul 17
Indlæg ialt: 239
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igen

Allerførst: Du kan få mere hjælp på forumet k10  https://www.k10.dk/end her på Amino. 

Dernæst: Du har brug for hjælp fra en partsrepræsentant, bisidder eller lignende, hvis du skal sikre dig at du ikke spilder tiden i det kommunale system. Jeg kan anbefale http://socialforsvaret.dk med Puk Sabber eller lignende firmaer- det koster ikke nødvendigvis noget, idet de henviser til frivillige som har kendskab til sociallovgivningen, regler osv og som kan tale din sag. 

Jeg tænker at du er på kontanthjælp og i udredning og har fået stillet fleksjob i udsigt men endnu ikke blevet det tilkendt. 

Du må godt have cvr nr som kontanthjælpsmodtager og tjene nogle penge som fotograf. (tjek dog altid hos din egen kommune, at de er indforstået)

Hvis man er selstændig FØR man får tilkendt fleksjob, kan man få lov til at fortsætte denne selvstændige beskæftigelse efter tilkendelse af fleksjob. 

MEN MEN jeg ved ikke, om der er minimumskrav til indtjening for at selvstændig virksomhed kan godkendes til fleksjob, det ved jeg ikke, men jeg kunne mistænke kommunerne for at kræve det. 

Hvad jeg derimod ved, er at når man har fået tilkendt fleksjob uden forud at have været selvstændig, så kan man ikke nedsætte sig som selvstændig, men må lade sig an ansætte i et firma - hvis en bekendt, ven, søster eller far startede et lille personligt firma, ville de så kunne ansætte dig til et par timer pr uge som fotograf, MEN den person, som har firmaet, må ikke være en person, som du deler hustand med. 

Men som sagt- der er så mange regler, så du er nød til at finde en slags "advokat" som du kan drøfte det hele med, og der findes frivillige eller billige bisidder ordninger, som du kan drøfte de her ting sammen med. Herudover er der https://www.k10.dk/ selvfølgelig.

Jeg ville selv starte med at drøfte sagen med http://socialforsvaret.dk og bede dem om et godt råd til hvordan du kommer videre. 

Det ville være en lettelse for dig at drøfte muligheder og udfordringer med en erfaren bisidder. 

Vi skal også lige huske på, at du er meget ung, og du kunne overveje, om der ikke var en uddannelses af en eller anden slags som du kunne have lyst til at prøve af i stedet for fleksjob og pension.

God vind på rejsen Wink

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)